Jump to content
Annons

Är detta något att fortsätta på


moberg2236

Recommended Posts

Jag tyckte inte den passade i demo avdelningen så jag stoppar den här.

Jag är är egentligen bara en liten rattsnurrare men detta är mitt första försök.

Har tagit med en refräng en vers och en gitarr lite snabbt (Man hör mig springa till micken i början) Det jag undrar är om jag ska försöka få tag någon som kan sjunga in låten (och nån som kan spela gitarr utan att missa 😱). Kort sagt är det nåt att satsa på att jamma vidare och få nånting snyggt av låten.

LADDA NER

Hoppas att ni hör hur jag har tänkt att det ska låta än fast jag missar varenda ton.

HELA TEXTEN:

vers:

Stormhäxan har gjort det igen.

Inte konstigt att man tappar tron på framtiden.

Dömer folk med egna val.

Vi som inte passar in i hennes moral.

ref:

Jag vandrar i ett helveteskval.

Styrd av andra människors val.

Varför får jag inte tänka själv.

Varför får jag inte tänka själv.

vers:

Vi lever på ett pergament från öst.

En dansk lags ynka tröst.

Men vem ska ta sitt ansvar.

Om ingen annan kan varför ska då jag.

stick: (inte med)

Så är det lätt att tänka då dom allting tar.

Ref:

Jag vandrar i en skymmande dal.

Styrd av vad gamla människor sa.

Varför får jag inte tala fritt.

Varför får jag inte tala fritt.

Redigerat av moberg2236
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer inte in på MUF.

Frizon Community

Ett fel har uppstått.
Du är inte online
Antingen har du varit inaktiv för länge eller också har något annat gått helt galet. Logga in igen!

Sidan finns inte
Den sida du försöker gå in på kan vara borttagen.

Muf.se uppdateras
För att muf.se ska fungera behöver den tas om hand och då kan det ibland uppstå små fel. Logga in igen eller testa om någon minut igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

jobbig länk

vadå då? Funkar från min data. (iofs så är min data servern så är lite svårt att veta hur det funkar för er andra).

vadådådå?

Felmeddelande #2:

Safari can’t open the page “ftp://213.66.74.171/skittest.mp3” because it could not connect to the server “213.66.74.171”.
Redigerat av laslo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt hört låten och ska jag var ärlig va det ingen höjdare.

Nu hörde man ju bara lite gitarr och sång. Blir svårt att säga något direkt men sångmelodin kändes alldeles för förutsägbar.

Men idéer ska alltid byggas vidare på så testa att arra om och kanske skriva om lite text osv.

Tillslut brukar man kunna känna sig hyffsat nöjd för att vara en idé iaf 😛

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

bra då kastar jag den..

Nämen sluta nu!

Bättre att jobba vidare med den och ändra lite saker och testa sig fram istället för att bara slänga. Du kan ju använda denna för att öva dig på att få fram ett bra gitarrljud tillexempel. Öva på dina EQ-kunskaper, testa med både det ena och andra tills du tycker att det låter lite bättre, då har du genast lärt dig något 😉

så keep up the work så blir det bättre 🙂

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

är rattsnurrare. Kan varken spela gitarr (har övat i ett år) inte heller kan jag sjunga... det där var bara ett utkast till ett komp/melodi till en låt jag fick i fingrarna då jag satt och öva på guran. Tanken är att nån annan ska sjunga och spela.

Kort sagt. Jag vet hur jag vill att det ska låta men får inte till det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

är rattsnurrare. Kan varken spela gitarr (har övat i ett år) inte heller kan jag sjunga... det där var bara ett utkast till ett komp/melodi till en låt jag fick i fingrarna då jag satt och öva på guran. Tanken är att nån annan ska sjunga och spela.

Kort sagt. Jag vet hur jag vill att det ska låta men får inte till det 😉

övning ger färdighet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...