Jump to content
Annons

Vinyl skivor kasta/sälja?


Mookie80

Recommended Posts

Annons

Såg häromdagen en Blocket-annons där någon ville sälja runt 500 vinylskivor för 50 papp. Det är nog ingen som är så galet nostalgisk att de betalar så mycket, men ändå... 😉

Det brukar säljas vinylskivor på loppis för typ 5:-/st eller något, så visst finns det väl något lite värde i dem och blir några kronor om man har ett gäng och lyckas hitta köpare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg häromdagen en Blocket-annons där någon ville sälja runt 500 vinylskivor för 50 papp. Det är nog ingen som är så galet nostalgisk att de betalar så mycket, men ändå... 😉

Det brukar säljas vinylskivor på loppis för typ 5:-/st eller något, så visst finns det väl något lite värde i dem och blir några kronor om man har ett gäng och lyckas hitta köpare.

Tack,

Det är typ 900 skivor 😳 (mest maxi singlar) och helst i så fall vill jag sälja alla på en gång. Önskar få tips om vart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg häromdagen en Blocket-annons där någon ville sälja runt 500 vinylskivor för 50 papp. Det är nog ingen som är så galet nostalgisk att de betalar så mycket, men ändå... 😉

Det brukar säljas vinylskivor på loppis för typ 5:-/st eller något, så visst finns det väl något lite värde i dem och blir några kronor om man har ett gäng och lyckas hitta köpare.

Bra vinylskivor går ofta för betydligt mer än 5 kronor även på loppisar. 50.000 för 500 vinylskivor ger ett snitt på 100 kronor styck, låter som rätt mycket men det räcker om det finns säg 50 rikitga rariteter så kan 50 papp för 500 vinyler vara ett riktigt fyndpris.

Link to comment
Dela på andra sajter

förhoppningsvis en bra feeling... intresserad? 😉

Om du bor i Stockholm så kan du ju ta med dom eller en påse i taget till Skivbörsen på St. Eriksgatan 71 de köper in nästan allt eftersom de har kunder som samlar på det mesta i Vinylväg.

Redigerat av LeStud
Link to comment
Dela på andra sajter

Trist! :-( Släng skiten, hade jag gjort. Finns så mycket dans-musik ändå;-)

jaha,,, verkar vara så många olika bud nu 🤪 . Några säger kasta andra säger sälj... 😳 Hade hoppas på att någon kanske vill ha dem för en billig peng. 😉

Man kan aldrig få för mycket dansmusik.... 😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske 50 LP-skivor. Letade rätt på dom ja ville ha kvar som CD eller online. Och dom som inte gick att hitta spelade jag in i datorn direkt från skivtallriken.

Sen slängde jag allt. Kan inte tänka mig att folk som söker beats och 'coola grejor' på LP-skivor skulle börja sampla Europe, Dio, Wasp, Björn Skifs, tycka det är as-vintage och coolt som fan. Då skulle ja bli mörkrädd.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade kanske 50 LP-skivor. Letade rätt på dom ja ville ha kvar som CD eller online. Och dom som inte gick att hitta spelade jag in i datorn direkt från skivtallriken.

Sen slängde jag allt. Kan inte tänka mig att folk som söker beats och 'coola grejor' på LP-skivor skulle börja sampla Europe, Dio, Wasp, Björn Skifs, tycka det är as-vintage och coolt som fan. Då skulle ja bli mörkrädd.

Björn Skifs har det ju faktiskt samplats en del coolt från och Wasp Europe och Dio är ju sådant som säljs på börsar. Så rätt dumt att slänga bättre att ge bort i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha,,, verkar vara så många olika bud nu 🤪 . Några säger kasta andra säger sälj... 😳 Hade hoppas på att någon kanske vill ha dem för en billig peng. 😉

Man kan aldrig få för mycket dansmusik.... 😄😉

Nä, bara skojade:-D

Finns säkert nån därute som vill ha dessa skivor. Får tiden visa.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

släng inte! ge till secundhand eller liknande. det finns inget stort intresse av vinyl om du inte har riktiga rariteter. jag sålde min samling för en spänn stycket, vet att det var några riktigt fina men har haft de i källaren 20 år och tänkte att jag inte ville spara de i 20 år till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

släng inte! ge till secundhand eller liknande. det finns inget stort intresse av vinyl om du inte har riktiga rariteter. jag sålde min samling för en spänn stycket, vet att det var några riktigt fina men har haft de i källaren 20 år och tänkte att jag inte ville spara de i 20 år till 🙂

1 spänn styck? Då blev du säkerligen blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

släng inte! ge till secundhand eller liknande. det finns inget stort intresse av vinyl om du inte har riktiga rariteter. jag sålde min samling för en spänn stycket, vet att det var några riktigt fina men har haft de i källaren 20 år och tänkte att jag inte ville spara de i 20 år till 🙂

Jag har fattat det... 🙁 och när man kollar på blocket annonser ser man att intresset inte är så stort för just den schanger som nu finns i mina lådor. 😕

Hoppas att intresset kanske skulle finnas på detta forum 😉 Tror säkert det finns lite techno/club rariteter i några av dessa lådor 😄😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...