Jump to content
Annons

Nuendo 2.0 + Reason


jim

Recommended Posts

Tja på er!!

Jag har kjørt Nuendo 2.0 och Cubase en tid nu. Jag har precis fått Reason. Vad jag førstått så går det utmærkt att anvænda de tillsammans. Frågan e bara hur. Då tænker jag på vart man "gør, lægger" grejerna. Vart spelas grejerna in. Tex om jag vill lægga en live gitarr. Spelar man in det i cubase før att sedan flytta øver det till reason ??

Vad jag undrar e vilket program anvænder jag till vad...

Mina pluggar jag har e føljande.

Hypersonic

Triology

Stylus

VG EE

VG ack

groove Agent

Kan jag avvænda dom i reson, eller e det resons ljud som anvænds i Nuendo

Tack,

Jim

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ifall du lägger in den som wavfil i Reason så kan du ju det, men det går inte att köra en kanal från Nuendo till Reason. Endast från Reason till Nuendo...

Redigerat av insolitus
Link to comment
Dela på andra sajter

OK!!

Jag har fått igång allt tror jag. Men anvænds syntarna etc i reason som "vanliga" pluggar i nuendo? Jag valde under output i nuendo tex BASS från reason o fick ljud o allt.. ska man spela in tex ett basspår med en reason bas i Reason.

Vad jag menar e ifall Pluggarna i reason funkar som Vanliga pluggar i nuedo? Att jag bara væljer Kælla ex BAss, drumms i reason før att sedan spela in midispåren med dom ljuden i nuendo

Tack

PS jag har ænnu inte hunnit pløja igenom manulaen till reason DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...