Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderat på att ta min 5.5 år gamla dator och ställa ut i replokalen och ha som "portastudio" där. För att den ska ha någon chans att spela in mer än ett par spår (PIII 450Mhz, 128 MB) har jag dock tänkt ha en gammal version av Cubase på den, VST24 tror jag det heter.

Om man tar med sig en sånt projekt på skiva hem, går det att öppna i Cubase SX? Och om man eventuellt skulle vilja köra på andra hållet? (Kan visserligen inte tänka mig någon situation där jag skulle behöva göra det just nu, men man vet ju aldrig).

Annons
Postat

Jag har för mig att det kan bli problem med vissa saker om man kör med automation, men annars ska det fungera bra. På andra hållet går däremot inte, så du kan inte göra saker hemma i SX och sedan öppna i det gamla VST i replokalen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.