Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

FrÄgan Àr riktad till er som har en i studion, och vad jag undrar Àr hur ni trivs med den och om ni tycker att den fungerar bra?

Peace!

Annons
Postat

Bump!

Ingen som har en?

Postat

Jag har en men har inte hunnit anvÀnda den sÄ lÀnge. Jag tycker att det Àr ett ganska bra upplÀgg att jobba med "en kanal Ät gÄngen". Det jag mÀrker Àr att jag ÀndÄ halkar tillbaka till att köra med tangentbordet och kortkommandon som har rotat sig rÀtt sÄ rejÀlt i ryggmÀrgen. Det kÀnns som det blir liksom ett extra moment att förflytta handen frÄn tangentbordet / musen till Faderporten. DÀremot vid regelÄkningar Àr den bra tycker jag.

Jag gillar rejÀla opch distinkta grejjer och hÀr tycker jag det Àr synd att dom inte lagt pÄ nÄgra tior pÄ priset för att fÄ den att kÀnnas lite mer gedigen. Rotary knoben kÀnns som att skruva i en glödlampa ungefÀr.

Tittar man pÄ priset sÄ tycker jag att den helt klart Àr prisvÀrd. Jag tror nog mer pÄ detta koncept jÀmfört med controllers som har 4 eller 8 kanaler, dvs. antingen kör man en kanal Ät gÄngen eller sÄ har man en större kontrollenhet som kan styra mÄnga kanaler samtidigt utan att behöva blÀddra.

Postat

Tusen tack för svaret!

Det Àr faktiskt lite samma grejer jag ocksÄ tÀnkt pÄ. Storleken gillar jag, en kanal Ät gÄngen funkar för mig. Men efter att ha fingrat pÄ den i butik blev jag om inte besviken sÄ i alla fall uppmÀrksam pÄ att vissa delar kÀnns suboptimalt designade. Lite som att fadern var huvudsaken, och lite av det andra (lÀs rotaryn) sattes dit bara-för-att.

Jag kommer nog hur som helst att klappa till pÄ en inom kort. Jag gillar konceptet, och skulle nog ha stor nytta av en.

Postat

jag Àr pÄ min andra faderport nu, gillar framför allt att anvÀnda transportsektionen nÀr jag jobbar: play, rec, hoppa mellan "markers", men Àven mute, solo do/undo osv. AnvÀnder nÀstan aldrig sjÀlva fadern faktiskt. TyvÀrr sÄ Àr Àven denna min andra enhet trasig dÄ playknappen slutat funka, sÄ en liten varning utfÀrdas hÀrmed...

Postat (redigerat)

Tack.

Jag har dock sett filmen. Har du provat Faderporten?

EDIT: Skrev inte klart.

Redigerat av AnthonyS
Postat

jag Àr pÄ min andra faderport nu, gillar framför allt att anvÀnda transportsektionen nÀr jag jobbar: play, rec, hoppa mellan "markers", men Àven mute, solo do/undo osv. AnvÀnder nÀstan aldrig sjÀlva fadern faktiskt. TyvÀrr sÄ Àr Àven denna min andra enhet trasig dÄ playknappen slutat funka, sÄ en liten varning utfÀrdas hÀrmed...

Man tackar för svaret!

Ah, vad synd. Kul att du gillar den, men trÄkigt att den inte har hÄllt ihop för dig. Ska ha det dÀr i Ätanke nÀr jag stÄr och pillar pÄ en nÀsta gÄng.

Postat

Jag kan förstÄ det som Farmerboy sÀger och jag tror att man nÀstan mÄste prova sjÀlv för att kÀnna om det Àr ett arbetssÀtt som passar en sjÀlv.

ApropÄ videon, kolla hur hÄrt han behöver trycka pÄ knapparna. Det Àr just knappsatsen som jag tycker drar ned Faderporten. Hade dom fixat mer distinkta reglage hade Faderporten varit en 10 poÀngare i mina ögon.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.