Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har hÄllt pÄ med det mesta och kan mixa nÀstan allt. Jag kan dessutom producera Hip Hop och all sorts elektronisk musik.

Allt du behöver göra Àr att skicka filer med gitarr inspelningar eller va du nu Àn har för nÄgot i rÀtt bpm, resten sköter jag!

Om det lĂ„ter intressant, skicka pm! 🙂

Gratis sÄklart!

Redigerat av Olsberg
Tog tillbaka inlÀgget och delade trÄden
  • 3 veckor senare...
Annons
Postat

Jag kan mixa det mesta, i Fl, och om det behövs, Reason.

Enda ejay liknande jag har Àgt Àr en markoolio version.

Postat
Jag kan mixa det mesta, i Fl, och om det behövs, Reason.

Enda ejay liknande jag har Àgt Àr en markoolio version.

HAHA, jag hade ocksÄ Markoolioversionen för en hemskt massa Är sedan.. MÄste varit bortÄt 8-9 Är sedan dess.

Skulle jag vara du sÄ skulle jag nog ha börjat Àgna mer tid Ät Reason, kÀnns som att det Àr lite mer mÄngsidigt Àn det jag sett av FL..

Postat

Fast det Àr ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lÀrt mig dom mesta knepen dÀrav har jag svÄrt att gÄ över till reason... Dessutom spenderar jag vÀldigt lite tid med reason dÄ jag inte Àger det, utan en kompis.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Fast det Àr ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lÀrt mig dom mesta knepen dÀrav har jag svÄrt att gÄ över till reason... Dessutom spenderar jag vÀldigt lite tid med reason dÄ jag inte Àger det, utan en kompis.

Rock fixar du inte med fl-studio. Dessutom kan jag med 99% sÀkerhet sÀga att Àven om du har höga ambitioner sÄ finns det hur mycket som helst kvar att lÀra. I ditt fall Àr du sÄ pass ung sÄ du har inte hunnit skaffa dig tillrÀckligt med rutin Ànnu. Inte ens de som hÄllit pÄ i 30 Är sÀger att dom kan allt.

SĂ„ ta och tona ner litegrann. 😳

drloop (oregistrerad)
Postat

Rock fixar du inte med fl-studio. Dessutom kan jag med 99% sÀkerhet sÀga att Àven om du har höga ambitioner sÄ finns det hur mycket som helst kvar att lÀra. I ditt fall Àr du sÄ pass ung sÄ du har inte hunnit skaffa dig tillrÀckligt med rutin Ànnu. Inte ens de som hÄllit pÄ i 30 Är sÀger att dom kan allt.

SĂ„ ta och tona ner litegrann. 😳

Varför fixar man inte rock i FL?

FL har audiospÄr och kan köra VST pluggar som vilken annan DAW som helst.

Det Àr nya tider nu och ungdomar har lÀtt för att lÀra.

Kör hÄrt, jag kanske slÀnger till dig ett köttben sÄ du fÄr visa vad du gÄr för DJStylah!.

Erfarenhet och knep tar tid, det hÄller jag med om... men sjÀlvförtroende har du.

Postat

Det Ă€r tyvĂ€rr sant det du sĂ€ger... Det Ă€r nya tider nu.... Det mĂ€rks ju pĂ„ tex Metallicas senaste platta och all annan skit som tokmastras av jubelidioter som tror dom Ă€r vĂ€rldsmĂ€stare. 😳

Postat

Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning Àr bara skit!

Men hur mycket man tjÀnar har inget med hur bra musik man gör... Admin stÀng trÄden!

Postat
Djstyler, du Àr sjukt grym! FortsÀtt med det du gör och glöm aldrig att inget program Àr bÀttre Àn sin anvÀndare! Med andra ord; fortsÀtt med FL Studio, sÄ lÀnge du Àr nöjd med det!

+1

Postat (redigerat)

Tja. Synd att trÄden spÄrade ut en del, jag tycker du har ett starkt sjÀlvförtroende vilket Àr bra men kom bara ihÄg att aldrig bli kaxig för att du Àr duktig, ödmjukhet tar dig lÀngst. Jag tycker du har en vÀldigt potential i det mesta du gör, med tanke pÄ din Älder. Ett tips Àr att skriva denna trÄdens budskap i din signatur istÀllet sÄ ser folk att du kan erbjuda mixning osv och de kan lÀtt klicka pÄ dina lÀnkar för att lyssna hur det kan lÄta om de Àr intresserade. Tror du kan gÄ lÄngt och önskar dig lycka till.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat
Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning Àr bara skit!

