Jump to content
Annons

Sångtävling!


Eternal

Vem har lyckats best med sången?  

111 röster

  1. 1. Vem har lyckats best med sången?

    • Astor Q
      0
    • Funi
      6
    • Eternal aka Maestro
      0
    • Moberg
      24
    • Piccazzo
      3
    • Pwayne
      39
    • Vallhagen
      10


Recommended Posts

LÅTNAMN: När Vindarna Viskar Mitt Namn

ARTIST/GRUPP: VA

GENRE: Schlager

LÅTLÄNGD: ca 2 min per låt.

KOMPOSITÖR: Någon hethjärna i schlagerbranschen.

PRODUCENT: Grundkompet = Eternal, sångarna har stått för sin egna sångpåläggningar.

INSPELNINGSÅR: Grundkomp = 2004. Sången = 2006.

FORMAT: zippade mp3:or

STORLEK: Se packens beskrivningar.

STATUS: Färdiga tävlingsbidrag.

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>Tävlingen avslutad!</span>

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>1. Pwayne (33)</span>

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>2. Moberg (23)</span>

3. Vallhagen (10)

4. Funi (6)

5. Piccazzo (1)

6. Astor Q (0)

7. Eternal aka Maestro (0)

Detta var ställningen den 29:e januari klockan 21:00 då tävlingen förklarades avslutad. Det var 73 personer som röstade. Vid överklagning lägg ett pm till mig. Jag vill tacka alla deltagare och alla som röstat. Jag tror att alla som deltagit har haft kul under resans gång och är nöjda med resultatet. Även de som inte vunnit några framgångar i tävlingen. 🙂

Ni som inte har hängt med i svängen kan läsa tävlingens början här:

Här alltså!

För att sammanfatta: Jag (Eternal) har utlyst en tävling om vem som kan sjunga "När Vindarna Viskar Mitt Namn" bäst. Jag tillhandahöll ett komp att sjunga till. Det kom in 7 stycken bidrag mer eller mindre genomarbetade. Sångarna fick fria händer hur de ville mixa sin sång.

Nu till saken! Rösta på den du tycker har lyckats bäst.

Här är alla bidrag samlade i en zip-fil på ungefär 18MB. Mp3-orna är i 160kbit/s.

Högerklicka här och välj spara som för att få hem alla bidrag!

Här är alla bidrag samlade i en zip-fil på ungefär 7MB för att passa modemare. Mp3-orna är i 48kbit/s.

Högerklicka här och välj spara som för att få hem alla bidrag i låg kvalitet.

Altzi var inte helt anonym i tävlingen. Han gjorde två väldigt speciella bidrag som går att tanka hem som en bonus. Som ni ser går det ej att rösta på honom. Mp3-orna är i 128kbit/s och det finns inget modemalternativ eftersom storleken hamnar runt 4MB.

Högerklicka här och välj spara som för att tanka ner Altzis bonusbidrag.

Ha överseende med eventuella stavfel, tekniska missöden och liknande. Jag har inte tid att kolla igenom allt innan jag postar. Vid problem skriv en snutt.

<span style='color:red'>Och där upptäckte vi ett fel. Vallhagens bidrag blev inte korrekt upplagt. Jag kodade nämligen om alla bidrag till 160kbit/s i 44. Dessvärre var Vallhagens i 48. Ja, ni förstår. Det blev nerpitchat. Men korrekt version finns uppe nu!</span>

Jag/vi är medvetna att låten är en cover och inser att forumets ledning mycket väl kan plocka bort länkarna och låsa tråden utan förvarning. Det är sådant man får ta. 🙂

Jag bifogar vinnarens bidrag här:

Pwayne___N_r_Vindarna_Viskar_Mitt_Namn.mp3

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 157
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

har snabblyssnat och alla sjunger ju bra, så det blir svårt att välja men jag ska lyssna mer innan jag röstar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger upp en dansbandsvariant av vindarna som eternal har censureat bort 

varför får vi inte rösta på denna!? kom den in försent eller nåt liknande?

Alla Altzi's bidrag var bäst. Så jag röstar blankt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger upp en dansbandsvariant av vindarna som eternal har censureat bort 

varför får vi inte rösta på denna!? kom den in försent eller nåt liknande?

