djstyler Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 (redigerat) Jag har hĂ„llt pĂ„ med det mesta och kan mixa nĂ€stan allt. Jag kan dessutom producera Hip Hop och all sorts elektronisk musik. Allt du behöver göra Ă€r att skicka filer med gitarr inspelningar eller va du nu Ă€n har för nĂ„got i rĂ€tt bpm, resten sköter jag! Om det lĂ„ter intressant, skicka pm! đ Gratis sĂ„klart! Redigerat 2 oktober 2008 av Olsberg Tog tillbaka inlĂ€gget och delade trĂ„den
djstyler Postat 24 september 2008 TrÄdstartare Postat 24 september 2008 Jag kan mixa det mesta, i Fl, och om det behövs, Reason. Enda ejay liknande jag har Àgt Àr en markoolio version.
Fertan Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Jag kan mixa det mesta, i Fl, och om det behövs, Reason.Enda ejay liknande jag har Àgt Àr en markoolio version. HAHA, jag hade ocksÄ Markoolioversionen för en hemskt massa Är sedan.. MÄste varit bortÄt 8-9 Är sedan dess. Skulle jag vara du sÄ skulle jag nog ha börjat Àgna mer tid Ät Reason, kÀnns som att det Àr lite mer mÄngsidigt Àn det jag sett av FL..
djstyler Postat 24 september 2008 TrÄdstartare Postat 24 september 2008 Fast det Àr ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lÀrt mig dom mesta knepen dÀrav har jag svÄrt att gÄ över till reason... Dessutom spenderar jag vÀldigt lite tid med reason dÄ jag inte Àger det, utan en kompis.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Fast det Ă€r ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lĂ€rt mig dom mesta knepen dĂ€rav har jag svĂ„rt att gĂ„ över till reason... Dessutom spenderar jag vĂ€ldigt lite tid med reason dĂ„ jag inte Ă€ger det, utan en kompis. Rock fixar du inte med fl-studio. Dessutom kan jag med 99% sĂ€kerhet sĂ€ga att Ă€ven om du har höga ambitioner sĂ„ finns det hur mycket som helst kvar att lĂ€ra. I ditt fall Ă€r du sĂ„ pass ung sĂ„ du har inte hunnit skaffa dig tillrĂ€ckligt med rutin Ă€nnu. Inte ens de som hĂ„llit pĂ„ i 30 Ă„r sĂ€ger att dom kan allt. SĂ„ ta och tona ner litegrann. đł
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Fast det Ă€r ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lĂ€rt mig dom mesta knepen dĂ€rav har jag svĂ„rt att gĂ„ över till reason... Dessutom spenderar jag vĂ€ldigt lite tid med reason dĂ„ jag inte Ă€ger det, utan en kompis. Rock fixar du inte med fl-studio. Dessutom kan jag med 99% sĂ€kerhet sĂ€ga att Ă€ven om du har höga ambitioner sĂ„ finns det hur mycket som helst kvar att lĂ€ra. I ditt fall Ă€r du sĂ„ pass ung sĂ„ du har inte hunnit skaffa dig tillrĂ€ckligt med rutin Ă€nnu. Inte ens de som hĂ„llit pĂ„ i 30 Ă„r sĂ€ger att dom kan allt. SĂ„ ta och tona ner litegrann. đł Varför fixar man inte rock i FL? FL har audiospĂ„r och kan köra VST pluggar som vilken annan DAW som helst. Det Ă€r nya tider nu och ungdomar har lĂ€tt för att lĂ€ra. Kör hĂ„rt, jag kanske slĂ€nger till dig ett köttben sĂ„ du fĂ„r visa vad du gĂ„r för DJStylah!. Erfarenhet och knep tar tid, det hĂ„ller jag med om... men sjĂ€lvförtroende har du.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 september 2008 Postat 24 september 2008 Det Ă€r tyvĂ€rr sant det du sĂ€ger... Det Ă€r nya tider nu.... Det mĂ€rks ju pĂ„ tex Metallicas senaste platta och all annan skit som tokmastras av jubelidioter som tror dom Ă€r vĂ€rldsmĂ€stare. đł
djstyler Postat 1 oktober 2008 TrÄdstartare Postat 1 oktober 2008 Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning Àr bara skit! Men hur mycket man tjÀnar har inget med hur bra musik man gör... Admin stÀng trÄden!
