Jump to content
Annons

"Kritikerpanel" sökes!


ketri79

Recommended Posts

Vi (The Messerschmitt Twins) håller på att slutföra vår skiva. Jag kommer att sköta mixningen av den men jag har hört låtarna så sjukt många gånger så ibland blir jag lite osäker på nivåerna. Så vi pratade om att låta några helt utomstående få komma med lite feedback på mixarna och tänkte kolla om det finns något intresse här på forumet..?

Skivan kommer att släppas på 10"-vinyl, cd och digitalt.

Det vi söker:

Du bör inte vara helt insnöad på en enda genre och du ska kunna komma med kontruktiv kritik. 🙂 Att du skriver någon eller några rader per låt räcker. Det vi vill ha hjälp med är att lyssna på nivåerna.

Låtarna levereras som wav-filer till din mail via sprend eller liknande. Det handlar om 8-10 låtar.

Vi har tyvärr ingen budget för några arvoden men vi kan erbjuda ett ex av skivan och ett tack i konvolutet. Skulle ni befinna er i Växjö eller Göteborg när vi kör releasefest står ni självklart på gäslistan!

Lyssna på två spår på Bandcamp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prova att lägga upp låtarna under lämplig rubrik på avdelningen "Låtkritik"?

Jo men! Precis som JJRockfrod säger.. Kritikerpanelen får du gratis här på forumet! 🙂

Jag var inne på det också först men tänkte att testa att köra det utanför forumet för att slippa vissa problem som kan uppstå i ett forum. Men det utesluter ju inte att vi lägger upp några låtar här också. Men lite av tanken är att "panelen" ska få alla låtarna på en gång. Med låtarna i rätt ordning så att det blir en helhet. Som på skiva. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar låtarna!! Grymt jobbat! 😄

Det enda jag skulle kunna anmärka på är att det låter lite som krig i basen, vilket gör det tungt med grumligt & lite spretigt. I övrigt var jag väldigt förtjust :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter gött!

Ah! Andra låten vill jag minnas att du haft uppe i låtkritikavdelningen tidigare och fått beröm av mig då 🙂

Så här rak arm finns inget direkt att klaga på. Sitter dock inte med någon hifi-utrustning nu. Det jag kan tänka mig är att vissa skulle reagera på är att det är mycket fokus på trummorna och basen, men personligen tycker jag det låter gött så 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej det är ingen som anmält sig än. Tyvärr.

D Vibe & van Caine: Det är ju sånt som ni skriver som vi är ute efter. Trots att jag har en studio så är detta mitt "hemmaprojekt" och allt är ju mixat i ett par lurar för 3-400... 🙂

Ja, en av låtarna har jag lagt upp här i forumet tidigare men jag kommer inte åt mitt gamla konto så det fick bli att skapa sig ett nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...