Jump to content
Annons

Brummande Ljud i PA


Izohoo

Recommended Posts

Jag vet inte om detta ämne har tagits upp förut, men jag har ett problem.

När jag kopplar in mitt mixerbord till en PA anläggning så blir det ett brummande ljud i PA systemet, jag vet att man bör koppla in mitt mixerbord på samma el-uttag men sen vet jag att det finns en form av LINE BOX för att ta bort det störande ljudet.

Någon som kan tipsa mig om någon vettig box??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...

Det du syftar på är lineboxar för att lyfta jorden på returerna till PA't, inte en bra idé om du frågar mig. En box ligger på allt från en 500kr-några tusen. Så även om du bara tar L&R returen så är det billigare att springa till Claes Olsson och köpa en lång 230vinda.

Spar pengarna. Och använd DI boxarna där de skall användas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du syftar på är lineboxar för att lyfta jorden på returerna till PA't, inte en bra idé om du frågar mig. En box ligger på allt från en 500kr-några tusen. Så även om du bara tar L&R returen så är det billigare att springa till Claes Olsson och köpa en lång 230vinda.

Spar pengarna. Och använd DI boxarna där de skall användas.

Hur tar en Clas O sladdvinda bort brummet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tar en Clas O sladdvinda bort brummet?

Då PA't får ström från en källa och Mixern från en annan uppstår jordbrum då jordpotensialen skiljer sig. Genom att koppla in en vinda till strömkällan som PA't ligger på får de sin jord från samma källa. Vilket eliminerar brummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...