Jump to content
Annons

Extern skärm till Macbook pro 13 tum


magjo

Recommended Posts

Tjena! Är ny på Mac efter att ha använt FL Studio i många år och tänkte börja lära mig Logic pro x på Macen. Ett irritationsmoment är dock att min lilla 13 tummare blir lite för liten för att använda Logic på, det blir ju knappt plats till någonting på skärmen. Tänkte därför skaffa en stor monitor med bra upplösning. Det jag undrar är om Logic med stor monitor kommer se ut som på en iMac, altså att "allt" får plats på samma bild eller om det blir samma skärmbild som på Macbooken, bara större... Fattar ni? Som ni fattar vill jag såklart att Logic ska se ut som på en stor iMac... Några som vet hur jag får till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för svar! Det jag förmodligen menar är vel om jag kan ändra upplösningen till högare om jag köper en stor monitor med hög upplösning så att liksom skriften och allt sånt blir mindre och att jag får plats till mer (mixare, piano roll och sånt) samtidigt så jag slipper scrolla och hålla på som jag måste nu. Går det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på om du speglar skärmarna, gör utökat skrivbord, eller väljer att visa skrivbordet på bara den extra skärmen. Gör du en spegling kommer det bli lika stor på båda skärmarna, med andra ord kommer du inte få mera plats på den nya skärmen, utan allt kommer dras ut och förstoras för att fylla hela skärmens yta. Väljer du dock bara den externa skärmen, då kan du ställa in den optimala upplösningen för den skärmen och då får du mera utrymme på skärmytan 🙂

Du kan också välja att utöka, då kan du greja med en sak på ena skärmen, och en annan på andra skärmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...