Alla Altzi's bidrag var bäst. Så jag röstar blankt.

Han valde att själv inte delta i tävlingen! Det var hans egna val. Så att du röstade blankt var lite dumt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger upp en dansbandsvariant av vindarna som eternal har censureat bort 

varför får vi inte rösta på denna!? kom den in försent eller nåt liknande?

Alla Altzi's bidrag var bäst. Så jag röstar blankt.

Jag har själv valt att hålla mig utanför, vafan jag sjunger inte schlager 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Han valde att själv inte delta i tävlingen! Det var hans egna val. Så att du röstade blankt var lite dumt!
haha, ok då. Menmen. Han var ändå bäst 😛

Jag säger inte emot i den saken...

Jag tycker att alla bidrag har sin charm. Ska nog bränna ut en cd på en gång 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan alla var ju grymma 🙂 Jag fastnade länge för Moberg för en bra sånginsats men Pwayne´s tonartshöjning är grym, Thåström eller jag menar Vallhagen har ju skapat en ny låt 😛 Maestro´s grymma hårdrocksskrik på slutet är underbart.

Det var ju ingen riktig suring, Astor Q, Funi och Picazzo går ju även dom ur tävlingen med hedern i behåll 😄

Edit:bättrade på stavningen....igen

Redigerat av Altzi
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan alla var ju grymma 🙂 Jag fastnade länge för Moberg för en bra sånginsats men Pwayne´s tonartshöjning är grym, Thåström eller jag menar Vallhagen har ju skapat en ny låt 😛 Maestro´s gryma hårdrocksskrik på slutet är underbart.

Det var ju ingen riktig suring, Astor Q, Funi och Picazzo går ju även dom ur tävlingen med hedern i behåll 😄

Edit:bättrade på stavningen

Förbättra lite till! 😎

Måste säga att det är riktigt spännande detta. Undra vem som tar hem det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Muahahahh!!

Yxor och jävlar! Jag kom hem nyss, och ska naturligtvis tanka hem och lyssna innan jag fäller min röst.

Utan att ha kollat ställningen, så verkar det vara ett visst övertag för Göteborg eller? Fan, folks! Rösta på mig! Det var Folkungarna i ÖSTERGÖTLAND som svingade yxan först! 😛

...Återkommer 🙂

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Moberg får min hösta poäng

Vallhagen andraplatsen

Pwayne var svårast att placera på grund av Kurt Olsson engelskan, men han hamnar på 3:e platsen...

Frågan var, är det kul eller sorgligt... 😛

1 p till övriga deltagare följdaktligen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du gjort med mitt bidrag?? Det är 12 sekunder för långt och nerpitchat 😛 Lyssna på den jag bifogar här; det är skillnad!

Edit; möjligen är det en förbättring, men jag blev lite psykad;)

Hoppla, tack för andraplatsen, Lilleman! Själv lyssnar jag just nu. Astor har en klar karaokeversion på g, va!

Vallhagensvindar.mp3

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du gjort med mitt bidrag?? Det är 12 sekunder för långt och nerpitchat 😛

Lyssna på den här; det är skillnad!

Oj oj oj vilken miss! Jag samplade ner alla bidrag. Alla hade 44 utom du som hade 48....

FÖRLÅT! 🙂

Verkligen inte meningen. Jag lade också märke till det när jag lyssnade igenom alla före uppskicket. Och tänkte "Jasså Vallhagen kanske inte klarar de höga och valde att dra ner pitchen lite, men det tänkte jag inte första gången jag lyssnade". I alla fall jag tänkte inte mer på det och här är vi nu!

Olyckligt men ändå väldigt komiskt! 😄

Har du ngn bra lösning?

Ska jag ändra .zipen med en gång eller? ehh. filerna menar jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Olyckligt men ändå väldigt komiskt! 🙂

Onekligen! Och jag har ändå fått viss cred i tråden hittills 😛

Ingen skada skedd...

Gör så här; lägg upp mitt original i förstaposten oxå. Så får jag lite plåster på såren, och folket får 2*Vallhagen att lyss till! Mer Folkungar fan!

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...