Jump to content
Annons

Läser på nätet att höggradig cannabis olja botar cancer?


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Kolla filmen Run from the cure med Rick Simpson på youtube och ca. tusen andra larmrapporter där som hävdar samma sak.

Vad tror ni?

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

En länk som kan vara tänkvärd och verkar vara ganska vetenskapligt underbyggd ändå. Jag föstår att ämnet inte är helt okontroversiellt men om man kollar lite förutsättningslöst på det och läser på så bötjar man fundera kan detta verkligen stämma och vilken skandal det vore i så fall.

http://cannabisnationradio.com/cannabis-cannabinoids-terpenes-and-disease

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Man brukar säga som så att rök är farligt oavsett vad det kommer ifrån, så normalt bruk av cannabis ökar sannolikt fortfarande risken för cancer. Det finns för få studier i ämnet för att dra någon konkret slutsats dock.

Men att cannabis har flera lite udda positiva egenskaper är ju inget nytt. Har vart snack om att det är antiinflammatoriska också

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar ofta vara så att de som är för legalisering av cannabis drar alltför stora växlar av att det finns vissa cannabinoider som är användbara som läkemedel.

Men aldrig att röka utan man framställer eller utvinner dessa på andra sett och gör piller eller liknande. Och de har inte heller kvar den psykoaktiva delen på samma sätt.

En del används faktiskt i vård av cancerpatienter.

Men skulle det vara bevisat att det botar cancer vore det en otrolig nyhet världen om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det handlar alltså inte om att röka det utan att konsumera en liten dos olja stor som ett riskorn några gånger om dagen. Att röka det kan max ge lite lindring av värk och sånt men det är allt.

Min fru har ms och får sayivex sprayen och det funkar riktigt bra utan någon mental påverkan överhuvudtaget. Utöver sativex finns inget som hjälper mot kramper och liknande för henne. Ja det finns ju baklofen men det blir man kass i magen av vilket inte är nån höjdare när man sitter i rullstol.

Så tydligen finns det mycket bra att hämta från den här plantan och det olyckliga faktumet att man även kan berusa sig med den skulle jag tro är orsaken till att forskningen inte är så pigg på det.

Om du kollar på det som faktiskt finns på tuben om det här så finns det god anledning att börja fundera om det faktiskt kan vara sant att det botar cancer. Men visst fan låter det otroligt det håller jag med om men jag skulle inte våga låta bli att testa om jag fick cancer.

Lite svårt att få tag på bara då det ska vara bra kvalite knoppar dvs inga blad och rätt sorts planta och det går åt ett halv kilo så vitt jag förstår

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det brukar ofta vara så att de som är för legalisering av cannabis drar alltför stora växlar av att det finns vissa cannabinoider som är användbara som läkemedel.

Men aldrig att röka utan man framställer eller utvinner dessa på andra sett och gör piller eller liknande. Och de har inte heller kvar den psykoaktiva delen på samma sätt.

En del används faktiskt i vård av cancerpatienter.

Men skulle det vara bevisat att det botar cancer vore det en otrolig nyhet världen om.

Jag vet inte om det egentligen är för stora växlar det är nog bara olyckligt att man kom på att man även kan flumma på med den. För att det ska funka som i min frus fall med sativex sprayen så måste en viss del av thc till och det är nog det som gör att folk blir tveksamma. Sen har vi oxå patentfrågan det går ju inte att ta patent på en blomma vilket gör att det inte är lönsamt förmodligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bra poänger där Burnin Sven.

Tror också lönsamheten är en del som kan vara förrädisk i det medicinska landskapet och vetenskapen.

Flera av de tunga drogerna som t.ex. heroin var från början just medicin så jag förstår lite av tveksamheten ibland.

Läste förövrigt igår en artikel om placebo och nocebo. Vår kropp och vårt sinne är en märklig maskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...