Jump to content
Annons

Windows - The early days


Excubator (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Asch...mannen skämtar ju bara, försöker göra sig rolig. Skratta ni; faktum är att i alla fall jag anser att Windows 3.1 är det bästa Windows hittills. Men det är ju helt kört, ju (eller också är det jag som är körd). Går ju inte att ha till något idag (inte jag heller, väl...). 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, innan Windows2000/XP släpptes (om man bortser från NT), så kan jag väl hålla med om att 3.1 var trevligast; men nuförtiden.. Njae. Tycker XP är jävligt stabilt och bra, men dock så ogillar jag en del detaljer i Windows.. Kanske går att stänga av vissa av dem, men jag har hittat något iaf.

Exempel; att den alltid ska förhandsgranska CD-skivan som man precis stoppat i.

Exempel; att man inte kan formattera 720k-diskar längre.

Exempel; att den laddar massa junk in i datorn som standard, och att man måste stänga av det för hand.

yadayadayada.. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Windows? Finns det något bra Windows, det har jag missat. DOS 5 var bra, och efter DOS 6 har det ju bara varit ett helsikes klickande i små j-a rutor så man får musarm. Nä, tacka vet jag en svart skärm med bara en prompt på!!!!!! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Windows? Finns det något bra Windows, det har jag missat. DOS 5 var bra, och efter DOS 6 har det ju bara varit ett helsikes klickande i små j-a rutor så man får musarm. Nä, tacka vet jag en svart skärm med bara en prompt på!!!!!! 😠

Näe, tacka vet jag Amiga isåfall 🙂..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte Windows som något bra. Windows är bara ett nödvändigt ont.

Eftersom alla bra program skrivs för Windows har jag inga val. 🙂

Och om det finns några ev. Linux-anhängare som påstår att Linux är ett bra val för musikproduktion - säg inget. Stor risk att ni slänger ur er grodor ala Jan O Karlsson eller Jens Orback istället... 😠

Synd att BeOS motarbetades så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om det finns några ev. Linux-anhängare som påstår att Linux är ett bra val för musikproduktion - säg inget. Stor risk att ni slänger ur er grodor ala Jan O Karlsson eller Jens Orback istället...

🙂 Nä, linuxbaserad musikproduktion får man nog vänta länge på.

Men vi har ju alltid macosx. Har faktiskt blivit kompis med det på riktigt nu. Störtskönt system om man bortser från alla rundade fönster och annat lull-lull och dessutom har det blivit stabilare sen dom senare uppdateringarna. Synd på bristande dokumentation, fast det är ju samma sak med Windows egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm... Det finns för- och nackdelar.

På PC upplever jag att jag har större kontroll på hur jag vill strukturera hårddisken med mappar osv. Macen är lite slappare.

Jag är ändå helt såld Mac-användare numera. Den dagen Adobe Audition görs för OS X ställer jag undan PC:n helt och hållet. 🙂

Finns det ingen liknande film om Apple? 🙂

Typ Steve Jobs i "Apple II - the early days"

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa Windows? Finns det något bra Windows, det har jag missat. DOS 5 var bra, och efter DOS 6 har det ju bara varit ett helsikes klickande i små j-a rutor så man får musarm. Nä, tacka vet jag en svart skärm med bara en prompt på!!!!!! 😎

Jo, det är klart. DOS. Men jag jämförde bara olika Woundows. Kan i o f hålla med om att XP är rätt bra, trots att det härbärgerar många krascher. Skalet är för stort bara. Förr kunde man dessutom göra mycket med program på några kilobyte. Ett brännarprogram på 1 MB var mycket då. Nu ska de vara på över 100MB Vilket resursslöseri! Fast det borde väl inte ha med NTFS att göra...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Excubator (oregistrerad)
Störtskön farbror 😄  😄  😆

Tänkte bara nämna att denne farbror är bara snäppet under Bill Gates 😆

Nu vet vi varför Windows är som det är..

Faktum är väl att denne "Farbror" nuförtiden är steget ovanför BillG.. om vi bortser från att BillG fortfarande är styrelseordförande för Microsoft.

Rent Dag-Till-Dag-Exekutivt så har SteveB mer att bestämma över..

