Jump to content
Annons

Viktigt: Ny förstasida på forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Som du märker har förstasidan bytt skepnad. Som utlovat har vi nu gjort det enklare att hitta de mest aktiva trådarna bland alla forum och lyft fram dem till en förstasida. Ett klick på ämnet leder dig som tidigare till tråden.

Vill du skapa en ny tråd i ett specifikt forum (som vi verkligen vill uppmuntra till), klickar du på Forumöversikt i navigeringsmenyn - som leder dig direkt till den gamla förstasidan.

Förstasidan innehåller numera även en enkel nyhetstjänst. När du ramlar över en nyhet som det inte skrivits om tidigare, skriv ett inlägg i forumet "Nyhetstips". Nyheten kommer därefter granskas och bekräftas av en moderator för att sedan läggas upp under forumet "Nyheter" - samt även synas på förstasidan.

Vi kommer naturligtvis fortsätta trimma in forumet framöver och göra småjusteringar här och var, men några större omgörningar kommer det inte bli på ett tag 😄

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 år senare...

Hmmmm.... Pluffo gick med 16:e december -03, och Olsberg skrev: "Som du märker har förstasidan bytt skepnad." den 15:e december -03..... 🙂

Undrar om det är nån mer än jag som är lite förvirrad här.....?

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm.... Pluffo gick med 16:e december -03, och Olsberg skrev: "Som du märker har förstasidan bytt skepnad." den 15:e december -03..... 🙂

Undrar om det är nån mer än jag som är lite förvirrad här.....?

Han kanske tittade på sidan som gäst tidigare? 😳

Annars är detta väl ytterligare en av veckans avdammningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm.... Pluffo gick med 16:e december -03, och Olsberg skrev: "Som du märker har förstasidan bytt skepnad." den 15:e december -03..... 🙂

Undrar om det är nån mer än jag som är lite förvirrad här.....?

Han kanske tittade på sidan som gäst tidigare? 😳

Jo, där har du iofs en liten poäng...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm.... Pluffo gick med 16:e december -03, och Olsberg skrev: "Som du märker har förstasidan bytt skepnad." den 15:e december -03..... 🙂

Undrar om det är nån mer än jag som är lite förvirrad här.....?

Han kanske tittade på sidan som gäst tidigare? 😳

Annars är detta väl ytterligare en av veckans avdammningar

I rest my case.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

För den som undrar vad det är som diskuteras, bestod förstasidan innan den 15 december 2003 av den sida som nu kallas Forumöversikt.

Det var alltså på den tiden en tråd inte dog såfort den inte varit delaktig i någon av forumets 15 senaste inlägg.

Å andra sidan var det också den tiden då ingen besökte något annat forum än "allmänt".

För övrigt tyckte jag att det var dags för den ultimata avdammningen nu när det har blivit så på modet att vara nostalgisk :rolleyes: Inte meningen att förvirra nya medlemmar. Sorry, Olsberg 😛

Edit: Undviker nog dock att fortsätta posta här. Bäst att låta tråden vila igen. ( Man skulle ju kunna plocka fram den till första april igen som ett hejdlöst roligt skämt. ) Kan tänka mig att många blir väldigt förvirrade 😛

R.I.P

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen fara, Pluffo.

Du har rätt i att en tråd levde längre då, men samtidigt fanns det inte så många medlemmar initialt. För alla andra som läser denna tråd, bör vi säga att nackdelen med den tidigare förstasidan var att man fick bläddra sig igenom varje enskilt forum om man ville få koll på vad som hade hänt på sajten sedan sist. Istället plockas nu inlägg från samtliga forum och läggs överst.

...och för den som vill, går det ju som sagt alltid att använda Forumöversikten (eller klicka på länken "Studio forum" som ligger ett par snäpp under loggan.

Avdamningar är roliga. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg inte datumet. Jag blev jätteförvirrad och bytte tömde browser-cache, ändrade skin-inställningarna på forumet osv. men såg ingen skillnad. Läste sedan androids inlägg...

...sen insåg jag. :rolleyes: Jag tycker också att nuvarande stilen är bättre än så som sidan var förr. Även om jag dyker in på forumöversikt för att nå ett visst ämne då och då...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...