Jump to content
Annons

Pop på svenska


hammagrella

Recommended Posts

Är en popdyrkande (Queen, Jason Falkner, Ben Folds, ELO, Elton John) 30-somethin' dåre som slamrat trummor många år, kan ett par ackord på gitarr och har även börjat fuska på dom vitsvarta tangenterna emellanåt och yla i mikrofon eftersom ingen annan hade lust.

Började som powerpop-trummis i ett band på sena 80-talet. På senare år har det blivit en hel del livetrummande i olika band innan jag för några år sen snubblade över CAKEWALK och blev såld på hemstudioköret.

I början var det Cubasis, Universal Sound Module och vrålande i gammal baskaggemick och papperskorg i badrummet för att få reverb. Det har väl blivit lite bättre senaste tiden, numera kör jag Cubase SL med Sampletank som grund och brukar slänga på a-guror, nån elgura åsså massor av sång, körer och shakers förstås 😳 !

För texter och låtuppslag har jag ofta hjälp av en kompis, och vi häller ur oss låtar under namnet HAMMAGRELLA. Själva låtarna är fortfarande viktigare än ljudet och catchy refränger är nästan ett måste - men ju mer man håller på, ju mer kräsen blir man ju på att det ska låta hyfsat bra oxå. Så...var beredd på en hoper frågor om teknikaliteter här på forumet, ska försöka bidra själv oxå så mycket som möjligt, men det blir nog mer kring låtskrivande och musik i största allmänhet som jag har nåt att tillföra.

Välkommen till mig själv! För en introduktion till smörjan jag gör, kolla in länken nedan.

EDIT: Tog och uppdaterade min presentation, eftersom jag såg att den tidigare var rätt intetsägande. Bättre sent än aldrig va!! 😏

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 månader senare...
Nämenhalletuttandå... e de inte fler som välkomnat ett sånt tillskott till skaran? :rolleyes:

VÄLKOMMENFAN!!!

Det får mig att börja fundera; Det kanske inte är för sent för en egen presentation? 😏

VacUm - 110 inlägg på 3 dagar?! Är det någon tävling jag inte känner till??? :rolleyes:

Närå, jäkligt kul med engagerade personer! Gott! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm - 110 inlägg på 3 dagar?! Är det någon tävling jag inte känner till??? 😉

Närå, jäkligt kul med engagerade personer! Gott! 🙂

Fastnade och kom inte ur.. Nån pratade om ett svart hål man sögs in i, vem var det?

Nä, kommer säkert lugna ner mig så småningom....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...