Snow Brigade Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 Ytterligare en fråga: Är det nån som är bra på studiomonitorer? Jag funderar på att köpa Phonic P8a (ca 4000 kr). Är det nån som har någon erfarenhet av dessa? Finns det andra i samma prisklass som är väldigt prisvärda. Jag har hört relativt bra saker om Phonic P8a men har rätt dålig koll själv för att kunna utvärdera det hela.
lavrell Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 Jag personligen stog i valet mellan Phonics P8A, Tapco S8, M-Audio BX8 samt Behringer 2031A. Jag lyssnade på samtliga på förstärkardoktorn med samma förutsättningar och A/B-testade mellan dom och det blev tillslut Behringermonitorerna. Phonicsmonitorerna tycker jag låter alldeles för vasst och dåligt i mellanregistret. Men åk och testa i affärer och se vilka du tycker låter bäst 🙂 /Micke
The Mr Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 Jag skulle slå ett slag för Esi nEar05, de låter riktigt bra måste jag säga. Kanske i minsta laget för den som vill ha riktigt mycket effekt, men med en subwoofer räcker de till alldeles utmärkt. Kör faktiskt utan sub själv, det funkar finfint! The Mr... 🙂
lavrell Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 Jag skulle slå ett slag för Esi nEar05, de låter riktigt bra måste jag säga. Kanske i minsta laget för den som vill ha riktigt mycket effekt, men med en subwoofer räcker de till alldeles utmärkt. Kör faktiskt utan sub själv, det funkar finfint! The Mr... 😕 Jag hade nEar05 innan jag köpte mina Behringer och måste säga att dom inte alls är lyckade att mixa bas i eftersom dom inte återger någon 😱 Med en sub så hade det säkert funkat men suben kostar ju mer än monitorerna (4200:- ungefär och monitorerna 2999:-) men det är ju bara min uppfattning
JJRockford Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 Jag har ett par P6A som jag tycker är ok. Jämförde med några andra från bl a Event och KRK och tyckte att dessa verkade ärligast. Någon gälla/burkiga i mellanregistret dock, men man hittar nog inga perfekta monitorer såpass billigt... En monitor som jag skulle viljat testat, men inte hittat i någon närbelägen affär är någon av Samsons Resolv (t ex 65a). Har läst några väldigt bra recensioner av dom.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.