Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla musikervÀnner!

Jag har börjat jobba för ett företag som heter Scorecloud som utvecklat ett nytt fantastiskt notationsprogram för musiker som vill att det ska gÄ fort och smidigt att skriva noter!

Programmet jobbar med bÄde audio och midi, du kan bara ta en mic och sjunga in vad du vill ha noterat, eller som sagt spela in det direkt i programmet i midi! IstÀllet för i Sibelius som har 5 steg för redigering har ScoreCloud 1 steg. Vilket gör det bÄde roligare och smidigare att notera.

SÄ jag tycker verkligen ni ska ladda ner och prova programmet ScoreCloud Studio eller appen för ScoreCloud och testa sjÀlva! Ni kommer vilja överge Sibelius pÄ en gÄng, och det Àr GRATIS!

Är man lixom jag inte jĂ€ttesnabb pĂ„ notskrift vill jag verkligen rekommendera detta!

“Like Google Translate for music”

ScoreCloud instantly turns your songs into sheet music. As simple as that!

Instant Score from MIDI or Audio

Arrange and Edit your Score

Print, Export and Share

Ideal for musicians, students, teachers, choirs and bands as well as composers and arrangers.

Man laddar ner gratis pÄ www.scorecloud.com

/Lia

Annons
  • 1 mĂ„nad senare...
Lindebergmusic (oregistrerad)
Postat

Grymt! NĂ€r kommer det till android?

MVH

/Johan

Postat

Vi har ingen officiell tidtabell pÄ det men vi vet att intresset finns!

ScoreCloud Studio (den kraftigare desktopversionen) funkar dock till bÄde PC och MAC.

Postat
  On 2014-06-16 at 14:25 sa DoReMirAxel:

Inte Àn men det Àr pÄ G!

Har du testat programmet?

nopp

för min del blir det intressant först om det har en bra och korrekt ackordsanalys

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.