Jump to content
Annons

Ominstallerat Cubase nivåerna distar/går inte att lyssna på


Mr M

Recommended Posts

Köpte nyligen en ny stationär studiodator. Efter att de senaste dagarna suttit och ominstallerat Cubase 6 och alla pluggar, så var det äntligen dags att testa så allt funkade. Jag importerade audiofiler som jag vet låter ypperligt från gamla projekt. Till min fasa fick jag slita av mig lurarna, eftersom vissa av spåren endast skickade fruktansvärd dist/brusljud, så starkt att det inte går att höra på. Har testat med diverse audiofiler och det blir hela tiden samma.

Har tidigare idag installerat RMEs senaste drivrutiner till mitt ljudkort (Babyface) och jag misstänker att det är någonstans här det brister. Dvs i inställningarna under Device Setup eller liknande, men jag får inte ordning på det.

Finns det någon som varit med om samma, eller ändå har en idé om vad det kan vara. Jag håller på att bli tokig efter all felsökning efter resultat.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har varit med om samma problem,

Jag kör Cubase 6.5 på iMac, och när jag väljer att fortsätta ett projekt som är inspelat i 44.100 kHz

så ballar cubase ut, det blir rundgång och allt ljud från dator blir o-brukbart. även youtube/spotify.

Vet ej vad detta beror på och det är enormt störigt, men vanligtvis så spelar jag in min musik i 48 000 kHz och då är det inga problem alls.

Du får ta en titt på Steinbergs hemsida och kanske uppdatera till senaste version

http://www.steinberg.net/en/support/downloads.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar.

Det sjuka är att när jag gör exakt samma i min laptop, med precis samma program, ljudkort och inställningar funkar det utmärkt.

Min stationära är en Frostdator med 8 gig RAM, 64 bitars windows, Processor Intel R Core TM i5 2400. Ljudkortet är ett externt RME Babyface som funkar kanon med andra datorn.

Något jag märkt är att latencyn är 25 ms mot 8 ms på min laptop. Märkligt med tanke på att Frostdatorn är optimerad för musik.

Midi funkar utmärkt. Problemet är just när jag lyfter in audiofiler.

Idéer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...