Jump to content
Annons

Någon som kan rekomendera ett par schyssta "In Ear lurar" ?


Gäst

Recommended Posts

Har ett par AKG K374 som låter super bra. Alltså basen och diskanten låter precis som han som skapade låten ville att den skulle höras. Så ingen "förvrängning" som hifi lurar kan göra. Men gummi kuddarna har blivit så jävla utslitna så dom fastnar i örat när man drar ur lurarna ur örat. Kan ju köpa ett par nya lika dana men tänkte kolla med er först om ni kan rekomendera nåt liknande eller någon som är bättre. Priset är väl ca 1000kr max. Så vad sejer ni, har ni nåt tips ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle säga att lurarna under 1000kr är just HiFi. Hörsnäckor i studioklass (Hej Shure SE535) kostar 3-4 gånger mer.

Gillar du K374/K375 skulle du säkert gilla Yamaha EPH-100, men de går över din budget i vilket fall. Då är det väl mer lämpligt med AKG-snäckorna du redan har. Kolla med affären som sålde snäckorna ifall det går att få tag på nya silikonkuddar istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle säga att lurarna under 1000kr är just HiFi. Hörsnäckor i studioklass (Hej Shure SE535) kostar 3-4 gånger mer.

Gillar du K374/K375 skulle du säkert gilla Yamaha EPH-100, men de går över din budget i vilket fall. Då är det väl mer lämpligt med AKG-snäckorna du redan har. Kolla med affären som sålde snäckorna ifall det går att få tag på nya silikonkuddar istället?

Kan du länka ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bra ljud i Yamaha EPH-100 ? Typ låter musiken som den gjorde efter mixning eller lägger lurarna till bas med mera ? Kan du rekomendera dessa ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det finns några In-Ear lurar i världen som är gjorda för att mixa musik i.

Finns knappt några vanliga lurar ens som man kan lita på till 100 % .

Som med högtalare gäller det att lära sig sin lyssning , Mixa några låtar sedan lyssna på dom i lite olika system , Studios , Bilar sedan skriva upp vad hörlurarna/högtalarna förstäker/förminskar och korrigera mixen efter det.

Efter ett tag så kan man sin lyssning så pass bra att detta blir en naturlig del av mixningen.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns massa trådar om vilka som är bäst så det är bara att göra en sökning.

Både här och via Google

Nödvändigt av dej att skriva en sånt svar när du kan skriva ett svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då gör jag det enklare för dig då

Sennheiser HD 280

Beyerdynamics DT 880 Pro

Sennheiser HD 650

AKG 702

Sennheiser HD 600

Audio Technica ATH-M50

Ultrasone Pro 2900

Sennheiser HD800

Så kan du ju googla dom istället och i slutändan komma fram till exakt samma sidor som du skulle ha gjort från början.

Redigerat av Piccazzo
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Då gör jag det enklare för dig då

Sennheiser HD 280

Beyerdynamics DT 880 Pro

Sennheiser HD 650

AKG 702

Sennheiser HD 600

Audio Technica ATH-M50

Ultrasone Pro 2900

Sennheiser HD800

Så kan du ju googla dom istället och i slutändan komma fram till exakt samma sidor som du skulle ha gjort från början.

Men va f** jag pratar om In Ear lurar inte lurar ovanpå örat !

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bra ljud i Yamaha EPH-100 ? Typ låter musiken som den gjorde efter mixning eller lägger lurarna till bas med mera ? Kan du rekomendera dessa ?

Lurarna lägger till bas, precis som K374 gör. Inga av dem är "neutrala".
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat för lite på AKG-snäckorna för att kora en absolut vinnare, men jag kan säga att de låter snarlikt Yamaha-snäckorna. Som jag skrev ovan, EPH-100 kostar mer än ditt tak på 1000 kr så det spelar ingen roll ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat för lite på AKG-snäckorna för att kora en absolut vinnare, men jag kan säga att de låter snarlikt Yamaha-snäckorna. Som jag skrev ovan, EPH-100 kostar mer än ditt tak på 1000 kr så det spelar ingen roll ändå.

Men om dom är svin bra och bättre än dom jag har så kan jag nog bygga ut taket en bit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...