Sylvia (oregistrerad) Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Tjenix hÀr kommer lite tankar jag fick nÀr jag sÄg denna film hÀromkvÀllen, dom sjönk rejÀlt i mina ögon och öron ;-) förut har jag gillat framförallt den svarta skivan men det dom visade upp nu var apskit Àrligt talat, har dom gÄtt ner sig eller vad tycker ni andra vad det beror pÄ? NÀr jag sÄg en docfilm om deras terapi etc sÄ var det pÄ grÀnsen men nu aj aj aj trummisen Àr bara trist och enformig sÄngaren rent osympatisk numera och dÄlig gitarristen lirar helt intressanta solon om en tonÄring som inte kan bÀttre inte ens snyggt fast han har viss teknik, basisten duger och gör ett bra jobb i varje fall! Ja ja ville lufta mina tankar som sagt ;-)
hellfog Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 SjÀlva konserten tyckte jag var super bra, typ bÀsta jag har sett av dom. Annars underhÄllande. Docfilmen Àr ju fantastiskt bra, kan man se mÄnga gÄnger om.
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Ja Lars har aldrig lÀrt sig lira trummor bra. Han Àr den sÀmsta trummisen av de alla i ett kÀnt band. Kirks enformiga whawha solon Àr det vÀl ingen som gÄr igÄng pÄ efter att gjort samma sak de senaste 30 Ären typ. Finns vÀl inget kÀnt band som har sÄ kassa proddar heller.
MÄsart Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Personligen tycker jag Metallica kunde ha lagt av efter svarta plattan...
MĂ„sart Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 (redigerat) Varför Ă€r dom sĂ„ fruktansvĂ€rt stora? Svarta plattan, med den fick dom ett par riktiga radiostĂ€nkare som "medelsvensson" diggade. Det rĂ€cker med tvĂ„, tre brottarhits för att "medelsvensson" ska packa bilen och Ă„ka till Ullevi. GĂ„ pĂ„ en Maiden, Metallica eller U2-konsert pĂ„ valfri stadion i Sverige och jag lovar dig att MINST hĂ€lften Ă€r dĂ€r endast för hitsen. "Folket" vill höra "Run To The Hills", "Nothing Else Matters" och "With Or Without You". Dessa personer ger blanka fan i obskyra B-sidor eller andra rariteter. Utan "Nothing Else Matters" och "Enter Sandman" hade Metallica antagligen inte attraherat "mellanmjölkspubliken" pĂ„ samma sĂ€tt. Det hĂ€r Ă€r mina teorier och ska inte tas som nĂ„gon officiell förklaring till deras storhet... đ Redigerat 4 februari 2014 av MĂ„sart
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Ligger mycket sanning i det sÀger. Det dÀr Àr inte ovanligt att folk gÄr pÄ konserter för nÄgra enstaka lÄtar.
Zakyath Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 bra första inlÀgg! aldrig gillat metallica. men de har vÀl ÀndÄ varit ganska inflytesfulla iaf?
PeteK Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 (redigerat) Som sagt, Metallica borde ha packat ihop stÀrkarna efter svarta plattan. Jag tror att Metallica har tappat greppet om vad som Àr bra/dÄligt, nÀr dom skriver lÄtar. Eftersom dom insisterar att skriva sina egna lÄtar i kontrast till alla andra band i deras storlek sÄ blir det bara pannkaka. Deras kreativa peak va kring Master of puppets och justice. Sen har de bara dalat för varje platta. Ifall dom ska slÀppa en hyffsad platta igen sÄ mÄste dom ta in lÄtskrivare med bra ideér som kan skriva riff som James gjorde pÄ 80-talet. Redigerat 4 februari 2014 av PeteK
Keyboard (oregistrerad) Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 GITARRKURS I HĂ RDROCK Ăr du en nybörjargitarrist? Vill du lĂ€ra dig mer för att kunna utvecklas? Nu kan du det!!! Vi Ă€r TVĂ erfarna metal/hĂ„rdrocks gitarrister. Vi kan lĂ€ra dig grunderna och alla knep för att kunna spela musik sĂ„ som Metallica, Iron Maiden, Slayer, Black Sabbath, Lamb of God, In Flames, osv. Hos oss lĂ€r du dig de viktigaste ackorden, skalorna, hur man spelar i rĂ€tt tonart, tekniker sĂ„ som hammer on, pull off, galloping, palm-muting, shredding, tapping, slides, trills, övertoner, bends, vibrato, legato, harmonier, och mycket mer! Hur man hĂ„ller ett plektrum rĂ€tt, slagtekniker, solo tekniker och mer Ă€r Ă€ven det du kommer att fĂ„ lĂ€ra dig. Vi vet att det inte Ă€r lĂ€tt att ta steget till att kunna utvecklas pĂ„ egen hand, sĂ„ med vĂ„r hjĂ€lp kommer du Ă€ntligen nĂ„ dit. Det hĂ€r Ă€r en