Jump to content
Annons

Sångtävling!


Eternal

Vem har lyckats best med sången?  

111 röster

  1. 1. Vem har lyckats best med sången?

    • Astor Q
      0
    • Funi
      6
    • Eternal aka Maestro
      0
    • Moberg
      24
    • Piccazzo
      3
    • Pwayne
      39
    • Vallhagen
      10


Recommended Posts

Haha... Ett ännu större fel blev det för Vallhagen i modemversionen! Lyssna här:

Jag skickar upp en korrekt version i skrivande stund!

Riktigt kul faktiskt.

Och ja... Jag är en amatör... Men en ganska glad sådan 😛

Som plåster på såren (för sveda och värk) får Vallhagens bidrag vara i bästa kvalitet även i modempacket.

Vallhagen___N_r_Vindarna_Viskar_Mitt_Namn.mp3

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 157
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Haha... Ett ännu större fel blev det för Vallhagen i modemversionen! Lyssna här:

Jag skickar upp en korrekt version i skrivande stund!

Riktigt kul faktiskt.

Och ja... Jag är en amatör... Men en ganska glad sådan 🙂

HEHEHEHE!!! Får man ändra rösten? Denna vesion var ju tyngst 😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kunde inte hjälpa det, Pwayne var härligast! Men jag tycker att både Moberg och Vallhagens sånginsatser var mycket bra. Särskilt Vallhagens nerpitchade version 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan var, är det kul eller sorgligt... 😆

Jag har oxå funderat på det... Men det är kul!

***

Hmm... Alla är ju naturligtvis bättre än Pontare. Jag kommer nog rösta på Funis snesnygga bidrag. Ett o annat helt ok vibrato där. Bästa avslutningen i tävlingen oxå.

Piccazzo gör mig sådär jobbigt schlagerillamående. Bra jobbat!

Pwayne; med Abbe o Hebbe som drivkraft och en hemsnickrad TONARTSHÖJNING på plussidan! Öxa, fan!

Moberg låter helt bra. Och det är ju bra.

Astor leder som sagt karaokeligan; och det är förstås helrätt i sammanhanget! Man liksom hör hur du omväxlande sneglar på textbladet och publiken, och då och då kommer ihåg var miken är!

Maestro aka etörnäll (eternell?) sjunger på amerikanska (!) och avslutar i god Spinal Tap-anda. Utsökt.

Men ändå folks! Rösta på MIG!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Ett ännu större fel blev det för Vallhagen i modemversionen! Lyssna här:

Jag slutar inte skratta! Benghårt! 😆

Edit: Altzi! Jo jag tar Thåströmliknelser som en komplimang! Men njae den var inte för hög... eller den kanske är det, men jag har inte hört den på många år den här låten, så jag halvchansade ihop en melodi som ligger i mitt register...

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... Ett ännu större fel blev det för Vallhagen i modemversionen! Lyssna här:

Jag slutar inte skratta! Benghårt!

Ja, det var grädden på moset. Den första var ju i alla fall diskret. 😆

Det kanske var ett medvetet fusk från min sida? Haha.

Edit: Tänk vad kul det hade varit om någon hade lämnat in en sådan version och varit seriös. 😆

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då!

Kul med alla röster!

Min röst går till Vallhagen för den fria nyskapande Thåströmversionen!

Mobergs Pontare är ju helt klart annars den meste Pontaren! Rejäl pipa, bättre än Pontare, och alla andra är ju roligare än orginalet!

Så Pontare kom sist! Ingen av alla som bokade sisat platsen!

(Har inte hunnit med Altzis "utom tävlan" än.)

Frågan var, är det kul eller sorgligt...  😆

Jag har oxå funderat på det... Men det är kul!

Känn igen sorg Göteborg!! 🙂

...och jag har haft jävligt kul i alla fall 😆 ......men Hebbe och Kurtan i all ära (??!) med det är ju Alf Robertsson 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)
Astor leder som sagt karaokeligan; och det är förstås helrätt i sammanhanget! Man liksom hör hur du omväxlande sneglar på textbladet och publiken, och då och då kommer ihåg var miken är!

Dj-klar! Var det så genomskinligt! 😆 Står fortfarande en gammal SM58 i stativet bakom mig och texten sitter schysst upptejpad på en bebisblå golvlampa från tidigt åttital...

Sitter och lyssnar på alla bidragen nu, är riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor leder som sagt karaokeligan; och det är förstås helrätt i sammanhanget! Man liksom hör hur du omväxlande sneglar på textbladet och publiken, och då och då kommer ihåg var miken är!

Dj-klar! Var det så genomskinligt! 😆 Står fortfarande en gammal SM58 i stativet bakom mig och texten sitter schysst upptejpad på en bebisblå golvlampa från tidigt åttital...

Sitter och lyssnar på alla bidragen nu, är riktigt bra!

Haha... Jao...

Men någon röst borde väl vi två få? Och Piccazzo för den delen!

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)

Röstade blankt först..."eftersom jag är med själv"...men fasen...

