a9a9a9a9 (oregistrerad) Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 tja jag undrar om jag kan andvända mitt lila line 6 15w combo som en topp på någon marshall låda? det borde funka tycker jag för att det är line-out på den. undrar bara för att jag inte är så himmla nöjd med ljudet. tack i förhand // MVH Emil!
Casperfren Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Altså. Line 6 är en riktig jävla budget förstärkare. Kanske därför du inte är nöjd med ljudet. Sen tror jag inte line out är rätt utgång för att driva en låda. Jag tror inte att kraften räcker för att driva en större låda även om det var en riktig utgång till en.
pme (oregistrerad) Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 Många combos har utgång för detta. Om line6 har det eller inte vet jag inte. Men det är kanske inte så troligt. Modelleringen behöver ta hänsyn till den högtalare som används. Och används en extern så blir det kanske inte som det är tänkt. Det är väl bara titta på den och se om det finns någon external speaker utgång.
a9a9a9a9 (oregistrerad) Postat 10 november 2013 Postat 10 november 2013 ok tack så mycket. får väll testa i morgon med en låda men iså fall får jag köpa en top med.
kolin Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Line out räcker inte för att driva en högtalarlåda. Utgången bör heta loudspeaker eller nåt. Kolin
Erik dP Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Jag har en liknande övningstärkare från VOX. Den heter DA5. Batteridriven om man önskar. Jag lossade kabelskorna från den interna högtalaren och kopplade in den i en fyr-tolva från Marshall. Både den interna och 4-12:an är 8 ohm. Det funkar jättebra. Jag skaffade sedan en liten anslutning, en högtalarutgång, som kopplar bort den interna högtalaren när man ansluter en kabel till övningsstärkaren. Kanske överkurs.
a9a9a9a9 (oregistrerad) Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Ok! Tack för alla svar! 😉 jag köper nog någon top och låda. jag spelar med en marshall hdfx 100 när jag repar med bandet men får väll ta och köpa en till för den står i rep-lokalen. 🙂
laban1 Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Line out räcker inte för att driva en högtalarlåda. Utgången bör heta loudspeaker eller nåt. Kolin Precis! Här måste man veta vad man håller på med - helt andra nivåer! Du ska ha en speciell kabel också, ingen vanlig instrument-telekabel.
a9a9a9a9 (oregistrerad) Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 nope! kolla upp det nu så får väll ta och köpa en topp med 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.