Jump to content
Annons

Prylgalen? Överviktig? Älskar att dansa?


hackeman

Recommended Posts

Köpte en sån här idag: http://www.playzone.se/shop_product.asp?id=23212

2.jpg

Om man som jag är prylgalen och älskar att dansa är det här den absolut optimala motionen (näst efter sex och att studsa på "riktigt" clubgolv förstås) ! 😆 Det är inte ALLS så fjolligt som det verkar.. eller det är det kanske, men det skiter jag i. Så dj-vla kul!! 😉

Stod och studsade i 1.5 timme ikväll till Dancing Stage Unleashed (Xbox) som påstod att jag brände 400 kalorier... men jag tror det var mer, för jag svettades LITER. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Herregud. Varför finns det inte en MIDI-kompatibel sådan som man kan banka in trumkomp på. Så man slipper betala 10' för ett riktigt digitaltrumset...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man som jag är prylgalen och älskar att dansa är det här den absolut optimala motionen (näst efter sex och att studsa på "riktigt" clubgolv förstås) ! 😆 Det är inte ALLS så fjolligt som det verkar.. eller det är det kanske, men det skiter jag i. Så dj-vla kul!! 😉

Stod och studsade i 1.5 timme ikväll till Dancing Stage Unleashed (Xbox) som påstod att jag brände 400 kalorier... men jag tror det var mer, för jag svettades LITER. 🙂

Lattjo! Det finns en lite mer avancerad arkadvariant som heter DDR (DanceDanceRevolution) oxå:

Min son är faktiskt nybliven europamästare, han vann EM som gick av stapeln i Norge för några veckor sen. Coolt va!!

kolla länken

kasu_vinnare.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lattjo!  Det finns en lite mer avancerad arkadvariant som heter DDR (DanceDanceRevolution) oxå:

Min son är faktiskt nybliven europamästare, han vann EM som gick av stapeln i Norge för några veckor sen.  Coolt va!!

Åh, det här är så kungligt!

Fråga din son om han vill vara personlig tränare för mig och hacke då! 😲

Min polare köpte dansmatta och anordnade dansmattefest! 🙂

Sen tävlade vi mot varandra hela kvällen!

Nu är det glapp i bakåt-plattan på dansmattan...

Fotnot: Dancing Stage Unleashed är det europeiska namnet och Dance Dance Revolution i Japan och USA. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stod och studsade i 1.5 timme ikväll till Dancing Stage Unleashed (Xbox) som påstod att jag brände 400 kalorier... men jag tror det var mer, för jag svettades LITER. 🙂

Sluta upp att fjompa runt i vardagsrummet till Brittney och gör en muminlåt stället.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Kan inte låta bli att posta länkar till schyssta DDR-filmer!

Ggffnnnghhhh..... rrhhhh!!! 😆

Fan va ja har långt kvar innan jag blir såååå bra. Måste öööööööööööva. 😎

Eller inte. Min mål är att gå ner några kilo i vikt, inte bli EM-mästare. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Fotnot: Dancing Stage Unleashed är det europeiska namnet och Dance Dance Revolution i Japan och USA. 🙂

Bara för att vara lite jävlig vill jag påpeka att den europeiska spelserien heter bara Dancing Stage, Unleashed är bara namnet på ett av spelen i serien.

Jag spelar också ganska mycket, eller snarare gjorde. Plastmattorna är skitdåliga och går sönder ganska fort. Ett tips hacke är att lägga dom/den på en playwood platta och ha byggplast eller liknande över så håller dom längre. Annars går det att göra som jag och beställa en metall platat från tyskland, Den kostar viserligen ganska mycket men det blir nog ändå billigare i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Plastmattorna är skitdåliga och går sönder ganska fort. Ett tips hacke är att lägga dom/den på en playwood platta och ha byggplast eller liknande över så håller dom längre. Annars går det att göra som jag och beställa en metall platat från tyskland, Den kostar viserligen ganska mycket men det blir nog ändå billigare i längden.

Vad är det för märke du köpt och vad kostade det? Länk?

Annars kan jag väl kanske ta att mattorna inte håller någon högre kvalitét eftersom de kostar fjuttiga 250 spänn. Men jag kommer såklart att vara skitirriterad när det väl händer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta lite nu...

Kan man koppla ihop 2 mattor och köra vs. samtidigt?

Isåfall MÅSTE jag bara köpa mattor och spel omedelbart....

I helgen bjuder jag in lite kamrater på öl och kopplar upp webkameran så ni kan kolla på spektaklet.... lätt värt en tusing! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju mer man inser att Ni INTE skämtar, desto mer absurd ter sig tråden!

Nåja, själv noterar jag att mattan "är lätt att vika ihop" och undrar vad det finns för mattor som inte är lätta att vika ihop.

Eftersom jag gärna brukar dra mig bara lite, lite, lite åt OT-hållet så drar jag mig till minnes när ett gäng kompisar som hade band ihop skulle spela på Societetshuset, Marstrand. Det var en viktigt spelning. Lasse som driver stället var just då samtidigt artist- och bokningsansvarig för bl a Liseberg och hade väl sagt något om att bara de gjorde ett bra jobb så skulle det nog kunna bli tal om både det ena och det andra.

De soundcheckade i flera timmar och hade en duktig tekniker med sig. Nöjda och glada gick de och åt.

