Jump to content
Annons

Låtskrivar, -musikproduktionkurs?


BeeZed

Recommended Posts

Hej.

Då jag i många år spanat på Musikmakarnas utbildning, men sitter i en situation där flytt till Ö-vik i 2 år inte är aktuellt, så jag undrar om det finns liknande kurser i Västra Götaland (Göteborg, Uddevalla, Trollhättan), eller motsvarande på distans-utbildning?

Jag har skrivit & producerat låtar i många år med varierande resultat, men känner ändå att jag behöver en boost, och bli ännu bättre på det jag gör.

Har googlat, och letat, men ännu inte hittat nåt bra som motsvarar mina "krav".

Tacksam för svar ...

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dina "krav"?

Jag tror man lär sig bäst genom att just skriva låtar. Det är ju ett hantverk. "Skriv 100 låtar och kasta sedan bort dom", kan jag rekommendera.

Jag körde med var att skriva en låt per dag i ett par månader, och spela in låtarna samma dag jag skrev dom. ...Men inte ägna ngn tid åt låten när dagen var slut. Sjöng och spelade ofta in "smörjan" på mobil. Efter ett tag verkade hjärnan mer inställd på att skriva låtar.

Ett annat tips är att spela ett instrument du inte kan, eller brukar använda. Jag tror att låtar blir lite olika om man spelar/skriver den på gitarr eller piano.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

med "krav" menar jag mest avståndet, och utformningen på utbildningen.

Har nog skrivit & slängt 1000 låtar, så den resan har jag gjort.. *hehe*

Jag använder idag dem knepen du beskriver, och visst kommer det fram idéer/låtar kring detta, men skulle ändå vilja lyfta det ett snäpp till.

Känner att jag saknar "det-där" för att få låtarna så bra som jag vill.

Kanske borde leta efter en kurs i Självförtroende/självkänsla istället? *hehe*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...