Jump to content
Annons

hjälp! kan inte göra en pitch buildup!


jakob-sundin

Recommended Posts

hej!

Jag har under en lång tid försök göra en pitch buildup. Men jag har inte lyckats! Så nu behöver jag hjälp! Jag har kollat på en massa tutorials på youtube men inget av dom funkar! Det främst nexus som jag vill göra buildup med men vill även kunna göra med sylenth 1, v-station och zt3a! Men nexus är det viktigast att veta hur man gör med. Hur som helst så har jag kollat på en del tutorials har gjort precis som dom har gjort men det blir inte likadant. Det blir antigen jätteljust och så att den stannar typ. Alltså den bara pitchar uppåt typ 3 steg trots att jag har ändrat pitch stegen till 48. Hur ska jag göra? ps jag har fl studio 9 producer edition xxl, om det gör någon skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Synthen du använder har nått sitt max tak på pitch.

Ställ pitchen i synthen på 24 nedåt och 24 uppåt så har du 5 oktaver att pitcha på.

Och din buildup är alldeles för snabbt , skulle du göra den längre så att den sträcker sig över 4 eller 8 takter skulle det låta mer naturligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...