Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har jobbar med Reaper i nÄgot Är eller sÄ och det funkar hyfsat bra. Men ett STORT problem jag stött pÄ Àr att min Moog Modular VST generar en lite annorlunda tonart Àn alla andra VST:s. SÄ om jag anvÀnder Moogen för bas (vilket jag gÀrna vill) sÄ mÄste jag anvÀnda Moogen till alla andra instrument ocksÄ eftersom det blir ostÀmt i förhÄllande till moogen om jag anvÀnder annan VST eller gittar. Kan man justera detta i Reaper eller Àr det i VST:n man ska "ratta"?

Detta problemet begrÀnsar mig mycket eftersom ljudbanken blir begrÀnsad till en VST om jag vill anvÀnda Moogen. Eller sÄ kan jag anvÀnda alla VST utom Moogen och det Àr ocksÄ begrÀnsande i mitt fall.

Annons
Postat

Testa om problemet kvarstÄr i en annan DAW. IsÄfall fÄr du konsultera pluggens manual angÄende stÀmning. Jag har aldrig varit med om att Reaper stÀmt om mina instrument.

Postat
Kan man justera detta i Reaper eller Àr det i VST:n man ska "ratta"?
Med sÀkerhet din moogplugg... Kolla efter uttryck sÄsom Global tuning.
Postat

Med sÀkerhet din moogplugg... Kolla efter uttryck sÄsom Global tuning.

TACK!!! Hittade en litet detuningreglage i Moogen och den var stÀlld pÄ ett vÀrde över noll pÄ basljudet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.