Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Lite osÀker pÄ vad du menar med puffar men tror du menar de lilla sprak som hörs i sÄngen pÄ vissa ord pÄ framförallt "S"? Sitter pÄ dÄliga högtalare nu sÄ kan inte höra sÄ jÀtte bra, men har du EQ pÄ sÄngen? Annars kan du prova om de funkar o skÀra lite i dom högre frekvenserna.

Postat (redigerat)

Har testat EQ men det funkar inte riktigt som jag vill. Finns det inget verktyg dÀr man bara skÀr av den toppen sÄ att sÀga? Jag kör reaper.

Lyssna t.ex vid 38 sekunder, puff!

Edit> "S" var hemska innan men fick rÄdet att köra de-esser sÄ det Àr det pÄ denna nu men man kanske skulle lÀgga pÄ lite mer av den, alternativt lÀgga om sÄngen och sÀtta upp mic och popfilter som det ska vara. Hade lite för brÄttom nÀr jag spelade in...

Redigerat av stoffemannen
Postat

Det du bör göra Àr nog att lÀgga pÄ ett högpass filter. Som skÀr upp till ca 200 hz. Puffarna Àr vÀldigt lÄgfrekventa sÄ det borde göra susen.

Postat

Som Jamolir sÀger. SkÀr du upp till 200hz sÄ bör puffarna försvinna.

Postat

Det du bör göra Àr nog att lÀgga pÄ ett högpass filter. Som skÀr upp till ca 200 hz. Puffarna Àr vÀldigt lÄgfrekventa sÄ det borde göra susen.

Exakt sÄ!

"Puffen" vid 38 sekunder lÄter nÀstan som ett extra slag pÄ baskaggen...

Postat

Ja, eftersom rösten Àr lite tunn/inte sÄ basig Àr det nog ingen fara att gÄ Ànda upp till 200 Hz med högpassfiltret. Annars kan du backa lite nedÄt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.