jakob-sundin Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 hej! Jag har under en lång tid försök göra en pitch buildup. Men jag har inte lyckats! Så nu behöver jag hjälp! Jag har kollat på en massa tutorials på youtube men inget av dom funkar! Det främst nexus som jag vill göra buildup med men vill även kunna göra med sylenth 1, v-station och zt3a! Men nexus är det viktigast att veta hur man gör med. Hur som helst så har jag kollat på en del tutorials har gjort precis som dom har gjort men det blir inte likadant. Det blir antigen jätteljust och så att den stannar typ. Alltså den bara pitchar uppåt typ 3 steg trots att jag har ändrat pitch stegen till 48. Hur ska jag göra? ps jag har fl studio 9 producer edition xxl, om det gör någon skillnad
AnuBiz Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Använder du "Browse parameters+automation clip+pitch"?
jakob-sundin Posted May 28, 2013 Author Posted May 28, 2013 nej! är fortfarande nybörjare kan man säg så jag vet inte hur man gör det! automation clip vet jag hur man gör men inte browse parameters.
AnuBiz Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 (edited) http://www.youtube.com/watch?v=2fg3bernVSI Edited June 1, 2013 by AnuBiz
jakob-sundin Posted June 4, 2013 Author Posted June 4, 2013 asså det funkar ändå inte! jag gör som han gör men det blir ingen pitch höjning! det låter likadant hela tiden! jag fattar ingenting! kan det vara någon inställning som är konstig?
jakob-sundin Posted June 4, 2013 Author Posted June 4, 2013 ja och när det "funkar" så låter det såhär! vad ska jag göra? pitch.mp3
jakob-sundin Posted June 15, 2013 Author Posted June 15, 2013 någon som vet vad det är för fel? (lyssna på filen ovanför)
Piccazzo Posted June 15, 2013 Posted June 15, 2013 Synthen du använder har nått sitt max tak på pitch. Ställ pitchen i synthen på 24 nedåt och 24 uppåt så har du 5 oktaver att pitcha på. Och din buildup är alldeles för snabbt , skulle du göra den längre så att den sträcker sig över 4 eller 8 takter skulle det låta mer naturligt.
jakob-sundin Posted June 17, 2013 Author Posted June 17, 2013 Men hur saktar jag ner den då? Är det olika för olika plugins eller är det likadant på alla?
jakob-sundin Posted June 17, 2013 Author Posted June 17, 2013 Ja så här låter det om jag gör den längre. Så den borde väl inte vara så snabb va? Hur ändrar man det? pitch 2.mp3
jakob-sundin Posted June 22, 2013 Author Posted June 22, 2013 gör jag som i klippet nån länka så låter det så här. vad ska jag göra? pitch 3.mp3
AnuBiz Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Precis den effekten jag får ut som du har på sista filen.. fattar inte vad felet är.
AnuBiz Posted August 31, 2013 Posted August 31, 2013 (edited) HITTAT FELET!! FÖLJ DENNA 😄 illägg: Du behöver inte dra pitchen så extremt, det kan räcka med 2 % ökning, kan referera till kommentarerna i min länk på youtube nedan http://www.youtube.com/watch?v=sErn03C7E90 Edited September 1, 2013 by AnuBiz
Recommended Posts