Jump to content
Annons

Ny elgitarrserie från Schecter


Lars Danielsson

Recommended Posts

Schecters nya elgitarrfamilj Hellraiser Hybrid bjuder på fem modeller. Den Stratocasterinspirerade C-1 finns med och utan låsbart svaj, samt även i sju- och åttasträngade varianter (C-7 och C-8). Den femte modellen är Tempest.

Vi hittar activa humbuckers från EMG, lönntoppar och smala halsar. Priserna börjar på cirka 9 900 kronor och leveranserna ska komma i gång under första kvartalet 2014.

Tillverkare: Schecter Guitar Research (www.schecterguitars.com/International)

Kontakt: Fitzpatrick (www.fitzpatrick.se)

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Köpte min första schecter här om dagen för 1500kr på blocket. Ibanez 4 life som gäller annars. 😎

Det blev en Omen 7, sjusträngad historia. Förvånansvärt mycket gura för en billig peng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Köpte min första schecter här om dagen för 1500kr på blocket. Ibanez 4 life som gäller annars. 😎

Det blev en Omen 7, sjusträngad historia. Förvånansvärt mycket gura för en billig peng.

Ja de har bra priser på sina guror och bra kvalitet. Har en blackjack här, en av de lite äldre med vit binding på. Halsen är lika lättspelad som på min esp horizon. Ibanez ja, bra guror men kan de släppa högkvalitativa guror för en gångs skull utan med förbannade svaj på så kanske jag skulle kunna tänka mig en ibba igen.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med en RG2620 som min main gura. http://ibanez.wikia.com/wiki/RG2620

Svajarmen flyger på om jag ska lägga nån gura som behöver svaj. Jag ser de bara som en extra grej som jag använder nån gång per år. Stämmningen håller hur bra som helst. Ser det bara som en bonus med Egde pro tremolo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja de har bra priser på sina guror och bra kvalitet. Har en blackjack här, en av de lite äldre med vit binding på. Halsen är lika lättspelad som på min esp horizon. Ibanez ja, bra guror men kan de släppa högkvalitativa guror för en gångs skull utan med förbannade svaj på så kanske jag skulle kunna tänka mig en ibba igen.

blackjack high five!! har du också SD blackouts?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nix. Undrar om de ens hade släppts då när den här årgången av blackjack kom? Tror det måste ha varit första som kom. Det var med jb och jazzmickar på. Jb är utbytt. Han som jag köpte den av hade pyntat 11000:- när den kom i svensk butik. Köpte den för 6000:- som var ett bra andrahandspris då. Idag kan man få en för 3000:- t om.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

LTD är ju i olika klass beroende på pris. Ja om man jämför med de dyrare LTD så är det ungefär samma kvalitet.

Har en LTD Viper 1000 med Seymour Duncan, låsbara Sperzel, Earvana översadel m.m den gitarren kostade mig 5000:- och är helt fantastisk, särskilt med tanke på priset. Ska helt klart kolla in Schecter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...