Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar pÄ att fixa bra sampler för bas och gitarr. HÀr Àr nÄgra uppslag:

Best Service: Real Guitar 2L

Steinberg: Virtual Guitarist 2

East west: Hardcore Bas XP

Spectrasonics: Trilogy

Steinberg: Virtual Bassist

Erfarenheter? Kanske nÄgon som har erfarenheter av flera....?

tokglad för synpunkter och ideer!

peterpop

Annons
Postat
Funderar pÄ att fixa bra sampler för bas och gitarr. HÀr Àr nÄgra uppslag:

Best Service: Real Guitar 2L

Steinberg: Virtual Guitarist 2

East west: Hardcore Bas XP

Spectrasonics: Trilogy

Steinberg: Virtual Bassist

Erfarenheter? Kanske nÄgon som har erfarenheter av flera....?

tokglad för synpunkter och ideer!

peterpop

NÀr det gÀller gitarrer sÄ Àr ju realguitar endast akustisk gitarr, och funkar bra till att spela plockgitarr. Men jag har inte testat den sÄ mycket, men den lÄter rÀtt bra tycker jag.

Virtual Guitarist 2 kan man inte anvÀnda som gitarrer i proffsproduktioner, tycker iaf jag. Men funkar helt utmÀrkt till hemmaprojekt. Till smÄ demos funkar det perfekt, men till större produktioner behövs riktiga gitarrer.

NÀr det gÀller bas sÄ Àr ju Trilogy kÀnd för att vara ruggigt bra. Den Àr ocksÄ vÀldigt bred och funkar bra till de flesta genrerna. Jag har försten bestÀllt den precis sÄ snart kan jag ge en bÀttre recension. Hardcore Bas XP har jag hört ska vara riktigt bra med, men har sjÀlv inte testat den. PÄ namnet lÄter den ju anpassad till lite hÄrdare musik, sÄ jag vet inte hur bred den Àr. Vitrual bassist har jag bara hört dÄligt om tyvÀrr, men jag har itne testat den sÄ jag ska inte uttala mig.

Postat

BÄST nĂ€r det gĂ€ller elbas, Ă€r Scarbee J-Slap'n Fingered. Det Ă€r ett sĂ„ sanslöst vĂ€lgjort ljudbibliotek, att det Ă€r skrĂ€mmande!

Enda nackdelen Ă€r att det krĂ€ver att du har HALion eller Kontakt att köra det i... 😑

Postat
BÄST nĂ€r det gĂ€ller elbas, Ă€r Scarbee J-Slap'n Fingered. Det Ă€r ett sĂ„ sanslöst vĂ€lgjort ljudbibliotek, att det Ă€r skrĂ€mmande!

Enda nackdelen Ă€r att det krĂ€ver att du har HALion eller Kontakt att köra det i... 😉

Jag har inte sjÀlv testat Scarbee Àn men jag mÄste faktiskt hÄlla med att den lÄter grymt bra nÀr man hör ljudexempel. En nackdel jag har funderat pÄ Àr om den Àr lite begrÀnsad genremÀssigt? Trilogy har tre olika kategorier och det gÄr att hitta en passande bas till allt.

Vill du ha distade gitarrer sĂ„ lĂ„ter Lyrical distortion riktigt bra (www.beladmedia.com). Det Ă€r nog det nĂ€rmaste man kan komma Ă€kta gitarrer 😉

Men som alltid med sÄna hÀr Àr det ju viktigt att man spelar som en basist eller gitarrist gör och det Àr ett vÀldigt annorlunda tankesÀtt.

Postat

Trilogy kÀnns bra nÀr det gÀller bas.

Gitarr kÀnns avsevÀrt svÄrare att vÀla nÄgot vettigt. Demosarna av Lyrical Distortion lÄter bra, men vÀldigt lika varandra.... Kan man fÄ lite nyansering av de dÀr tunga distarna....? ;-) Lite snÀllare chug till exempel?

Real guitars demo lÄter bra - Àven om det bara Àr akusitiskt.

Finns det nÄgon annan bra gitarrsampler nÀrmare proffssound Àn Virtual G 2?

peterpop

Postat

Enda nackdelen Àr att det krÀver att du har HALion eller Kontakt att köra det i... :rolleyes:

Jag har inte sjÀlv testat Scarbee Àn men jag mÄste faktiskt hÄlla med att den lÄter grymt bra nÀr man hör ljudexempel. En nackdel jag har funderat pÄ Àr om den Àr lite begrÀnsad genremÀssigt? Trilogy har tre olika kategorier och det gÄr att hitta en passande bas till allt.

Vill du ha distade gitarrer sĂ„ lĂ„ter Lyrical distortion riktigt bra (www.beladmedia.com). Det Ă€r nog det nĂ€rmaste man kan komma Ă€kta gitarrer 😎

Men som alltid med sÄna hÀr Àr det ju viktigt att man spelar som en basist eller gitarrist gör och det Àr ett vÀldigt annorlunda tankesÀtt.

Scarbee JSF Ă€r lika begrĂ€nsad genremĂ€ssigt som elbasen som har samplats - dvs inte ett dugg. 🙂

Det finns ju bĂ„de slap-spel OCH finger-spel - sĂ„ man mĂ„ste inte spela med slaptekniken hela tiden... 😎

Postat
Scarbee JSF Ă€r lika begrĂ€nsad genremĂ€ssigt som elbasen som har samplats - dvs inte ett dugg. 😆

Det finns ju bĂ„de slap-spel OCH finger-spel - sĂ„ man mĂ„ste inte spela med slaptekniken hela tiden... 😳

Jag tÀnkte mer dÄ Trilogy har elektrisk, akustisk och elektroniska basar sÄ tÀnker den en aning större fÀlt.

• 3 veckor senare...
Postat
Finns det nÄgon annan bra gitarrsampler nÀrmare proffssound Àn Virtual G 2?

De i sÀrklass bÀsta gitarrsamplingarna har jag hittat hos Prominy. Deras "LPC Electric Distortion and Clean Guitar" lÄter ofattbart bra!

Lyssna pĂ„ demolĂ„tarna och glöm inte att kolla in videon! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.