GÀst Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 Hej! Hur hade ni placerat skrivbord osv i detta rummet. Ska man skaffa sig ett draper eller dylikt och dela av rummet och sÀtta upp absorbenter i den updelade delen? Hur fÄr jag bÀsta möjliga akustik i rummet? Tacksam för alla svar! AnvÀnd gÀrna ritningen och rita upp. Skulle varit schysst! Men borde jag flytta ner monitorerna och skaffa mig stativ till de? Skriv ner vad ni tycker ser fel ut och vad som kÀnns rÀtt. Som sagt, tacksam för alla svar. Tack. LÀnkar med lite bilder pÄ hur det ser ut just nu.
adrumdrum Postat 30 september 2013 Postat 30 september 2013 BÀst Àr att sÀtt upp bordet och monitorer symeteriskt centrerat mot fönster vÀggen. I mitt pdf dokument hittar du ritning pÄ olika konstruktioner: http://forum.studio....konstruktioner/ nÄtt sÄnt hÀr skulle bygga till att börja med, dÄ blir du av med dom mÀst störande reflektionerna samt basabsorering i frÀmre hörnen: Hörnabsorbent, bredbansabsorbent och takmoln hittar du ritning pÄ i pdf:en.
GÀst Postat 1 oktober 2013 Postat 1 oktober 2013 Heej och tack sÄ jÀtte mycket för ditt svar! Ser faktiskt bra ut. En bra lösning, ska tÀnka över detta. Jag tÀnker, nÀr ena monitoren stÄr utriktad mot fönstret, eller bakre delen. Hur blir det dÄ? Annars verkar allt prima. Tack!
GÀst Postat 1 oktober 2013 Postat 1 oktober 2013 SÄdÀr, nu har jag gjort upp ritningen med exakta mÄtt osv. Jag valde att sÀtta draperiet framför sÀngen istÀllet för bakom framför garderoberna. TÀnkte att sÀngen kanske skulle göra det ojÀmnt eller sÄ? Ska jag Àndra nÄt innan jag sÀtter igÄng tycker du/ni? Tacksam för alla svar. _____________________________________________________________ 1. Hörnabsorbent - 45 Grader | Bredd: 55cm | Djup: 55cm | Höjd: 235cm 2. Hörnabsorbent - 45 Grader | Bredd: 55cm | Djup: 55cm | Höjd: 235cm 3. Skrivbord - (160x110cm) 4. Monitor 1 - (30x25cm) 5. Monitor 2 - (30x25cm) 6. Stol (?x?) 7. Bredbandsabsorbent 1 - Bredd: 100cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 8. Bredbandsabsorbent 2 - Bredd: 100cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 9. SÀng - (120x200cm) 10. Absorbent med spealtpanel 1 - 12 grader | Bredd: 75cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 11. Absorbent med spealtpanel 2 - 12 grader | Bredd: 75cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 12. Takmoln - (120x140cm) _____________________________________________________________
wellness music Postat 1 oktober 2013 Postat 1 oktober 2013 (redigerat) SÄdÀr, nu har jag gjort upp ritningen med exakta mÄtt osv. Jag valde att sÀtta draperiet framför sÀngen istÀllet för bakom framför garderoberna. TÀnkte att sÀngen kanske skulle göra det ojÀmnt eller sÄ? Ska jag Àndra nÄt innan jag sÀtter igÄng tycker du/ni? Tacksam för alla svar. _____________________________________________________________ 1. Hörnabsorbent - 45 Grader | Bredd: 55cm | Djup: 55cm | Höjd: 235cm 2. Hörnabsorbent - 45 Grader | Bredd: 55cm | Djup: 55cm | Höjd: 235cm 3. Skrivbord - (160x110cm) 4. Monitor 1 - (30x25cm) 5. Monitor 2 - (30x25cm) 6. Stol (?x?) 7. Bredbandsabsorbent 1 - Bredd: 100cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 8. Bredbandsabsorbent 2 - Bredd: 100cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 9. SÀng - (120x200cm) 10. Absorbent med spealtpanel 1 - 12 grader | Bredd: 75cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 11. Absorbent med spealtpanel 2 - 12 grader | Bredd: 75cm | Djup: 20cm | Höjd: 235cm 12. Takmoln - (120x140cm) _____________________________________________________________ Ser bra ut. Molnet kan du minska ned till 1200 x 1200 sÄ passar det mineralullen. SÀngen behöver du inte oroa dig för. Draperi behövs inte. BÀttre med en löstagbar absorbent mitt pÄ garderobsvÀggen monterad i öronhöjd. Försök att fÄ sÄ liten yta pÄ skrivbordet om möjlighet finns (ljudreflektioner). Redigerat 1 oktober 2013 av wellness music
GÀst Postat 1 oktober 2013 Postat 1 oktober 2013 Ser bra ut. Molnet kan du minska ned till 1200 x 1200 sÄ passar det mineralullen. SÀngen behöver du inte oroa dig för. Draperi behövs inte. BÀttre med en löstagbar absorbent mitt pÄ grderobsvÀggen monterad i öronhöjd. Tack för det snabba svaret! DÄ vet jag. Tackar sÄ jÀtte mycket. DÄ drar jag igÄng projektet i helgen! Ha det bra. LÀgger upp senare en ny trÄd dÀr ni kan följa allt. Tack Äter igen!
adrumdrum Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Ser bra ut. Molnet kan du minska ned till 1200 x 1200 sÄ passar det mineralullen. SÀngen behöver du inte oroa dig för. Draperi behövs inte. BÀttre med en löstagbar absorbent mitt pÄ garderobsvÀggen monterad i öronhöjd. Försök att fÄ sÄ liten yta pÄ skrivbordet om möjlighet finns (ljudreflektioner). ja absorbent Àr naturligtvis bÀttre pÄ bakre vÀggen Àn draperi. En ide Àr bygga nÄgra smalare absorbenter som du kan hÀnga över garderobsdörrarna med vinkeljÀrn som du fÀster i överkant pÄ absorbenterna. Du kan bygga med dessa 95mm glasull, och dÄ kan du köpa enbart 95mm isolering och anvÀnda dubbla lager i sidovÀgg absorbenterna. efter som du bygger fler av de olika absorbenterna sÄ Àr det bÀttre att bygga hörnabsorbenterna med spalt panel.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.