Jump to content
Annons

AC/DC lägger av! .... Edit: Eller inte!


KillwithSkill

Recommended Posts

Det verkar som om dom lägger av nu. Och nån 40-årsjubileumsturné verkar heller inte bli av!

http://www.smh.com.a...0415-36oc1.html

AC/DC may be announcing their retirement as soon as Tuesday, according to media reports. The famous rock band, which formed in 1973, is one of the most popular and highest-grossing bands of all time.

Sources close to the band have confirmed that guitarist and songwriter Malcolm Young, 61, has returned to Australia with his family. He is believed to be unable to continue playing, although there has not been any explanation why.

Entertainment commentator Peter Ford told radio station 3AW on Tuesday morning that after last year's talk of a tour, nothing has been announced since.

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😮 ?!!

Fan 😕 .. fast ja .. allt som har en början har ett slut.

Nån final borde man väl kunna bjuda på i alla fall.

En av rockens största, och främsta förebilder. No bullshit, just diesel!

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen tokfan av AC/DC men det var en mäktig upplevelse att få se AC/DC på Ullevi 2009. Kanske är mer fan än vad jag insett jag för längtar till en ny live konsert med AC/DC...

Hoppas att min önskan går i uppfyllelse, om inte är jag glad över att jag sett AC/DC live en gång i mitt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har sett dom tre gånger. 1986 (?) i Scandinavium, då med Simon Wright på trummor. Han satt i bar överkropp och hade en slang tejpad över bröstet som han drack vatten ifrån 🙂

Sen 2009 på Ullevi, magiskt ljud, och högt, riktigt jävla högt, svinbra!

Sen året därpå 2010 på Sthlm Stadion. Fast IOM att det är så mkt K-märkta hus däromkring så fick dom inte alls spela lika högt. For those absolut to rock-kanonerna var inspelade. Hade dom smällt av knallgas där så hade det pulveriserat hela stadion 😄

Konserten var dock fortfarande bra. Men det slår aldrig Ullevi 2009. Och det lär väl dröja innan man får uppleva den volymen igen på en så stor arena som Ullevi.kan tänka mig att om AC/DC lirade på Friends eller Tele2 så hade det vart olidligt.

Nej ett gärde ska det vara och 3-4 miljoner watt 😄

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Aj fan?!?

Ptja, det där bandet drar väl i sig tre, fyra limpor cigg varje dag!

Per gubbe, ja! 🙂

Att ingen kolat i cancer känns som ett rent mirakel.

Ett av mina absoluta favoritband, men någonstans tycker jag att det var på tiden.

Den sista riktigt bra skivan var för mig Hells Bells, även om dem ryckte upp sig ganska bra på Flick of the Switch. Sedan har det blivit en och annan riktigt bra låt men ett helt album har dem inte lyckats få till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle verkligen velat vara en fluga på väggen när dom jobbade med detalj-infernalisten (och nykteristen) Mutt Lange i slutet av 70-talet.

Ja menar, AD/DC killarna verkar inte direkt vara dom som ställer upp på 20 omtagningar på en vers direkt. Dom gillar nog bara att lira, och känns det sjyst så gör det. Men det hörs att skivorna inte alls är gjorda så. Undra om det var värsta kriget i studion eller .. hur det var 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nä rent ikon-mässigt är det svårt å tackla alla klassiker.

Jag föredrar ju faktiskt Airbourne framför AC/DC som egentligen låter exakt lika som förlagan. Dom gör inget nytt alls men jag tycker ändå dom gör det bättre. Men nån Angus har dom inte 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä rent ikon-mässigt är det svårt å tackla alla klassiker.

Jag föredrar ju faktiskt Airbourne framför AC/DC som egentligen låter exakt lika som förlagan. Dom gör inget nytt alls men jag tycker ändå dom gör det bättre. Men nån Angus har dom inte 😄

Då borde du ju fullkomligt ÄLSKA Bullet? Dom låter ju också fruktansvärt mycket AC/DC... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar ju faktiskt Airbourne framför AC/DC som egentligen låter exakt lika som förlagan. Dom gör inget nytt alls men jag tycker ändå dom gör det bättre. Men nån Angus har dom inte 😄

Utan att ha hört dem törs jag nog påstå att dem inte har någon Malcolm heller. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...