Några timmar senare var det showtime! 600 pers i publiken som jublade, stämningen var på kokpunkten och sin vana trogen hetsade Lasse publiken ytterligare ett snäpp genom att ge bandet en riktig Las Vegas-påa. De sprang på och började spela, det lät för jävligt! Volymen dödade akvariefiskar och fick gäster att lämna lokalen skrikandes. Lasse blev orolig, Lasse blev nervös. Lasse blev arg! Lasse försökte ropade från sidan av scenen att bandet genast skulle sluta. Det hörde inte bandet. Då sprang Lasse in på scenen och började plocka ut blåssektionen, gubbe för gubbe!

Spelningen fick ett abrupt slut, jag tror inte ens bandet vågade ta betalt.

Någon hade ju alltså varit och sabbat hela mixen under kvällen. Ingen hade låst locket om mixern. Jag frågade en kompis som var där om hur det lät. Svaret blev lika vackert som det numer är klassiskt: "Likt en bombmatta över Dresden!" Fattar Ni? Matta!? Är det OK, Brojd?!

Link to comment
Dela på andra sajter

I helgen bjuder jag in lite kamrater på öl och kopplar upp webkameran så ni kan kolla på spektaklet.... lätt värt en tusing! 😉

Glöm inte att posta länken här! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta lite nu...

Kan man koppla ihop 2 mattor och köra vs. samtidigt?

Isåfall MÅSTE jag bara köpa mattor och spel omedelbart....

I helgen bjuder jag in lite kamrater på öl och kopplar upp webkameran så ni kan kolla på spektaklet....  lätt värt en tusing!  😏

Jodu, jag ska oxå köpa en matta till och utmana andra - så snart jag blivit brinndj-vlig på det själv. 🙂

Man kan oxå köra dubbelmattor på singelplay, dvs köra dansprogram som tvingar en att hoppa fram och tillbaka mellan mattorna.

Ska oxå gå att köra fyra mattor och fyra spelare som utmanar varandra. Spelet jag har verkar dock inte stödja mer än 2 mattor och 1-2 spelare.

Och du... GLÖM INTE ATT POSTA WEBCAM-LÄNKEN HÄR SÅ VI KAN KOLLA ER!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man koppla ihop 2 mattor och köra vs. samtidigt?

Isåfall MÅSTE jag bara köpa mattor och spel omedelbart....

BTW, tror inte det finns några spel att köpa i Sverige ännu. Import via web funkar, men kan ju bli tajt innan helgen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket bra info på www.ddrsverige.com Jag har denna matta. Jag tycker den är bra. Från det lilla jag har läst på ddrsverige så värkar det vara denna matta man rekar. Det ända som kan gå sönder på mattan är pilarna och domär lätta att byta ut. Man får desutom med 4 extra. För att köra på xbox eller dator behövs en converter. Dessa ka köpas från samma sida eller monkeygams i sverige.

Jag la inte ut så farligt mycket mer än 1200 för mitt startkit, då ingick ett PSone, två mattor och ett spel. Nu mera kör jag mest framför datorn med ett program som heter stepmania, detta mest för att jag tycker att de europiska spelen är så tråkiga och har få låtar. Det går viserligen att inportera Japanska eller Amerikanska spel men då måste man ha en PS2 som är chippad och det är dyrt. Men mitt party kit är kvar,

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man koppla ihop 2 mattor och köra vs. samtidigt?

Isåfall MÅSTE jag bara köpa mattor och spel omedelbart....

BTW, tror inte det finns några spel att köpa i Sverige ännu. Import via web funkar, men kan ju bli tajt innan helgen...

Jo detta skall gå på alla spel. Funkar det inte på Xbox varianten är det bara att ladda ner stepmaina från nätet och ladda in i boxen i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

hackeman:

Tack, tack och åter tack för detta klockrena tips!

Har precis införskaffat matta + spel och fötterna värker som aldrig förr... (gammalt stengolv)

Skall försöka lura hem lite kompisar ikväll (lördag) på en match och smyga upp en webkamera utan deras vetskap! 😛

Till er mattofiler kan jag meddela att det tyvärr inte blir någon "live feed", men några filmklipp med hårdrockare som gör bort sig och studsar till en discoremix av "Moonlight Shadow" skall jag försöka länka upp när bakfyllan lagt sig.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Till er mattofiler kan jag meddela att det tyvärr inte blir någon "live feed", men några filmklipp med hårdrockare som gör bort sig och studsar till en discoremix av "Moonlight Shadow" skall jag försöka länka upp när bakfyllan lagt sig.....

Go brojd! Go!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall försöka lura hem lite kompisar ikväll (lördag) på en match och smyga upp en webkamera utan deras vetskap! 😮

Till er mattofiler kan jag meddela att det tyvärr inte blir någon "live feed", men några filmklipp med hårdrockare som gör bort sig och studsar till en discoremix av "Moonlight Shadow" skall jag försöka länka upp när bakfyllan lagt sig.....

Blidde det några videobevis? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Videobevis dröjer tyvärr...

Danspartyt flyttades hem till en kompis lägenhet eftersom han inte lyckades hitta barnvakt åt sin dotter... 🙁 sådeles inga videobevis på katastrofen.

Har dock lyckats övertala några långhåriga missfoster (läs. hårdrockare) om att detta är årets grej som de helt enkelt MÅSTE prova....

De svalde naturligtvis betet och det verkar som om mina kära dansmattor skall figurera i en svensexa, som natürlicshen kommer filmas 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vet ni om det finns någon matta för PC?

Eller måste jag skaffa PS2-mattan och en PS2->USB-converter?

StepMania, DWI och XStep är ju kungligt för PC.

Tror jag ska lägga med en stepfil nästa gång jag lägger ut en mp3:a här så ni får dansinstruktioner 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...