Sinus Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Yes, jag håller på och städa upp i en distad synth. Tagit bort allt skit i botten, dragit ner i midsen och ljudet har kommit fram mer utan att tappa sin karaktär. Men de är fortfarande någon nasty i den. Den blir jobbig att lyssna på efter et tag, jag hittade en plats i toppen där de lät skrikigt och cutta men fortfarande är där något som inte låter helt 100, var kan jag kolla mer med EQ tror ni? Tack!
Zakyath Postat 6 mars 2014 Postat 6 mars 2014 Utifrån ljudexemplet du delgav oss kan jag inte höra några konstiga frekvensområden
D200 Postat 7 mars 2014 Postat 7 mars 2014 Är det en synth du förändrar med nåt filter över tid eller är det mer ett statiskt ljud så kan du väl bara svepa lite med en eq med smalt Q-värde och kolla om det liksom sjunger lite väl mycket nånstans och sen bara dra bort det?
MRS8 Postat 7 mars 2014 Postat 7 mars 2014 om du tar bort synten helt så försvinner oljudet ! prova sedan ett instrument tex gitarr. 1
D Vibe Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 om du tar bort synten helt så försvinner oljudet ! prova sedan ett instrument tex gitarr. DrrrroooBABABADISCH! Höahöahöa!
D Vibe Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 Har inte hört något ljudexempel, men varför inte kolla på programmeringen av synthljudet och ändra något där först?
thegrreat1 Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 Antingen för högt ljud eller så passar ljudet inte in i mixen,
laban1 Postat 8 mars 2014 Postat 8 mars 2014 Är det en synth du förändrar med nåt filter över tid eller är det mer ett statiskt ljud så kan du väl bara svepa lite med en eq med smalt Q-värde och kolla om det liksom sjunger lite väl mycket nånstans och sen bara dra bort det? +1, Har du kollat det?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.