Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det har jag. Det är nog inte bortkastade pengar så sett, då man "snabbt" får ett helt nytt kit med annan karaktär. Dock så missar man ju nöjet av att skruva fram allt själv, och man vet inte heller hur bra det sitter i mixen.

Postat

Det har jag. Det är nog inte bortkastade pengar så sett, då man "snabbt" får ett helt nytt kit med annan karaktär. Dock så missar man ju nöjet av att skruva fram allt själv, och man vet inte heller hur bra det sitter i mixen.

Coolt! Jag är mest inne på Slates presets...vilka har du?

Postat

Jag har köpt alla Artist preset till Custom&Vintage och nu senast Andy Sneaps till Metal Foundry.. och generellt tycker jag det är ett jäkla fipplande med parametrar ändå även om soundet är rätt ball på en del av det som ligger i dessa paket.

Det är intressant med preset ur synvinkeln att se hur de tänker.. Andy Sneap's presetpack till Superior t.e.x var rätt fantastiskt mycket reverb på generellt men virvelsoundet hade en speciell knorr till sig som slog igenom mixen med stor dos jävlaranamma.. Rätt svårt att se preseten som annat än utbildning då allt annat måste angripas med liknande tankesätt för att få till helheten.. men intresseant är det att analysera.

Postat

Jag har testat en del av dem och det enda de egentligen gör är att befästa vad man redan vet om att det är helheten som är det viktiga. du kan inte bara slänga upp ett preset med kungljud och tro att det ska låta bra. allt måste ändå mixas i kontext.

Postat

Håller med i kören! Blir alltid att man måste mixa till det efter eget huvud och öron ändå för att få det att passa in i mixen som sagt!

Gott att ha något att gå utifrån iallafall så köp presets som tilltalar dig är mitt tips! Slates presets är rätt så sjysst!

🙂

Die Hard (oregistrerad)
Postat

De kan duga till att analysera som redan sagts eller att utgå från dem och skruva till för att passa ens egna mixar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.