KerstinJ Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Hej! Ăr en total gröning pĂ„ Pro tools. Hur fĂ„r man till sĂ„ att playback börjar dĂ€r man vĂ€ljer att klicka med musen, oavsett spĂ„r, istĂ€llet för att gĂ„ upp och klicka pĂ„ headern (med den stora blĂ„ pilen)? Jag fĂ„r inte till det. Och jag hĂ„ller pĂ„ att bli galen. SnĂ€lla nĂ„n?
Naymari Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Du mÄste linka ihop Edit med Timeline. (eller vad de nu heter) Ser ut sÄhÀr: TÀnk dock pÄ att stÄ i Selector- mode (F7- grejen). StÄr du i Grabber (F8) sÄ kommer det börja spela frÄn början av regionen du klickar pÄ.
KerstinJ Postat 24 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 24 november 2012 Tack! vilket snabbt svar! Det verkar dock som att det bara fungerar att hoppa med muspekaren om man redan spelar spĂ„ret... SĂ„ det fungerar Ă€ndĂ„ inte. Ă€ven fast den knappen Ă€r intryck och jag stĂ„r i selectormode Jag vill kunna hoppa nĂ€r jag inte har pĂ„ nĂ„got ljud.... förstĂ„r du? eller förstĂ„r jag... ?! đ
Naymari Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Hmm. Onekligen mystiskt. Hos mig (Pro Tools 9) Funkar det pĂ„ andra hĂ„llet đ (börja spela frĂ„n dĂ€r jag har markerat nĂ€r jag klickar play) Nu blev jag osĂ€ker pĂ„ det hĂ€r. Har jag missförstĂ„tt dig? Du vill kunna markera i edit fönstret och sen nĂ€r du trycker space vill du att det ska spela dĂ€rifrĂ„n, korrekt?
KerstinJ Postat 24 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 24 november 2012 Verkligen mystik. đ Du har uppfattat helt korrekt. Jag vill med enkelt klick börja dĂ€r jag vill. IstĂ€llet för att klicka högst upp. S)
Naymari Postat 24 november 2012 Postat 24 november 2012 Avid Ă€r experter pĂ„ att introducera idiotiska och underliga buggar đ SĂ„ du vill ha play med en musklick? Det gĂ„r inte. Du för först klicka vart du vill börja och sen play! (space)
KerstinJ Postat 24 november 2012 TrÄdstartare Postat 24 november 2012 haha! okej! Men jo det Àr jag helt med pÄ! Jag trycker pÄ space. Helt i sin ordning. Men cursorn vill hoppa tillbaka. till andra stÀllen trots "rÀtt" knappar intryckta.
Naymari Postat 25 november 2012 Postat 25 november 2012 Börjar den frĂ„n början? Eller nĂ„gra enstaka takter innan din markering? Om det Ă€r nĂ„gra takter kan du trycka upp transporten (CTRL 1 (numpad)) och klicka ur pre-roll. Syns inte den knappen fĂ„r du upp den via att vĂ€lja expanded transport i drop down menyn i transporten! đ
KerstinJ Postat 26 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 26 november 2012 Hej igen! Begav mig till min ljudtekniklĂ€rare idag och han löste problemet. SĂ„ hĂ€r gick det till: Han slĂ€ngde preferences i DAE och Digi-setup i min hemma-map. AlltsĂ„ buggproblem.. đ Tack för all hjĂ€lp!
Naymari Postat 26 november 2012 Postat 26 november 2012 Hej igen! Begav mig till min ljudtekniklĂ€rare idag och han löste problemet. SĂ„ hĂ€r gick det till: Han slĂ€ngde preferences i DAE och Digi-setup i min hemma-map. AlltsĂ„ buggproblem.. đ Tack för all hjĂ€lp! Jaha, som sagt. AVID har riktigt underliga buggar đ Glad att det löste sig!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.