Jump to content
Annons

Fabfilter plugins kör 10-dagars 40%-ig REA


Signia

Recommended Posts

Annons

Som jag skrev i den andra tråden igår så gäller det även på IOS-platformen, dvs Ipad via Auria. Pro-C,-DS,-Q,-L funkar bra på min Ipad (generation 3).

(Har dock inte köpt -MB då Auria numera saknar ett filformatsalternativ jag behöver vid nedmixning, och den senaste Auriaversionen behövs för nedladdning av pluggen. Men med -MB kanske det är värt att konvertera utanför Auria istället?)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Andra tråd?

Gaah. Blindstyre till mig; //forum.studio.se/index.php/topic/106079-fabfilter-pluggar-pa-rea-till-den-24-april/#entry1555632

Jag la inte märke till den.

Kanske man kan joina trådarna eller ta bort den här, eller nåt ...

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lite sugen på Fabfilter Pro-Q,

tuff på CPU, erfarenheter?

Vill minnas att den snäll mot CPUn. Väldigt trevlig EQ.

Men den har 5 olika lägen, inklusive flera i linjär fas, och där drar den betydligt mer.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Pro-Q'n har allt man kan önska sig av en EQ (tycker jag). 🙂 Den är otroligt lättjobbad, och har små smarta funktioner som A/B-uppsättning för jämförelse, spektrumanalysator med knapp för pre/post EQ. Finns anledning att den är så populär.

Du kan även ställa in linjäritet (heter det så?), och det är DÅ den suger massor med processorkraft (precis som vilken linear phaze EQ som helst).

Jag älskar den. 40% rabatt? Nice, då kanske det blir en kompressor. 😎

Redigerat av Cathrine
Link to comment
Dela på andra sajter

Pro-Q'n har allt man kan önska sig av en EQ (tycker jag). 🙂 Den är otroligt lättjobbad, och har små smarta funktioner som A/B-uppsättning för jämförelse, spektrumanalysator med knapp för pre/post EQ. Finns anledning att den är så populär.

Jag älskar den. 40% rabatt? Nice, då kanske det blir en kompressor. 😎

Skulle den ha auto-gain compensation, då hade jag nog köpt den.

Ang Fabilters kompressor (Pro-C) så .. prova den först. Fabfilter är överlag väldigt milda och snälla i ljudet och det är även kompressorn, jämfört med snittet kompressorer. Väldigt smooth kompressor men inge bra att få klipp med den, tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fabfilter Pro-L, erfarenheter?

Men alltså varför sitter och du och frågar? Det är totalt meningslöst. Det är som att försöka förklara vad ljud är för någon som är helt döv, hur färgen lila ser ut för en blind. Ladda ned och dema,

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon kanske har erfarenheter om den...? Sen att man sällan ska gå helt på det men det är ju kul att höra vad andra säger ibland...kanske? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Saturn är lite samma som övriga: snäll, varm och slick i ljudet. Det låter inte så "fult" och genomträngande nasalt som mättnad och dist i verkliga livet ofta gör, utan låter ganska slickt, snällt, även när man drar på järnet.

Den drar bra med CPU. Kan ställas in till förbannelse, flera band och i mängder av olika konfigurationer där olika delar tar sin input från olika moduler osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saturn är lite samma som övriga: snäll, varm och slick i ljudet. Det låter inte så "fult" och genomträngande nasalt som mättnad och dist i verkliga livet ofta gör, utan låter ganska slickt, snällt, även när man drar på järnet.

Den drar bra med CPU. Kan ställas in till förbannelse, flera band och i mängder av olika konfigurationer där olika delar tar sin input från olika moduler osv.

Har aldrig märkt att Fabfilter pluggar drar mycket CPU, till skillnad mot tex SoundToys.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig märkt att Fabfilter pluggar drar mycket CPU, till skillnad mot tex SoundToys.

Håller med, fabfilter är snälla och grymt stabila med. Saturn vill jag minnas drar extra, beroende på preseten/inställningen som används förstås.
Link to comment
Dela på andra sajter

Men alltså varför sitter och du och frågar? Det är totalt meningslöst. Det är som att försöka förklara vad ljud är för någon som är helt döv, hur färgen lila ser ut för en blind. Ladda ned och dema,

Puss på dig och Glad Påsk! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon kanske har erfarenheter om den...? Sen att man sällan ska gå helt på det men det är ju kul att höra vad andra säger ibland...kanske? 🙂

Precis, det är det forum är till för? utbyta erfarenheter och snicke snacka. 🙂

Sedan finns det solstrålar som tycker om att försöka sätta sig på folk på forum,

men det tror jag mest är ledsamma typer som inte vågar säga emot frugan.

Uj vad rädd man blir 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ledsnar väl kanske på frågor som "Hur funkar en kompressor" eller "Hur skapar man ett highpassfilter" och man kan ju kanske göra någon form av lista med såna frågor, men i övrigt tycker jag det är kul att bidra med sånt jag kan eftersom man inte är så duktig så är det kanske lättare att svara på de lätta frågorna? Sen när man blir topp-producent som många verkar vara här så kanske det blir jobbigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...