Jump to content
Annons

Wire Moves - Red


Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      6
    • 5
      5


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Red

* ARTIST/GRUPP: Wire Moves

* GENRE: rock/emo

* LÅTLÄNGD: 5:29

* KOMPOSITÖR: Wire Moves

* PRODUCENT: Jonas Sundberg, Wire Moves

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.5MB

* STATUS: Snart färdig

* LÅTLÄNK: Wire Moves - Red

Det är lite småsaker som jag stör mig på med mixen, så den ska nog justeras till. Men innan dess vore det trevligt att höra om ni har några anmärkningar på mixen som jag kanske missat. Övriga kommentarer och dödshot är givetvis också välkomna 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lysande. Solklar femma. Kommer inte på något konstruktivt att påpeka.

Lyssnat en del på bloc party va? 😳

edit:

Jag måste nog trycka ännu mer på hur bra detta är... Har ni gjort något mer som man kan få lyssna på? Känner att jag kommer att ha lyssnat sönder öron, grannar och om möjligt även låten innan kvällen är slut.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Men innan dess vore det trevligt att höra om ni har några anmärkningar på mixen som jag kanske missat.

- Nej.

Mycket kompetent proddat. *applåder*

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, satan vad bra! Mycket kompetent, det låter jättebra, skitsnyggt producerat, välarrangerat, välspelat och - sist men inte minst - en bra låt!

Påminner mig om bandet American Football, framförallt gitarrplocken. Toppenkanonen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också det låter som helt autentisk emo. Kanske lite tråkigt att komma med jämförelser med andra band, men jag hör både American Football och Appleseed Cast (särskilt hur dom plockar fram och inkorporerar trummorna i musiken). Sångrösten är lagom apatisk och släpig för att förmedla det nattsvarta som tydligen bor inom alla emo:are 🙂

Personligen tycker ofta att emolåtar tenderar att låta likadana (Pixiesdynamik: lågmäld vers, ösig refräng), men här händer det ju faktiskt lite mer än så. Mixen låter helt klart slutgiltig. Särskilt introt skapar mysig stämning. På sätt och vis håller sig låten så totalt till sitt idiom (emo) att den blir lite förutsägbar trots allt. Jag antar att ni siktat på att inget i låten skall låta "non-emo". Bra låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas!! 🙂🙂😎

Det enda jag har att anmärka på är att virvelkaggen (i min smak) är lite väl "samanhållen och pluppig" kunde vara lite vassare/plaskigare, märks dock inte på de ösigare partierna med öppnare hihat.

Men som sagt bra låt och jag är förbaskat svag för de ösiga repetitiva partierna.

Får i sammanhanget passa på att till alla som gillar det här rekommendera det norska bandet Motorpsycho som kanske inte kategoriseras som emo men som är (eller framförallt var) fruktansvärt bra. Lyssna på Blizzard från 1994 (?) och Trust us från nån gång senare. Ett av de senaste 15 årens mest förbisedda band.

Jag hör gärna mer av Wire Moves!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hör både American Football och Appleseed Cast (särskilt hur dom plockar fram och inkorporerar trummorna i musiken).

Ah, just det, Appleseed Cast förstås! Och det är bannemig en komplimang.

(Tänkte bumpa tråden en aning, en så här bra låt förtjänar att få fler kommentarer 😲 )

Link to comment
Dela på andra sajter

jag hör både American Football och Appleseed Cast (särskilt hur dom plockar fram och inkorporerar trummorna i musiken).

Ah, just det, Appleseed Cast förstås! Och det är bannemig en komplimang.

(Tänkte bumpa tråden en aning, en så här bra låt förtjänar att få fler kommentarer 🙂 )

Bumpar också av samma skäl och passar på att fråga hur i helsicke mornel kan få medlemsbetäck....medlemsbeteckningen menar jag, "dryg lismare" 🙁😛🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är långt ifrån inlyssnad på emogenren....men detta är riktigt bra, låter lite retro men med fräshare sound..... bra harmisar genomgående, jag förstår sånglinjerna men skulle önska lite vidare svängar i sången men det kanske inte faller inom ramen....however bra låt, bra 😛🙁 proddning.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomas_andersson (oregistrerad)

Helt klart en 5 a skulle nog i allafall komprimera virvleln lite till och höja eq på basen annars är den guld 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Oj oj. Jag blir ju nästan lite rörd. Hade aldrig väntat mig så positiva kommentarer 😎 Stort tack till er alla. Sådant behövs efter vinterdvalan.

Och den lilla negativa kritik ni gett har jag tagit till mig. Håller med om basen och virveln, ska se om det går att göra något åt det utan att börja storgräla med Jonas.

Det känns som vi har en lång väg att gå fortfarande, men vi verkar gå åt rätt håll iaf med tanke på att förra årets demo fick en kommentar och den av egghuvud som sa att "ja, dethär låter ju som gammal depp-pop" 🥰 Vi får väl se vad detta året har i sitt sköte. Det ska dyka upp en 5-låtars EP inom en relativt snar framtid iaf. Men just nu vill jag mest ut och spela och skriva nya låtar.

Jag undrar dock vad det är med ordet emo som får folk att namedroppa som tokiga 😠 slår aldrig fel.

Men att bli jämförd med Appleseed Cast (som för övrigt kommer till sverige i maj, och har släppt en ny grym platta) är givetvis väldigt smickrande. Även om just denna låten känns lite mer Benton Falls för mig.

Vi går väl (som de flesta band) inte in för att hålla oss till någon specifik genre eller efterapa något särskilt band. Men ibland gör man ju det omedvetet ändå. 🙂

Hur som helst, stort tack för alla kommentarer! Sådant pepp behövde vi verkligen.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...