tordA Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 Djstyler, du Àr sjukt grym! FortsÀtt med det du gör och glöm aldrig att inget program Àr bÀttre Àn sin anvÀndare! Med andra ord; fortsÀtt med FL Studio, sÄ lÀnge du Àr nöjd med det! +1
Claes Holmerup Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 "+1" ?? ...betyder att man instĂ€mmer. đ
Memphis Postat 1 oktober 2008 Postat 1 oktober 2008 (redigerat) Tja. Synd att trÄden spÄrade ut en del, jag tycker du har ett starkt sjÀlvförtroende vilket Àr bra men kom bara ihÄg att aldrig bli kaxig för att du Àr duktig, ödmjukhet tar dig lÀngst. Jag tycker du har en vÀldigt potential i det mesta du gör, med tanke pÄ din Älder. Ett tips Àr att skriva denna trÄdens budskap i din signatur istÀllet sÄ ser folk att du kan erbjuda mixning osv och de kan lÀtt klicka pÄ dina lÀnkar för att lyssna hur det kan lÄta om de Àr intresserade. Tror du kan gÄ lÄngt och önskar dig lycka till. Mvh Memphis Redigerat 1 oktober 2008 av Memphis
Björn Olsberg Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning Ă€r bara skit! Vet du, det Ă€r inte sant. Den hĂ€r trĂ„den spĂ„rade ur i mitt tycke olyckligt, och det Ă€r varken rĂ€tt eller rĂ€ttvist att du ska lĂ„ta dig nedslĂ„s av det. Alla börjar vi nĂ„gongĂ„ng, nĂ„gonstans. Du Ă€r ung, har lĂ„ng tid framför dig och har mycket att ge, det Ă€r jag sĂ€ker pĂ„! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klĂ€ttrat flera steg hĂ€r pĂ„ forumet bara i det. AnvĂ€nd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tĂ€nka sig att lĂ„ta dig jobba vidare med deras lĂ„tmaterial. Och sĂ„ vidare. Jag tog mig friheten att Ă„terstĂ€lla ditt första inlĂ€gg och flytta en rad inlĂ€gg till en egen separat trĂ„d. Hoppas du tycker det ger denna trĂ„d mer rĂ€ttvisa, och att den "startar om" i och med detta. Men hur mycket man tjĂ€nar har inget med hur bra musik man gör... Admin stĂ€ng trĂ„den! Sidnotis som inte har med Ă€mnet att göra: Vill du uppmĂ€rksamma nĂ„gon av moderatorerna eller mig som admin om en trĂ„d, klicka alltid pĂ„ knappen "AnmĂ€l"/"Report". Ligger under varje inlĂ€gg. Vi hinner inte lĂ€sa alla tusentals inlĂ€gg som postas varje vecka och agera utefter vad som stĂ„r i dem. Kör hĂ„rt nu! đ
djstyler Postat 3 oktober 2008 TrÄdstartare Postat 3 oktober 2008 Hey, kan du mixa mer akustisk musik dÄ? Ja! Som mÄnga sÀger, sÄ kan man mixa det i Fl. Visst kan det vara enklare med Pro Tools eller what ever att spela in, men mixning funkar i Fl precis lika bra som i vilket program som helst!
