Jump to content
Annons

Producering/mixning erbjuds!


djstyler

Recommended Posts

Jag har hållt på med det mesta och kan mixa nästan allt. Jag kan dessutom producera Hip Hop och all sorts elektronisk musik.

Allt du behöver göra är att skicka filer med gitarr inspelningar eller va du nu än har för något i rätt bpm, resten sköter jag!

Om det låter intressant, skicka pm! 🙂

Gratis såklart!

Redigerat av Olsberg
Tog tillbaka inlägget och delade tråden
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Jag kan mixa det mesta, i Fl, och om det behövs, Reason.

Enda ejay liknande jag har ägt är en markoolio version.

HAHA, jag hade också Markoolioversionen för en hemskt massa år sedan.. Måste varit bortåt 8-9 år sedan dess.

Skulle jag vara du så skulle jag nog ha börjat ägna mer tid åt Reason, känns som att det är lite mer mångsidigt än det jag sett av FL..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det är ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lärt mig dom mesta knepen därav har jag svårt att gå över till reason... Dessutom spenderar jag väldigt lite tid med reason då jag inte äger det, utan en kompis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Fast det är ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lärt mig dom mesta knepen därav har jag svårt att gå över till reason... Dessutom spenderar jag väldigt lite tid med reason då jag inte äger det, utan en kompis.

Rock fixar du inte med fl-studio. Dessutom kan jag med 99% säkerhet säga att även om du har höga ambitioner så finns det hur mycket som helst kvar att lära. I ditt fall är du så pass ung så du har inte hunnit skaffa dig tillräckligt med rutin ännu. Inte ens de som hållit på i 30 år säger att dom kan allt.

Så ta och tona ner litegrann. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Fast det är ju olika, jag har vant mig vid allt i Fl och lärt mig dom mesta knepen därav har jag svårt att gå över till reason... Dessutom spenderar jag väldigt lite tid med reason då jag inte äger det, utan en kompis.

Rock fixar du inte med fl-studio. Dessutom kan jag med 99% säkerhet säga att även om du har höga ambitioner så finns det hur mycket som helst kvar att lära. I ditt fall är du så pass ung så du har inte hunnit skaffa dig tillräckligt med rutin ännu. Inte ens de som hållit på i 30 år säger att dom kan allt.

Så ta och tona ner litegrann. 😳

Varför fixar man inte rock i FL?

FL har audiospår och kan köra VST pluggar som vilken annan DAW som helst.

Det är nya tider nu och ungdomar har lätt för att lära.

Kör hårt, jag kanske slänger till dig ett köttben så du får visa vad du går för DJStylah!.

Erfarenhet och knep tar tid, det håller jag med om... men självförtroende har du.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det är tyvärr sant det du säger... Det är nya tider nu.... Det märks ju på tex Metallicas senaste platta och all annan skit som tokmastras av jubelidioter som tror dom är världsmästare. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Synd att tråden spårade ut en del, jag tycker du har ett starkt självförtroende vilket är bra men kom bara ihåg att aldrig bli kaxig för att du är duktig, ödmjukhet tar dig längst. Jag tycker du har en väldigt potential i det mesta du gör, med tanke på din ålder. Ett tips är att skriva denna trådens budskap i din signatur istället så ser folk att du kan erbjuda mixning osv och de kan lätt klicka på dina länkar för att lyssna hur det kan låta om de är intresserade. Tror du kan gå långt och önskar dig lycka till.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning är bara skit!

Vet du, det är inte sant. Den här tråden spårade ur i mitt tycke olyckligt, och det är varken rätt eller rättvist att du ska låta dig nedslås av det. Alla börjar vi någongång, någonstans. Du är ung, har lång tid framför dig och har mycket att ge, det är jag säker på! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klättrat flera steg här på forumet bara i det. Använd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tänka sig att låta dig jobba vidare med deras låtmaterial. Och så vidare.

Jag tog mig friheten att återställa ditt första inlägg och flytta en rad inlägg till en egen separat tråd. Hoppas du tycker det ger denna tråd mer rättvisa, och att den "startar om" i och med detta.

Men hur mycket man tjänar har inget med hur bra musik man gör... Admin stäng tråden!

