Jump to content
Annons

Gitarrist till hemmastudioprojekt sökes


mangelito

Recommended Posts

Söker en gitarrist för samarbete till mitt hemmastudioprojekt utanför Lund. Jag värdesätter feeling framför teknik men ser såklart gärna att du har både och.

Jag skriver egen musik och spelar in de flesta instrument själv. Sången får jag hjälp med av en duktig tjej. Nu saknar jag någon som kan komplettera med goa' licks, riff och solon.

Jag vill gärna att du finns i närheten av Lund för att kunna träffas då och då, men det är ändå helt ok om du har egna inspelningsmöjligheter och kan skicka filerna över nätet.

Det finns också en liten tanke att dra ihop ett band framöver om vi får ihop tillräckligt mycket och bra material, men just nu är det endast ett studioprojekt.

Musikstilen kan beskrivas som "bredbent rock" med lite countryinfluenser, och om någon tänker Bruce Springsteen så är ni inte helt ute och cyklar :-)

Hör av er!

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, 100 visningar men inget svar (?). Vad gör jag för fel?

Finns det verkligen inga duktiga gitarrister i närheten av Lund, eller är det min tanke att ses som är kruxet?

Jag har goda erfarenheter sedan tidigare att jobba över nätet med låtar, men då har det varit med gamla kompisar som man känner väl. Tanken att ses är ju mest för att lära känna varandra och kolla så man är överens varthän projektet/låtarna ska landa. Sedan kan man absolut ta det via nätet.

Eller har jag varit för luddig vilken typ av musikstil det handlar om? Hm, i mitt huvud är det väl typ som att Springsteen möter Winnerbäck möter Jill Johnson...en härlig blandning väl...Eller...är det bara jag? :-)

Sen blir ju låtarna som de blir och i slutändan så är det kanske ingen som tänker på Bruce/Lars/Jill när de lyssnar om dem. Fast det kan ju bero på att man har satt så pass mycket egen prägel och det är ju ännu bättre.

Nåväl, för er som är nyfikna så har jag slängt ihop ett litet medley på fyra låtar hur det kan låta. Dessa är fortfarande i projektfasen och inte på långa vägar färdiga produktioner (därav sökandet efter en gitarrist):

http://www.herrstrom...mo/?play=medley

En äldre låt (Small Town Girl) med tjejen som sjunger finns även på vår hemsida:

http://www.herrstrom-goransson.se

Kommentarer om produktion och mixning undanbedes. Jag vet att jag är kass :-)

Ha det!

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Göttiga låtar, hoppas du får tag i medmusiker. Lite sena Fleetwood Mac tycker jag mig höra ibland. Men nog har ni lite egen stil, bra riv i rösten på sångerskan som kanske heter Emelie. Lycka till!

Tack tack. Jo, hon heter Emelie och är också en lokal förmåga. Jag är väldigt glad att våra vägar korsades. Nu hoppas jag bara korsa min väg med en intresserad gitarrist så kan det nog bli åka av 🙂

Fleetwood Mac...intressant. Jag har aldrig lyssnat på dom och skulle nog inte kunna nämna en låt med dom. Men som jag skriver ovan...man siktar på något men så blir det ändå nåt annat. Fast det är ju lite tjusningen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...