Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag brukar sÀllan göra reklam hÀr pÄ forumet, eller skylta med de band jag jobbat med, men denna gÄng kÀnner jag nÀstan att det Àr ett mÄste:

Mina goda vÀn Hanna Hanouneh Cinthio var nÀmligen nyligen nere i Libanon och under en hektisk vecka av svett och strömavbrott (och ytterst primitiva inspelningsförhÄllanden) lyckats hon sammanstrÄla sitt band med flera fantastiska arabiska artister med olika bakgrund. Resultatet stavas Tawasul och Àr producerat och mixat av mig pÄ Sound of wool - Detta unika tillfÀlle vill ni verkligen inte missa, lyssna njut och sprid kÀrleken:

https://soundcloud.com/hanouneh/sets/tawasul-the-beirut-sessions

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Annons
Postat (redigerat)

Rapparen förstörde mycket för mig, inte alls bra i mina öron.

Det instrumentala och den kvinnliga sÄngaren dock, riktigt riktigt bra. Mixen Àr perfekt, grymt jobbat med tanke pÄ att du skriver att inspelningsförhÄllandena inte var de bÀsta.

Redigerat av vmbr
Postat (redigerat)

Svinbra, bra musik och bra mix! :-) LÀt definitivt inte som det var inspelat under speciellt primitiva förhÄllanden? Inget fel pÄ rapparn, förutom att man inte fatta mycket av vad han sa.

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Postat (redigerat)

Rapparen förstörde mycket för mig, inte alls bra i mina öron.

Det instrumentala och den kvinnliga sÄngaren dock, riktigt riktigt bra. Mixen Àr perfekt, grymt jobbat med tanke pÄ att du skriver att inspelningsförhÄllandena inte var de bÀsta.

Tack sĂ„ mycket, personligen gillar jag arbabisk rap vĂ€ldigt mycket (det Ă€r 6 lĂ„tar, med olika artister förresten) - Det lĂ„ter sĂ„ oerhört hĂ„rt med alla konsonanter och stavelser, som det perfeka sprĂ„ket att rappa pĂ„ - Och dĂ„ ska det understrykas jag sĂ€llan lyssnar pĂ„ hip hop sjĂ€lv 🙂

Riktigt roligt att du uppskattar mixen. NÀr jag fick spÄren frÄn Libanon kÀndes det mer eller mindre hopplöst och mycket tid har gÄtt Ät till redigering, flyttning av spÄr, upprensade och reparerande. Men allt Àr fortfarande liveinspelat (förutom kvinliga sÄngen och nÄgot enstaka pÄlÀgg som Àr inspelad i min studio) och inget Àr triggat eller ersatt.

Stort tack.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Postat (redigerat)

Svinbra, bra musik och bra mix! :-) LÀt definitivt inte som det var inspelat under speciellt primitiva förhÄllanden? Inget fel pÄ rapparn, förutom att man inte fatta mycket av vad han sa.

mvh/Peter

Det vÀrmer verkligen att höra!. GÀllande inspelningen sÄ var den verkligen primitiv (lÀs ovan): En liten studio, sÄ varm att det inte gÄr att förestÀlla sig, ström som kunde lÀgga av i tvÄ timmar, dator som strulade, tekniker som inte hade koll pÄ lÀget, osv... Men med lite (mycket) vilja sÄ gÄr allt - SjÀlva grundmaterialet som sÄdant, rent musikermÀssigt, var ju naturligtvis fantastiskt redan frÄn början.

mvh Jon

Redigerat av Yllet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.