Dock är väl BillG fortfarande teknisk chef på MS.. fast det är ju bara en titel.. mannen är ju bara en ikon (!) för företaget nuförtiden..

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Störtskön farbror 😄  😆  😆

Tänkte bara nämna att denne farbror är bara snäppet under Bill Gates 😱

Nu vet vi varför Windows är som det är..

Faktum är väl att denne "Farbror" nuförtiden är steget ovanför BillG.. om vi bortser från att BillG fortfarande är styrelseordförande för Microsoft.

Rent Dag-Till-Dag-Exekutivt så har SteveB mer att bestämma över..

Dock är väl BillG fortfarande teknisk chef på MS.. fast det är ju bara en titel.. mannen är ju bara en ikon (!) för företaget nuförtiden..

🙂

Just. CTO, Chief Technical Officer. Ytterligare en akronym myntad av William Gates. 🙂

Har varit på seminarier med både Bill och Ball(d)mer live, och de är helt varandras motsatser. Bill är - trots sin världsdominans - en socialt handikappad mes som inte ens kan bära upp sin kostym, medans Ballmer är en galen exhibitionist. Rent av en dryg sådan. Bill lägger tyngden i VAD han säger, Ballmer i HUR han säger det. Jag blev precis inbjuden på nåt ytterligare seminarie med Ballmer, men det känns inte ens värt besväret. Bill hade jag åkt på dock.

På tal om DOS-nostalgi o tjafs... nån som minns spanjorernas problem med DOS 2.2? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrikmo, orsaken till att programmen är så in i h-veter stora numera är att allt byggs i moduler. Behövde man två rader kod förr i tiden så skrev man två rader kod. Idag slänger man in en modul som råkar ha dessa två rader i dom andra 300 raderna. Man slipper vara så duktig på att programmera, men fan vad stort allt skit blir. (Att det sedan skall göras snygga fönster med mjuka hörn gör ju inte koden mindre heller).

Hackeman - jag är så jädrans senil så det har jag glömt (om jag nu någonsin fick reda på det). Spit it out - jag är nyfiken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrikmo, orsaken till att programmen är så in i h-veter stora numera är att allt byggs i moduler. Behövde man två rader kod förr i tiden så skrev man två rader kod. Idag slänger man in en modul som råkar ha dessa två rader i dom andra 300 raderna. Man slipper vara så duktig på att programmera, men fan vad stort allt skit blir. (Att det sedan skall göras snygga fönster med mjuka hörn gör ju inte koden mindre heller).

Hackeman - jag är så jädrans senil så det har jag glömt (om jag nu någonsin fick reda på det). Spit it out - jag är nyfiken!

Nja...

Orsaken till att program är såpass stora nuförtiden är nog snarare den att de innehåller så förbannat mycket multimedia och skit. En kall chansning är att alla bakgrundsbilder som följer med Windows XP tar upp mer plats än själva källkoden till kerneln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ballmer är en galen exhibitionist. Rent av en dryg sådan. Bill lägger tyngden i VAD han säger, Ballmer i HUR han säger det.

Så sant så sant. Det här är Steve från ett rätt känt clip från Microsofts kickoff med dom anställda. Kan inte tänka mig Gates göra samma grej....inte Gyllenhammar eller Percy Barnevik heller för den delen 😲

Ballmer

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
miren (oregistrerad)

Whine!!!!!

kan vi inte hitta nån annan att klaga på, t ex killen som refererades till i Metro i går eller förrgår som eventuellt skulle DO anmäla nya lakritsreklamen av glassen nogger för han läste "nigger" och uppfattade det som klart rasistiskt. Till saken kanske hör att han arbetade för en anti-rasistisk organisation i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Whine!!!!!

kan vi inte hitta nån annan att klaga på, t ex killen som refererades till i Metro i går eller förrgår som eventuellt skulle DO anmäla nya lakritsreklamen av glassen nogger för han läste "nigger" och uppfattade det som klart rasistiskt. Till saken kanske hör att han arbetade för en anti-rasistisk organisation i Sverige.

Det där gnäller vi redan på ju. Kolla off topic forumet. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...