Jump to content
Annons

Xpand fryser när Pro Tools laddar


WilliamPalmer

Recommended Posts

Annons

är det gamla xpand! du har alltså? Vilken protools-version? I nyare protools så följer ju Xpand! med, fast då den nyare versionen.

Kolla om du hittar någon uppdatering på din xpand!, om inte, testa detta:

steg 1:

Gå in i program/delade filer/digidesign/dae/plugins och flytta filen xpand!.dpm till mappen "plugins (unused)"

Starta om Protools, startar allt upp som vanligt? Det borde det om det är just Xpand! som krånglar, annars har du nått annat fel.

steg 2:

Ta bort mappen under DAE som heter Prefs eller plugin prefs, bort med skiten.

steg 3:

Lägg tillbaka Xpand!.dpm till mappen plugins igen, å starta ProTools.

Funkar det nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett tag sedan jag såg någon med version 7 🙂

Ja då är det något skumt med just Xpand!, kolla avids hemsida om det kanske finns någon uppdatering till den att hämta hem. Kolla även att du har senaste versionen av PT 7 också, kan finnas t.ex 7.0.4 eller liknande

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddade ner en update för Xpand!, ingen skillnad. Fryser fortfarande på Xpand!.dpm.

Laddade ner en update för PT till 7.1, men då säger den att jag måste avinstallera grundversionen av PT för att kunna installera uppgraderingen.

På avid.com står det att man måste ha en version av PT för att kunna använda uppgraderingen så jag blir förvirrad,

vad göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har windows 7 så följ denna intruktion först.

http://avid.force.com/pkb/articles/en_US/Troubleshooting/en349411#top

Just windows 7 är lite problem med dator inställningar eftersom windows "lägger sig i" en massa saker. Jag kör nu Mp9 versionen och hade problem innan jag följde denna. Nu fungerar det bra om jag inte själv bär mig dumt åt.

Vissa uppdateringar kan du installera om du inte har den tidigare versionen installerad. Varför vet jag inte.

//Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har windows 7 så följ denna intruktion först.

http://avid.force.co...ng/en349411#top

Just windows 7 är lite problem med dator inställningar eftersom windows "lägger sig i" en massa saker. Jag kör nu Mp9 versionen och hade problem innan jag följde denna. Nu fungerar det bra om jag inte själv bär mig dumt åt.

Vissa uppdateringar kan du installera om du inte har den tidigare versionen installerad. Varför vet jag inte.

//Pelle

Jag kör Windows XP. Har testat och ominstallera Xpand!, uppgradera Xpand!, uppgradera PT.

Inget funkar.

Fryser fortfarande på Xpand!.dpm.

Vad gör jag för fel? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tyvärr slut på idéer... 🙁

Har haft olika versioner av ProTools från 6.8 till 8 och har aldrig stött på problemet med Xpand!. Har dessutom haft alla versioner & uppdateringar av Xpand sedan den kom. Tror jag köpte den från början, sen följde den med protools från version 7.4 tror jag och uppdaterades till Xpand 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja med :/ det är ju helt värdelöst, kommer inte igång med musiken.

Verkar inte finnas någon annan som har samma problem heller...

Såg nått på Avids hemsida om att de som installerat Xpand! en gång inte ska göra det igen, nån som vet varför och kan detta vara problemet?

Snälla hjälp mig, blir dum i huvet av att inte veta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att den fryser helt på Xpand när Pro Tools laddar in. På Mp9 är det alltid så att den inte laddar in ljudkortet rätt när det händer. Kolla så du har senaste drivrutinen till ljudkortet och att den är kompatibel med Pro Tools.

Annars kolla upp den länken jag la upp. Där finns det även en del för XP med att ta hänsyn till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...