Sidnotis som inte har med ämnet att göra: Vill du uppmärksamma någon av moderatorerna eller mig som admin om en tråd, klicka alltid på knappen "Anmäl"/"Report". Ligger under varje inlägg. Vi hinner inte läsa alla tusentals inlägg som postas varje vecka och agera utefter vad som står i dem.

Kör hårt nu! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey, kan du mixa mer akustisk musik då?

Ja! Som många säger, så kan man mixa det i Fl. Visst kan det vara enklare med Pro Tools eller what ever att spela in, men mixning funkar i Fl precis lika bra som i vilket program som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning är bara skit!

Vet du, det är inte sant. Den här tråden spårade ur i mitt tycke olyckligt, och det är varken rätt eller rättvist att du ska låta dig nedslås av det. Alla börjar vi någongång, någonstans. Du är ung, har lång tid framför dig och har mycket att ge, det är jag säker på! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klättrat flera steg här på forumet bara i det. Använd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tänka sig att låta dig jobba vidare med deras låtmaterial. Och så vidare.

Jag tog mig friheten att återställa ditt första inlägg och flytta en rad inlägg till en egen separat tråd. Hoppas du tycker det ger denna tråd mer rättvisa, och att den "startar om" i och med detta.

Men hur mycket man tjänar har inget med hur bra musik man gör... Admin stäng tråden!

Sidnotis som inte har med ämnet att göra: Vill du uppmärksamma någon av moderatorerna eller mig som admin om en tråd, klicka alltid på knappen "Anmäl"/"Report". Ligger under varje inlägg. Vi hinner inte läsa alla tusentals inlägg som postas varje vecka och agera utefter vad som står i dem.

Kör hårt nu! 🙂

olsberg jag undrar vad tråden heter som du överförde vissa inlägg till som fanns i denna tråd från början,för jag skrev ett inlägg som du flytta och jag vill gärna fortsätta diskutera . Ge mig länken till denna nya tråd är du snäll :rolleyes:

Tack på förhand 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge killen en chans. DAW har ingenting med kunskaper att göra och jag är övertygad om att en som kan mixa tillskilnad från mig, gör ett ypperligt jobb varän det sker. Kör hårt och låt inte en tråkig ton på forumet sänka dig!

Allt gott!

PS. du får gärna hjälpa mig. Jag behöver all hjälp jag kan få.

DS

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Nu tycker jag vi skiter i allt, jag kan inget och min skitutrustning är bara skit!

Vet du, det är inte sant. Den här tråden spårade ur i mitt tycke olyckligt, och det är varken rätt eller rättvist att du ska låta dig nedslås av det. Alla börjar vi någongång, någonstans. Du är ung, har lång tid framför dig och har mycket att ge, det är jag säker på! Lite ödmujket i "skrytet" och du har klättrat flera steg här på forumet bara i det. Använd forumet för att öva dig. Hitta andra som kan tänka sig att låta dig jobba vidare med deras låtmaterial. Och så vidare.

Jag tog mig friheten att återställa ditt första inlägg och flytta en rad inlägg till en egen separat tråd. Hoppas du tycker det ger denna tråd mer rättvisa, och att den "startar om" i och med detta.

Men hur mycket man tjänar har inget med hur bra musik man gör... Admin stäng tråden!

Sidnotis som inte har med ämnet att göra: Vill du uppmärksamma någon av moderatorerna eller mig som admin om en tråd, klicka alltid på knappen "Anmäl"/"Report". Ligger under varje inlägg. Vi hinner inte läsa alla tusentals inlägg som postas varje vecka och agera utefter vad som står i dem.

Kör hårt nu! 🙂

olsberg jag undrar vad tråden heter som du överförde vissa inlägg till som fanns i denna tråd från början,för jag skrev ett inlägg som du flytta och jag vill gärna fortsätta diskutera . Ge mig länken till denna nya tråd är du snäll :rolleyes:

Tack på förhand 🙂

Jantelagstråden

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

tråkigt jag kan ha en låt klar om ett tag kanske kan jag skicka den då? och vill du ha den rå eller eller vill du ha eq inställt och komprimerad eller du fixar allt den blir förmodligen inspelad i cubase eller Pro tools men går det bra ändå eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...