Jon Rinneby Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 (redigerat) Jag brukar sÀllan göra reklam hÀr pÄ forumet, eller skylta med de band jag jobbat med, men denna gÄng kÀnner jag nÀstan att det Àr ett mÄste: Mina goda vÀn Hanna Hanouneh Cinthio var nÀmligen nyligen nere i Libanon och under en hektisk vecka av svett och strömavbrott (och ytterst primitiva inspelningsförhÄllanden) lyckats hon sammanstrÄla sitt band med flera fantastiska arabiska artister med olika bakgrund. Resultatet stavas Tawasul och Àr producerat och mixat av mig pÄ Sound of wool - Detta unika tillfÀlle vill ni verkligen inte missa, lyssna njut och sprid kÀrleken: https://soundcloud.com/hanouneh/sets/tawasul-the-beirut-sessions mvh Jon Redigerat 29 november 2013 av Yllet
Peter Roos Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Coolt! Ska bli intressant att lyssna nÀr jag kommer hem till den stationÀra burken. mvh/Peter
vmbr Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 (redigerat) Rapparen förstörde mycket för mig, inte alls bra i mina öron. Det instrumentala och den kvinnliga sÄngaren dock, riktigt riktigt bra. Mixen Àr perfekt, grymt jobbat med tanke pÄ att du skriver att inspelningsförhÄllandena inte var de bÀsta. Redigerat 29 november 2013 av vmbr
Peter Roos Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 (redigerat) Svinbra, bra musik och bra mix! :-) LÀt definitivt inte som det var inspelat under speciellt primitiva förhÄllanden? Inget fel pÄ rapparn, förutom att man inte fatta mycket av vad han sa. mvh/Peter Redigerat 29 november 2013 av Sleap
Jon Rinneby Postat 30 november 2013 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2013 (redigerat) Rapparen förstörde mycket för mig, inte alls bra i mina öron. Det instrumentala och den kvinnliga sĂ„ngaren dock, riktigt riktigt bra. Mixen Ă€r perfekt, grymt jobbat med tanke pĂ„ att du skriver att inspelningsförhĂ„llandena inte var de bĂ€sta. Tack sĂ„ mycket, personligen gillar jag arbabisk rap vĂ€ldigt mycket (det Ă€r 6 lĂ„tar, med olika artister förresten) - Det lĂ„ter sĂ„ oerhört hĂ„rt med alla konsonanter och stavelser, som det perfeka sprĂ„ket att rappa pĂ„ - Och dĂ„ ska det understrykas jag sĂ€llan lyssnar pĂ„ hip hop sjĂ€lv đ Riktigt roligt att du uppskattar mixen. NĂ€r jag fick spĂ„ren frĂ„n Libanon kĂ€ndes det mer eller mindre hopplöst och mycket tid har gĂ„tt Ă„t till redigering, flyttning av spĂ„r, upprensade och reparerande. Men allt Ă€r fortfarande liveinspelat (förutom kvinliga sĂ„ngen och nĂ„got enstaka pĂ„lĂ€gg som Ă€r inspelad i min studio) och inget Ă€r triggat eller ersatt. Stort tack. mvh Jon Redigerat 30 november 2013 av Yllet
Jon Rinneby Postat 30 november 2013 TrÄdstartare Postat 30 november 2013 (redigerat) Svinbra, bra musik och bra mix! :-) LÀt definitivt inte som det var inspelat under speciellt primitiva förhÄllanden? Inget fel pÄ rapparn, förutom att man inte fatta mycket av vad han sa. mvh/Peter Det vÀrmer verkligen att höra!. GÀllande inspelningen sÄ var den verkligen primitiv (lÀs ovan): En liten studio, sÄ varm att det inte gÄr att förestÀlla sig, ström som kunde lÀgga av i tvÄ timmar, dator som strulade, tekniker som inte hade koll pÄ lÀget, osv... Men med lite (mycket) vilja sÄ gÄr allt - SjÀlva grundmaterialet som sÄdant, rent musikermÀssigt, var ju naturligtvis fantastiskt redan frÄn början. mvh Jon Redigerat 30 november 2013 av Yllet
Jon Rinneby Postat 30 november 2013 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2013 Som vanligt, snyggt jobbat Yllet! Tack đ men musikerna ska absolut ha den största elogen! /Jon
Anders F Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 Kul Yllet. LÄter kanon! Bra jobbat! MVH Anders
Jon Rinneby Postat 1 december 2013 TrĂ„dstartare Postat 1 december 2013 Kul Yllet. LĂ„ter kanon! Bra jobbat! MVH Anders Ja man gör vad man kan đ Tack sĂ„ mycket! mvh Jon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.