Jump to content
Annons

Metallica through the never


Sylvia (oregistrerad)

Recommended Posts

Sylvia (oregistrerad)

Tjenix här kommer lite tankar jag fick när jag såg denna film häromkvällen, dom sjönk rejält i mina ögon och öron ;-) förut har jag gillat framförallt den svarta skivan men det dom visade upp nu var apskit ärligt talat, har dom gått ner sig eller vad tycker ni andra vad det beror på?

När jag såg en docfilm om deras terapi etc så var det på gränsen men nu aj aj aj trummisen är bara trist och enformig sångaren rent osympatisk numera och dålig gitarristen lirar helt intressanta solon om en tonåring som inte kan bättre inte ens snyggt fast han har viss teknik, basisten duger och gör ett bra jobb i varje fall!

Ja ja ville lufta mina tankar som sagt ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Ja Lars har aldrig lärt sig lira trummor bra. Han är den sämsta trummisen av de alla i ett känt band. Kirks enformiga whawha solon är det väl ingen som går igång på efter att gjort samma sak de senaste 30 åren typ. Finns väl inget känt band som har så kassa proddar heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är dom så fruktansvärt stora?

Svarta plattan, med den fick dom ett par riktiga radiostänkare som "medelsvensson" diggade. Det räcker med två, tre brottarhits för att "medelsvensson" ska packa bilen och åka till Ullevi.

Gå på en Maiden, Metallica eller U2-konsert på valfri stadion i Sverige och jag lovar dig att MINST hälften är där endast för hitsen. "Folket" vill höra "Run To The Hills", "Nothing Else Matters" och "With Or Without You". Dessa personer ger blanka fan i obskyra B-sidor eller andra rariteter.

Utan "Nothing Else Matters" och "Enter Sandman" hade Metallica antagligen inte attraherat "mellanmjölkspubliken" på samma sätt. Det här är mina teorier och ska inte tas som någon officiell förklaring till deras storhet... 😎

Redigerat av Måsart
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, Metallica borde ha packat ihop stärkarna efter svarta plattan.

Jag tror att Metallica har tappat greppet om vad som är bra/dåligt, när dom skriver låtar.

Eftersom dom insisterar att skriva sina egna låtar i kontrast till alla andra band i deras storlek så blir det bara pannkaka.

Deras kreativa peak va kring Master of puppets och justice. Sen har de bara dalat för varje platta.

Ifall dom ska släppa en hyffsad platta igen så måste dom ta in låtskrivare med bra ideér som kan skriva riff som James gjorde på 80-talet.

Redigerat av PeteK
Link to comment
Dela på andra sajter

Keyboard (oregistrerad)

GITARRKURS I HÅRDROCK

Är du en nybörjargitarrist? Vill du lära dig mer för att kunna utvecklas? Nu kan du det!!!

Vi är TVÅ erfarna metal/hårdrocks gitarrister.

Vi kan lära dig grunderna och alla knep för att kunna spela musik så som Metallica, Iron Maiden, Slayer, Black Sabbath, Lamb of God, In Flames, osv.

Hos oss lär du dig de viktigaste ackorden, skalorna, hur man spelar i rätt tonart, tekniker så som hammer on, pull off, galloping, palm-muting, shredding, tapping, slides, trills, övertoner, bends, vibrato, legato, harmonier, och mycket mer! Hur man håller ett plektrum rätt, slagtekniker, solo tekniker och mer är även det du kommer att få lära dig. Vi vet att det inte är lätt att ta steget till att kunna utvecklas på egen hand, så med vår hjälp kommer du äntligen nå dit.

Det här är en gitarrkurs med elever som alla är på en nybörjarnivå. Det är dessutom ett perfekt tillfälle att hitta en gitarrpartner som man kan spela med tillsammans på fritiden. För att spela med någon annan är nästa steg i din utveckling och det blir roligare att öva. Alla band har trots allt två gitarrister och att bli samspelt med någon och hur det är att spela med en annan gittarrist är också något du kommer att få uppleva.

Även om detta är en kurs där fler elever utbildas samtidigt, kommer varje elev få enskilda instruktioner så att man inte känner någon press.

Gitarrkurserna äger rum i en stor rymlig lokal i trångsund.

Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller vill anmäla dig!

Mail: rockarn.danne@gmail.com

Kirk kanske borde gå den här kursen. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskade metallica under hela min uppväxt, har sett dom live ett otal ggr men precis som med maiden så går det bara utför, fast metallicas nedförsbacke är väldigt mycket brantare. För bara några år sedan kunde dom göra riktigt bra konserter, visst, Hammet hade tappat förmågan att spela sina egna solon men som band fungerade dom. Jag tyckte också att dom spelade ovanligt bra på denna spelning(dock inte bra), dom skärpte väl till sig eftersom detta skulle bli biofilm osv... Jag kollade halva ungefär sen hade jag sett nog

Link to comment
Dela på andra sajter

Sylvia (oregistrerad)

Tjenixen igen då, va skönt att det finns fler som tycker som jag, tänkte nästan att jag kanske var för kritisk och besviken men det bekräftas ju här & nu liksom ;-)

Glömde ju påpeka att den där så kallade "handlingen" i "filmen"var fruktansvärt jädra dålig eller intetsägande, att sen blanda in en massa krig och kors + fejkad scenolycka kändes b & fruktansvärt töntigt i brist på mer fantasfull rekvisita!

Nej dom har gått in i en ofrånkomligt negativ regression får man väl konstatera ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu sett filmen, och tycker att konsertdelen var riktigt bra. Låter Metallica och jag tycker man får en bra livekännsla över allt ihop. Däremot så är ju den så kallade handlingen i filmen bedrövlig, håller inte ihop för fem öre. Men snyggt fillmat var det i alla fall. Skulle vilja att de släpper en version där man bara får konserten och skippar handlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...