Jump to content
Annons

Hjälp med att få igång Traktor Kontrol S2, tack.


andy011

Recommended Posts

Tjenare.

Jag har problem att få Traktorn Kontrol S2 att fungera till Traktor Pro 2.

Kontrollern är min kompis som han köpt in för några veckor sedan så den är installerad tillsammans med mjukvaran Pro 2 på hans dator (som man fick med när man köper Kontrollern).

Jag hade dock tänkt att låna kontrollern för att göra en mix så jag har tankat ner Traktor Pro 2 och själva mjukvaran fungerar i datorn och det kommer ljud från datorhögtalarna och det fungerar att styra programmet via musen. Meeen, när jag kopplar in kontrollern så fungerar den icke, den synkar liksom inte till programmet. Stor sannolikhet att jag kopplat ljudkabel fel någonstans, förstår att den ska in i någon slags aux-enhet men borde det inte fungerar att koppla den in i datorn ljudingång?

På baksidan av kontrollern så är det ju Outputs 1 & 2 där rca kabeln sitter (röd i röd och vit i vit), och på andra ändan av den sladden sitter 3.5mm pluggen. Var ska jag koppla in den 3.5an? Och hur får jag hårdvaran att fungera tillsammans med mjukvaran på datorn?

Tacksam för alla svar utom hån, alla är nya någon gång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den kabeln du har kommer troligen inte göra jobbet. Från Output 1&2 lär du behöva köra en rca-rca kabel. All kommunikation mellan dator och kontroller sköts ju via USB. Så rca-kabeln ska ju gå till en förstärkare eller mixer osv, alltså till högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...