gitarrkurs med elever som alla Ă€r pĂ„ en nybörjarnivĂ„. Det Ă€r dessutom ett perfekt tillfĂ€lle att hitta en gitarrpartner som man kan spela med tillsammans pĂ„ fritiden. För att spela med nĂ„gon annan Ă€r nĂ€sta steg i din utveckling och det blir roligare att öva. Alla band har trots allt tvĂ„ gitarrister och att bli samspelt med nĂ„gon och hur det Ă€r att spela med en annan gittarrist Ă€r ocksĂ„ nĂ„got du kommer att fĂ„ uppleva. Ăven om detta Ă€r en kurs dĂ€r fler elever utbildas samtidigt, kommer varje elev fĂ„ enskilda instruktioner sĂ„ att man inte kĂ€nner nĂ„gon press. Gitarrkurserna Ă€ger rum i en stor rymlig lokal i trĂ„ngsund. Ăr du intresserad? Tveka inte att höra av dig om du har frĂ„gor eller vill anmĂ€la dig! Mail: rockarn.danne@gmail.com Kirk kanske borde gĂ„ den hĂ€r kursen. đł
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Ja men sen mĂ„ste vi hitta en kurs för Lars. Vad sĂ€gs om: http://www.playalongmusic.com/sv/videolektioner?view=video&catId=44 đ
D Vibe Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Tja. Varför ska de lĂ€gga av om de tycker det Ă€r kul? Sen om folk köper skiten Ă€r vĂ€l bara en bonus för dem? âșïž
Naymari Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 PĂ„ tal om Metallica, sĂ„g ni deras "show" pĂ„ grammy-galan med Lang Lang? đ
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2014 Postat 4 februari 2014 Oj vad bra han sjunger hĂ€r đ
rockdemon Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Jag Àlskade metallica under hela min uppvÀxt, har sett dom live ett otal ggr men precis som med maiden sÄ gÄr det bara utför, fast metallicas nedförsbacke Àr vÀldigt mycket brantare. För bara nÄgra Är sedan kunde dom göra riktigt bra konserter, visst, Hammet hade tappat förmÄgan att spela sina egna solon men som band fungerade dom. Jag tyckte ocksÄ att dom spelade ovanligt bra pÄ denna spelning(dock inte bra), dom skÀrpte vÀl till sig eftersom detta skulle bli biofilm osv... Jag kollade halva ungefÀr sen hade jag sett nog
KillwithSkill Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 PĂ„ tal om Metallica, sĂ„g ni deras "show" pĂ„ grammy-galan med Lang Lang? đ http://www.youtube.com/watch?v=y3K9e7pP24Y Ă h helvete?!?! đł Ăr dom fulla? LĂ„ter ju som nĂ„n har slĂ€ngt in en nĂ€ve femkronor i en torktumlare, sĂ„ otajt som det Ă€r... och ostĂ€mt...
MÄsart Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Metallica Àr snart lika otajta som Kirks frisyr...;
hellfog Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Metallica Àr snart lika otajta som Kirks frisyr...; http://www.youtube.com/watch?v=oDgnQe8us9s Inte lÀtt att vara tajt, nÀr man inte lÀrts sig den.
Sylvia (oregistrerad) Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Tjenixen igen dÄ, va skönt att det finns fler som tycker som jag, tÀnkte nÀstan att jag kanske var för kritisk och besviken men det bekrÀftas ju hÀr & nu liksom ;-) Glömde ju pÄpeka att den dÀr sÄ kallade "handlingen" i "filmen"var fruktansvÀrt jÀdra dÄlig eller intetsÀgande, att sen blanda in en massa krig och kors + fejkad scenolycka kÀndes b & fruktansvÀrt töntigt i brist pÄ mer fantasfull rekvisita! Nej dom har gÄtt in i en ofrÄnkomligt negativ regression fÄr man vÀl konstatera ;-)
hellfog Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 krig och kors hör ju till lÄtarna Master Of Puppets, One, sÄ det Àr ju inget konstigt.
Sylvia (oregistrerad) Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 jo jo men ÀndÄ suck Ät detta spektakel... ;-)
Confirmed SiCK Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Fejkad scenolycka körde de ju pÄ LoadsvÀngen... Har inte sÀtt filmen Ànnu, men planerar att göra det till helgen...
Confirmed SiCK Postat 7 februari 2014 Postat 7 februari 2014 Har nu sett filmen, och tycker att konsertdelen var riktigt bra. LÄter Metallica och jag tycker man fÄr en bra livekÀnnsla över allt ihop. DÀremot sÄ Àr ju den sÄ kallade handlingen i filmen bedrövlig, hÄller inte ihop för fem öre. Men snyggt fillmat var det i alla fall. Skulle vilja att de slÀpper en version dÀr man bara fÄr konserten och skippar handlingen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.