Jump to content
Annons

Sennheiser HD 212Pro

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat

För ett tag sedan sÄ blev jag tipsad om ett par lurar frÄn Sennheiser (212Pro) om att dom skulle vara perfekta till musikproduktion, men sÄ var det INTE!. Det Àr alldeles för mycket bas i dom och det lÄter Helt annorlunda nÀr man spelar ut det ur monitorer, och det ska inte vara en sÄn skillnad som det Àr dÀr.

jaja, nog med klagomÄl.

Jag vill ha nya lurar nu, jag producerar psytrance och vill ha ett par lurar som ger ett cleant ljud och som det inte Àr sÄ mycket skillnad i nÀr man lyssnar i lur som ur monitor.

Tack för alla tips!

Annons
Postat
För ett tag sedan sÄ blev jag tipsad om ett par lurar frÄn Sennheiser (212Pro) om att dom skulle vara perfekta till musikproduktion, men sÄ var det INTE!. Det Àr alldeles för mycket bas i dom och det lÄter Helt annorlunda nÀr man spelar ut det ur monitorer, och det ska inte vara en sÄn skillnad som det Àr dÀr.

jaja, nog med klagomÄl.

Jag vill ha nya lurar nu, jag producerar psytrance och vill ha ett par lurar som ger ett cleant ljud och som det inte Àr sÄ mycket skillnad i nÀr man lyssnar i lur som ur monitor.

Tack för alla tips!

En rak lur med lite skillnad mellan luren och monitorn... Helt klart Ultrasone Proline 2500 😆

Mollin (oregistrerad)
Postat

jaja, nog med klagomÄl.

Tack för alla tips!

En rak lur med lite skillnad mellan luren och monitorn... Helt klart Ultrasone Proline 2500 😆

Heter den bara "Ultrasone Proline" ?

Postat

jaja, nog med klagomÄl.

Tack för alla tips!

En rak lur med lite skillnad mellan luren och monitorn... Helt klart Ultrasone Proline 2500 đŸ˜±

Heter den bara "Ultrasone Proline" ?

MĂ€rket heter Ultrasone. Modellen heter Proline 2500

Postat

Slutna lurar funkar oftast ganska dÄligt att mixa i. De Àr lÀmpligast för lyssning nÀr man spelar in sÄng, sÄ att lyssningen inte lÀcker in i micen.

Jag rekommenderar inte att mixa med lurar alls - men med Ultrasone Proline 2500 kommer man sĂ„ pass nĂ€ra högtalarlyssning, att det faktiskt fungerar bra - men de kostar ju en slant mer... đŸ˜±

börnen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad tror ni om Sennheiser 595?

Inte sÄÄÄ dyra och jag Ă€r vĂ€ldigt nöjda med dom. Ta dock inte vad bara jag tycker för sanning dĂ„ jag Ă€r en riktig noob egentligen 😳

//Edit: fick med ett totalt irrelevant citat 😛

Redigerat av börnen
Postat
Vad tror ni om Sennheiser 595?

Inte sÄÄÄ dyra och jag Àr vÀldigt nöjda med dom. Ta dock inte vad bara jag tycker för sanning dÄ jag Àr en riktig noob egentligen :rolleyes:

//Edit: fick med ett totalt irrelevant citat 😛

Jag hÄller med.

Mina Sennheiser HD595 lÄter kanonbra och de Àr vÀldigt populÀra samt fÄr fina omdömen.

T.ex hÀr:

http://www.headphone.com/products/headphon...iser-hd-595.php

Skönt neutralt ljud till ett riktigt bra pris.

De rekommenderas varmt!

Postat (redigerat)
Slutna lurar funkar oftast ganska dÄligt att mixa i. De Àr lÀmpligast för lyssning nÀr man spelar in sÄng, sÄ att lyssningen inte lÀcker in i micen.

Jag rekommenderar inte att mixa med lurar alls - men med Ultrasone Proline 2500 kommer man sÄ pass nÀra högtalarlyssning, att det faktiskt fungerar bra - men de kostar ju en slant mer... :rolleyes:

Redigerat: Som framgÄr av Claes nya signatur sÀljer han sjÀlv produkten.

Tidningen Studio, som inte har en dold agenda, sÀger i senaste numret att AKG K271 Studio Àr bÀst i test och Sennheiser HD280 Pro Àr bÀsta köp. SjÀlv har jag ingen erfarenhet av nÄgon av dem, kör med Sennheiser HD-25:or.

Redigerat av nattvaktaren
Postat

Och som tidigare sagt Ă€r vi nĂ„gra som förlitar oss pĂ„ vad Claes sĂ€jer och att ignorera vad han sĂ€ger Ă€r bara trams. Men man kanske skall vĂ€ga in det lite... đŸ˜± Han Ă€r dessutom inte den enda som sĂ€ljer Ultrasone (prova Ljudmakarn eller JAM). För oss som har Proline 2500, och vi Ă€r rĂ€tt mĂ„nga pĂ„ forumet, och inte har handlat hos Claes sĂ„ kan vi nog samstĂ€mmigt sĂ€ga att det Ă€r helt fantastiska lurar.

Men de Àr sÄ förbannat dyra sÄ man inte köper dem i bulk direkt. Dessutom skulle jag vilja ha ett par slutna Ultrasone för inspelning, men dÀr passerar jag med marginal vad min budget tillÄter.

Postat

Jag rekommenderar inte att mixa med lurar alls - men med Ultrasone Proline 2500 kommer man sĂ„ pass nĂ€ra högtalarlyssning, att det faktiskt fungerar bra - men de kostar ju en slant mer... 😄

Claes glömde att tala om att han sjÀlv Àr ÄterförsÀljare av dessa, sÄ hans inlÀgg Àr bara att ignorera.

Tidningen Studio, som inte har en dold agenda, sÀger i senaste numret att AKG K271 Studio Àr bÀst i test och Sennheiser HD280 Pro Àr bÀsta köp. SjÀlv har jag ingen erfarenhet av nÄgon av dem, kör med Sennheiser HD-25:or.

Jag kan ju ocksĂ„ inflika att det inte var jag som nĂ€mnde Ultrasone-lurana först, sĂ„ att Nattvaktarens pĂ„gĂ„ende förföljelsekampanj mot mig inte gĂ„r överstyr i denna trĂ„den ocksĂ„... 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.