Vet du, det Àr inte sant. Den hÀr trÄden spÄrade ur i mitt tycke olyckligt, och det Àr varken rÀtt eller rÀttvist att du ska lÄta dig nedslÄs av det. Alla börjar vi nÄgongÄng, nÄgonstans. Du Àr ung, har lÄng tid framför dig och har mycket att ge, det Àr jag sÀker pÄ! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klÀttrat flera steg hÀr pÄ forumet bara i det. AnvÀnd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tÀnka sig att lÄta dig jobba vidare med deras lÄtmaterial. Och sÄ vidare.

Jag tog mig friheten att ÄterstÀlla ditt första inlÀgg och flytta en rad inlÀgg till en egen separat trÄd. Hoppas du tycker det ger denna trÄd mer rÀttvisa, och att den "startar om" i och med detta.

Men hur mycket man tjÀnar har inget med hur bra musik man gör... Admin stÀng trÄden!

Sidnotis som inte har med Àmnet att göra: Vill du uppmÀrksamma nÄgon av moderatorerna eller mig som admin om en trÄd, klicka alltid pÄ knappen "AnmÀl"/"Report". Ligger under varje inlÀgg. Vi hinner inte lÀsa alla tusentals inlÀgg som postas varje vecka och agera utefter vad som stÄr i dem.

Kör hĂ„rt nu! 😄

Postat
Hey, kan du mixa mer akustisk musik dÄ?

Ja! Som mÄnga sÀger, sÄ kan man mixa det i Fl. Visst kan det vara enklare med Pro Tools eller what ever att spela in, men mixning funkar i Fl precis lika bra som i vilket program som helst!

Postat

Vet du, det Àr inte sant. Den hÀr trÄden spÄrade ur i mitt tycke olyckligt, och det Àr varken rÀtt eller rÀttvist att du ska lÄta dig nedslÄs av det. Alla börjar vi nÄgongÄng, nÄgonstans. Du Àr ung, har lÄng tid framför dig och har mycket att ge, det Àr jag sÀker pÄ! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klÀttrat flera steg hÀr pÄ forumet bara i det. AnvÀnd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tÀnka sig att lÄta dig jobba vidare med deras lÄtmaterial. Och sÄ vidare.

Jag tog mig friheten att ÄterstÀlla ditt första inlÀgg och flytta en rad inlÀgg till en egen separat trÄd. Hoppas du tycker det ger denna trÄd mer rÀttvisa, och att den "startar om" i och med detta.

Sidnotis som inte har med Àmnet att göra: Vill du uppmÀrksamma nÄgon av moderatorerna eller mig som admin om en trÄd, klicka alltid pÄ knappen "AnmÀl"/"Report". Ligger under varje inlÀgg. Vi hinner inte lÀsa alla tusentals inlÀgg som postas varje vecka och agera utefter vad som stÄr i dem.

Kör hĂ„rt nu! 🙂

olsberg jag undrar vad trÄden heter som du överförde vissa inlÀgg till som fanns i denna trÄd frÄn början,för jag skrev ett inlÀgg som du flytta och jag vill gÀrna fortsÀtta diskutera . Ge mig lÀnken till denna nya trÄd Àr du snÀll :rolleyes:

Tack pĂ„ förhand 🙂

Postat

Ge killen en chans. DAW har ingenting med kunskaper att göra och jag Àr övertygad om att en som kan mixa tillskilnad frÄn mig, gör ett ypperligt jobb varÀn det sker. Kör hÄrt och lÄt inte en trÄkig ton pÄ forumet sÀnka dig!

Allt gott!

PS. du fÄr gÀrna hjÀlpa mig. Jag behöver all hjÀlp jag kan fÄ.

DS

Postat

Kör hĂ„rt nu! 🙂

olsberg jag undrar vad trÄden heter som du överförde vissa inlÀgg till som fanns i denna trÄd frÄn början,för jag skrev ett inlÀgg som du flytta och jag vill gÀrna fortsÀtta diskutera . Ge mig lÀnken till denna nya trÄd Àr du snÀll :rolleyes:

Tack pĂ„ förhand 🙂

JantelagstrÄden

Postat
Tackar analog freak 😛

HĂ„ll tillgodo! 😛

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

BÄde utmaning och lÀrandets skull, dock har min dator kraschat sÄ alla projekt som ja hÄllit pÄ med har försvunnit.

Postat

trÄkigt jag kan ha en lÄt klar om ett tag kanske kan jag skicka den dÄ? och vill du ha den rÄ eller eller vill du ha eq instÀllt och komprimerad eller du fixar allt den blir förmodligen inspelad i cubase eller Pro tools men gÄr det bra ÀndÄ eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.