Jump to content
Annons

Eventide mäter din ilska - gratis!


Carl Löfgren

Recommended Posts

Du har just gjort en riktigt arg låt. Men hur arg är den egentligen? Effektmästarna på Eventide har tagit ett sidosteg från sina evighetslånga reverb och modulerade ekon och tagit fram en plugg som mäter olika känslor i inspelat material. Pluggen heter Mood och visar grafiskt hur arg, lugn, glad eller ledsen musiken är.

Pluggen släpptes faktiskt redan i vintras men passerade under radarn för de flesta. För att få bättre spridning på pluggen har Eventide nu släppt en gratisversion som bara mäter hur arg musiken låter. Pluggen heter Angry och finns att laddas ner på Eventides hemsida och kräver ingen registrering eller har någon form av kopieringsskydd.

Tillverkare/Kontakt: Eventide (www.eventide.com).

https://www.youtube.com/watch?v=HSNHVTkChqA&t=26

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag läste nyheten samtidigt som jag tänkte ut hur pluggen fungerande internt när den mäter bpm och vissa frekvenser och hur fort dessa ändrar sig och blev arg på att jag redan visste hur den funka innan jag klart tråden... kommer inte testa pluggen heller... special case är jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...