Jon Rinneby Postat 4 juni 2013 Postat 4 juni 2013 (redigerat) HÀr kommer det utlovade ljudtestat av nya Harrison Mixbus 2.3. En mycket enkel historia som börjar lugnt och slutar lite mindre lugnt: 1. En ren sterofil 2. Samma stereofil genom mixbus 3. 5 Steams - Trummor, bas, gitarr, orgel och sÄng genom mixbus. (183 mb - 24/44 wav) Between the lines Om Harrison Mixbus tillför nÄgot lÄter jag vara osagt. mvh Jon Redigerat 4 juni 2013 av Yllet
Pesek Postat 4 juni 2013 Postat 4 juni 2013 Hur mkt har du gjort i mixbus? Har du bara lÄtit allt passera för att se om det blir nÄgon fÀrgning eller har du försökt mixa ?
Jon Rinneby Postat 4 juni 2013 TrÄdstartare Postat 4 juni 2013 (redigerat) Hur mkt har du gjort i mixbus? Har du bara lÄtit allt passera för att se om det blir nÄgon fÀrgning eller har du försökt mixa ? Har bara lÄtit steromixen passera mix/masterbus, samt steams genom mix/masterbus. mvh Jon Redigerat 4 juni 2013 av Yllet
Pesek Postat 4 juni 2013 Postat 4 juni 2013 Rent spontant kÀnde jag att sÄngen var varmare och satt bÀttre i mixen nÀr filen gÄtt igenom mixbus.
Jon Rinneby Postat 4 juni 2013 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2013 Mixbus!? Ăr det Harrison Mixbus du menar? Japp đ
hegobald Postat 4 juni 2013 Postat 4 juni 2013 Japp đ Aha.. Mixbus betydde sĂ„ mycket för mig först som gammal analogmixare frĂ„n tidigt 60-tal! đ
Jon Rinneby Postat 4 juni 2013 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2013 Aha.. Mixbus betydde sĂ„ mycket för mig först som gammal analogmixare frĂ„n tidigt 60-tal! đ Ha đ
Jamolir Postat 4 juni 2013 Postat 4 juni 2013 Har lite svĂ„rt att se poĂ€ngen med det om du bara lĂ„ter det passera igenom. Ăr vĂ€l lika stor förĂ€ndring som att lĂ„ta det rulla genom först Pro Tools och sen Logic..? Hela grejen med Mixbus Ă€r ju att det emulerar analogt, men dĂ„ mĂ„ste du se till att "bordet" fĂ„r jobba precis som det görs pĂ„ "riktigt", The reder the better som det heter. Pressar man bussarna och masterbussen sĂ„ kommer iallafall denna DAW till sin fulla rĂ€tt. Sen HUR det fĂ€rgas Ă€r ju en smaksak. Jag kunde inte höra nĂ„gon skillnad, sitter dock med hörlurar av nĂ„got tveksam kvalitĂ© sĂ„ det Ă€r möjligt att det Ă€r nĂ„gon ynka skillnad men inte för mig. Vill inte racka ner pĂ„ dig, tack för att du gjorde jĂ€mförelsen men i mitt tycke sĂ„ hade det varit mer matnyttigt med en jĂ€mförelse mellan Mixbus och valfri masterbus kompressor plugin dĂ€r tröskelvĂ€rdet och ration stĂ„r pĂ„ en lika nivĂ„.
Jon Rinneby Postat 4 juni 2013 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2013 (redigerat) Har lite svĂ„rt att se poĂ€ngen med det om du bara lĂ„ter det passera igenom. Ăr vĂ€l lika stor förĂ€ndring som att lĂ„ta det rulla genom först Pro Tools och sen Logic..? Hela grejen med Mixbus Ă€r ju att det emulerar analogt, men dĂ„ mĂ„ste du se till att "bordet" fĂ„r jobba precis som det görs pĂ„ "riktigt", The reder the better som det heter. Pressar man bussarna och masterbussen sĂ„ kommer iallafall denna DAW till sin fulla rĂ€tt. Sen HUR det fĂ€rgas Ă€r ju en smaksak. Jag kunde inte höra nĂ„gon skillnad, sitter dock med hörlurar av nĂ„got tveksam kvalitĂ© sĂ„ det Ă€r möjligt att det Ă€r nĂ„gon ynka skillnad men inte för mig. Vill inte racka ner pĂ„ dig, tack för att du gjorde jĂ€mförelsen men i mitt tycke sĂ„ hade det varit mer matnyttigt med en jĂ€mförelse mellan Mixbus och valfri masterbus kompressor plugin dĂ€r tröskelvĂ€rdet och ration stĂ„r pĂ„ en lika nivĂ„. Fast det dĂ€r Ă€r inte sant. Hela grejen med mixbus, eller halva om sĂ„ vill, Ă€r just fĂ€rgningen som uppstĂ„r genom att bara lĂ„ta spĂ„r eller steams passera bussarna och masterbussen. Det Ă€r detta som det pratats om, och detta jag ville testa. Sen Ă€r det klart att mixar lĂ„tar annorlunda om man gör en hel mix i mixbus, eftersom arbetsflödet Ă€r annorlunda jĂ€mfört med tex logic eller pro tools, eller reaper för den delen. För övrigt Ă€r det en vĂ€ldigt subtil skillnad som du sa oavsett (men jag gillar det). NĂ€sta test blir att pressa mĂ€tarna lite mer, Ă€ven om de peakade rĂ€tt nĂ€ra 0:an pĂ„ vu-mĂ€taren nu. /Jon Redigerat 4 juni 2013 av Yllet
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Du ska nog lÄta kompressorena jobba lite det Àr vÀl dom dom pratar om i första hand tror jag, bara rakt igenom blir nog inte sÄ stor skillnad.
Jon Rinneby Postat 11 september 2013 TrÄdstartare Postat 11 september 2013 Du ska nog lÄta kompressorena jobba lite det Àr vÀl dom dom pratar om i första hand tror jag, bara rakt igenom blir nog inte sÄ stor skillnad. Har gett upp mixbus sedan en tid tillbaka, blev inte vÀn med arbetsflödet. Nu Àr det Reaper som gÀller fullt ut. mvh Jon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.