Fritte S Postat 31 oktober 2013 Postat 31 oktober 2013 Tjaa jag har en röd Hagström viking. Har googlat och det ser precis ut som en Hagström Viking IN. Den är i riktigt fint skick, ser ut som ny, men portarna måste bytas för att de sprakar som fan i kabelintaget och i volymknapparna. Enligt en kille i en musikaffär så var det en nytillverkad Hagström men enligt mina forskningar så verkar det som att den är från 79.. Men om den skulle vara från 79 så bör väl ändå gitarren vara mer nött utseendemässigt om portarna är slut? kan någon hjälpa att datera min Hagström?! Gitarren har serienummer: 53 055096
Guitar Nilsson Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Pottarna kan du nog fixa med elektronikspray.
Neosus Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 (redigerat) ... Redigerat 15 januari 2020 av Neosus
Neosus Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 (redigerat) nej fel länk 😱 Redigerat 1 november 2013 av Neosus
Guitar Nilsson Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 (redigerat) Nyare Hagström är väl byggda i Asien nånstans. Och gamla "äkta" i Älvdalen, det borde stå made in sweden eller nåt sånt på en svensk. När la Hagström ner fabriken i Sverige föresten? Redigerat 1 november 2013 av Guitar Nilsson
Fritte S Postat 1 november 2013 Trådstartare Postat 1 november 2013 Killen jag köpte den av hade ialla fall köpt den på Hagströmmuseet i Älvdalen runt 2007.. Men tyvärr är han död så kan inte fråga han om gitarren..:/
Neosus Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 Har du några bilder på gitarren? Vore kul att se!
BluesBoy Postat 1 november 2013 Postat 1 november 2013 (redigerat) Kolla här: http://www.rindoretr...oductslink.html "Vill du veta vilket år din Vintage Hagströmgitarr, bas eller förstärkare är tillverkad kan du maila en bild och serienumret till info @ rindoretro.se" Edit: textstorlek Redigerat 1 november 2013 av BluesBoy
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.