Vallhagen! Även om det inte är fel format längre är det fortfarande Thåström 😛

Du har min röst inofficiellt! Hur inofficiellt det nu blir när jag skriver det här 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor Q (oregistrerad)
Astor leder som sagt karaokeligan; och det är förstås helrätt i sammanhanget! Man liksom hör hur du omväxlande sneglar på textbladet och publiken, och då och då kommer ihåg var miken är!

Dj-klar! Var det så genomskinligt! 😆 Står fortfarande en gammal SM58 i stativet bakom mig och texten sitter schysst upptejpad på en bebisblå golvlampa från tidigt åttital...

Sitter och lyssnar på alla bidragen nu, är riktigt bra!

Haha... Jao...

Men någon röst borde väl vi två få? Och Piccazzo för den delen!

Om inte annat, så hedersomnämnande för bästa karaoke och bästa primalskrik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Astor leder som sagt karaokeligan; och det är förstås helrätt i sammanhanget! Man liksom hör hur du omväxlande sneglar på textbladet och publiken, och då och då kommer ihåg var miken är!

Dj-klar! Var det så genomskinligt! 😆 Står fortfarande en gammal SM58 i stativet bakom mig och texten sitter schysst upptejpad på en bebisblå golvlampa från tidigt åttital...

Sitter och lyssnar på alla bidragen nu, är riktigt bra!

Haha... Jao...

Men någon röst borde väl vi två få? Och Piccazzo för den delen!

Om inte annat, så hedersomnämnande för bästa karaoke och bästa primalskrik?

Haha! Ja, det funkar för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag påpekade redan innan jag anslutit mig till tävlingen.

SISTA PLATSEN är min ........... 🙂

Du... Jag ligger lika illa till som du gör så än är det inte avgjort med den saken!

NIX...Roger Pontare är sämst så ingen kommer sist! 😛

Intressant är att Vallhagen skrapat ihop 2 poäng med tanke på hans motgångar i början av tävlingen! Eller är det sympatipoäng? 😎

Ännu ett NIX; ingen sympatipoäng från mig, den var på rrektitt!

Alldeles bortsett från den aktuella ställningen:

Tack Eternal för en rolig tävling. Det var länge sen jag hade så roligt när jag sjöng, och det är väl kanske det som hittills gett mig mina poäng!

Åsså ett stott tack te alla som röstat på maj, hoppas ni hade bråkdelen så sköj som ja..................

....å Moberg: De e ente slut än. Och du sjunger klart bäst (även om min röst gick till Vallhagen för hans speciella version). Vem vet tävlingen kanske aldrig har når slut 😄 ....eller slutar när forumledningen stänger tråden.... 😄

Och eftersom min version var 50 % längre kanske jag skulle få ta bort en tredjedel av mina röster och då skulle väl Moberg leda eller?

Spännande e de

Edit: jag hade skrivit Eternel!! Sorry Eternal! Har du fått körkort?? Ser att du bytt avatar..

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen va f-n...så klantig jag är då!!

Jaja... Du är förlåten...om du reggar ett forumID till och lägger RÄTT röst!! 😛🙂

***

Etööhrnäl!! Ja du ser! Motgångarna fortsätter! Hälften av rösterna jag borde fått förlorar jag på stolpe-ut, eller får glädjas åt inofficiellt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles bortsett från den aktuella ställningen:

Tack Eternal för en rolig tävling. Det var länge sen jag hade så roligt när jag sjöng, och det är väl kanske det som hittills gett mig mina poäng!

Spännande e de

Edit: jag hade skrivit Eternel!! Sorry Eternal! Har du fått körkort?? Ser att du bytt avatar..

Det var roligt att du gillade tävlingen. Jag tycker också att den har varit riktigt rolig. Och det trots att jag inte fått några poäng. Det spelar faktiskt ingen roll 😆 .

Spännande ja! Det är lite nervöst att kika i tråden.

Gör inget att du skrev Eternel. Det är många som skriver fel. Se bara på Vallhagens version "Etööhrnäl".

Nej körkort har jag inte riktigt än... Har uppkörning på tisdag (första försöket). Däremot har jag köpt en bil och det är den du vilar blicken på. 😆

Det var därför jag bytte avatar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.... "nähääää..... johooooo....!!" 😆

Pwaynes är helt klart mest underhållande. Tveklöst! Har bra röst och är bra på ett latja med den. Sånt gillar jag! 😆

Men nu gällde ju frågan "Vem har lyckats bÄst med sången?" och det måste jag säga att Moberg har. Att den är mest lik originalet har väl sin inverkan också.

Moberg får alltså min röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha.... "nähääää..... johooooo....!!" 😆

Pwaynes är helt klart mest underhållande. Tveklöst! Har bra röst och är bra på ett latja med den. Sånt gillar jag! 😆

Men nu gällde ju frågan "Vem har lyckats bÄst med sången?" och det måste jag säga att Moberg har. Att den är mest lik originalet har väl sin inverkan också.

Moberg får alltså min röst.

Jasså du såg mitt stavfel på bäst. Det har jag också märkt men jag kan ju inte ändra det verkad det som om!

Tack för din insats! Det är ett slags deltagande att rösta! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...