kvd669o Postat 3 oktober 2008 Postat 3 oktober 2008 Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning Ă€r bara skit! Vet du, det Ă€r inte sant. Den hĂ€r trĂ„den spĂ„rade ur i mitt tycke olyckligt, och det Ă€r varken rĂ€tt eller rĂ€ttvist att du ska lĂ„ta dig nedslĂ„s av det. Alla börjar vi nĂ„gongĂ„ng, nĂ„gonstans. Du Ă€r ung, har lĂ„ng tid framför dig och har mycket att ge, det Ă€r jag sĂ€ker pĂ„! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klĂ€ttrat flera steg hĂ€r pĂ„ forumet bara i det. AnvĂ€nd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tĂ€nka sig att lĂ„ta dig jobba vidare med deras lĂ„tmaterial. Och sĂ„ vidare. Jag tog mig friheten att Ă„terstĂ€lla ditt första inlĂ€gg och flytta en rad inlĂ€gg till en egen separat trĂ„d. Hoppas du tycker det ger denna trĂ„d mer rĂ€ttvisa, och att den "startar om" i och med detta. Men hur mycket man tjĂ€nar har inget med hur bra musik man gör... Admin stĂ€ng trĂ„den! Sidnotis som inte har med Ă€mnet att göra: Vill du uppmĂ€rksamma nĂ„gon av moderatorerna eller mig som admin om en trĂ„d, klicka alltid pĂ„ knappen "AnmĂ€l"/"Report". Ligger under varje inlĂ€gg. Vi hinner inte lĂ€sa alla tusentals inlĂ€gg som postas varje vecka och agera utefter vad som stĂ„r i dem. Kör hĂ„rt nu! đ olsberg jag undrar vad trĂ„den heter som du överförde vissa inlĂ€gg till som fanns i denna trĂ„d frĂ„n början,för jag skrev ett inlĂ€gg som du flytta och jag vill gĂ€rna fortsĂ€tta diskutera . Ge mig lĂ€nken till denna nya trĂ„d Ă€r du snĂ€ll Tack pĂ„ förhand đ
DivineCo Postat 3 oktober 2008 Postat 3 oktober 2008 Ge killen en chans. DAW har ingenting med kunskaper att göra och jag Àr övertygad om att en som kan mixa tillskilnad frÄn mig, gör ett ypperligt jobb varÀn det sker. Kör hÄrt och lÄt inte en trÄkig ton pÄ forumet sÀnka dig! Allt gott! PS. du fÄr gÀrna hjÀlpa mig. Jag behöver all hjÀlp jag kan fÄ. DS
Analogfreak (oregistrerad) Postat 3 oktober 2008 Postat 3 oktober 2008 Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning Ă€r bara skit! Vet du, det Ă€r inte sant. Den hĂ€r trĂ„den spĂ„rade ur i mitt tycke olyckligt, och det Ă€r varken rĂ€tt eller rĂ€ttvist att du ska lĂ„ta dig nedslĂ„s av det. Alla börjar vi nĂ„gongĂ„ng, nĂ„gonstans. Du Ă€r ung, har lĂ„ng tid framför dig och har mycket att ge, det Ă€r jag sĂ€ker pĂ„! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klĂ€ttrat flera steg hĂ€r pĂ„ forumet bara i det. AnvĂ€nd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tĂ€nka sig att lĂ„ta dig jobba vidare med deras lĂ„tmaterial. Och sĂ„ vidare. Jag tog mig friheten att Ă„terstĂ€lla ditt första inlĂ€gg och flytta en rad inlĂ€gg till en egen separat trĂ„d. Hoppas du tycker det ger denna trĂ„d mer rĂ€ttvisa, och att den "startar om" i och med detta. Men hur mycket man tjĂ€nar har inget med hur bra musik man gör... Admin stĂ€ng trĂ„den! Sidnotis som inte har med Ă€mnet att göra: Vill du uppmĂ€rksamma nĂ„gon av moderatorerna eller mig som admin om en trĂ„d, klicka alltid pĂ„ knappen "AnmĂ€l"/"Report". Ligger under varje inlĂ€gg. Vi hinner inte lĂ€sa alla tusentals inlĂ€gg som postas varje vecka och agera utefter vad som stĂ„r i dem. Kör hĂ„rt nu! đ olsberg jag undrar vad trĂ„den heter som du överförde vissa inlĂ€gg till som fanns i denna trĂ„d frĂ„n början,för jag skrev ett inlĂ€gg som du flytta och jag vill gĂ€rna fortsĂ€tta diskutera . Ge mig lĂ€nken till denna nya trĂ„d Ă€r du snĂ€ll Tack pĂ„ förhand đ JantelagstrĂ„den
Analogfreak (oregistrerad) Postat 4 oktober 2008 Postat 4 oktober 2008 Tackar analog freak đ HĂ„ll tillgodo! đ
Bear2 Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 kostar det eller Àr det för övnings och utmaningens skull?
djstyler Postat 1 december 2008 TrÄdstartare Postat 1 december 2008 BÄde utmaning och lÀrandets skull, dock har min dator kraschat sÄ alla projekt som ja hÄllit pÄ med har försvunnit.
Bear2 Postat 1 december 2008 Postat 1 december 2008 trÄkigt jag kan ha en lÄt klar om ett tag kanske kan jag skicka den dÄ? och vill du ha den rÄ eller eller vill du ha eq instÀllt och komprimerad eller du fixar allt den blir förmodligen inspelad i cubase eller Pro tools men gÄr det bra ÀndÄ eller?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.