rockstone Postat 12 januari 2013 Postat 12 januari 2013 Har en fender hot rod deville förstärkare med högtalar jack som är på 4 ohm och så har jag min marshall powebreak på 8 och 16 ohm, kan jag koppla in den och testa eller är det farligt för förstärkaren
CHAE Postat 12 januari 2013 Postat 12 januari 2013 (redigerat) Är det inte så att om utgången är specad till 4 Ohm så är 4 Ohm den lägsta impedansen du får lasta med. Således är Kool & the Gang att hooka upp din power break på 8 respektive 16 Ohm 🙂 Vänligen, CHAE Redigerat 12 januari 2013 av CHAE
Claes Holmerup Postat 12 januari 2013 Postat 12 januari 2013 Helt rätt. 4 Ohm är den lägsta impedansen man bör köra, så om belastningen har högre impedans än 4 Ohm, så är det ingen fara. 🙂
rockstone Postat 12 januari 2013 Trådstartare Postat 12 januari 2013 Ok, tack ska ni ha, då kopplar jag in den
Guitar Nilsson Postat 12 januari 2013 Postat 12 januari 2013 Apropå Hot Rod. Jag tycker min låter sämre om jag maxar slutrören. Har jämfört det med att spela in den på olika mastervolymer o sen lyssnat på samma volym. Men då kör jag förstås skitigaste kanalen o full gain. På den rena kanalen kanske det är guld med den där. Berätta hur det gick o lät sen...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.