Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad föredrar ni? mixerbord eller ljudkort? typ i prisklass 3-4000, eller kan man köra pĂ„ bĂ„de och? 🙂

Annons
Postat

FrÄgan du bör stÀlla dig Àr om du behöver ha en mixer...?

I de flesta hemstudios Àr det ganska meningslöst med en mixer, eftersom det finns mÄnga ljudkort som har de funktioner som behövs och som har det antal in- och utgÄngar som behövs...

Om man dÀremot ska ut och spela eller ha det i replokalen till hela bandet, sÄ Àr en mixer ganska nödvÀndig. Det finns vissa ljudkort som kan anvÀndas som fristÄende mixer ocksÄ, men det Àr ganska fÄ...

Personligen valde jag bort mixern för nĂ„gra Ă„r sedan och njuter av all plats jag fick över. 🙂

Postat

SjÀlv behöver jag en mixer iom att jag har en massa syntar och trummaskiner som jag vill stÄ och jamma med utan att köra igÄng datorn. Mixern Àr sÄklart Àven kopplat till ljudkortet sÄ att jag kan spela in nÀr jag vill. SÄ i mitt fall behövs mixern för detta ÀndamÄl. Hade jag inte haft denna "kringutrustning" sÄ hade jag föredragit att köra med endast ljudkort (och en "monitor control" för smidighetens skull).

Postat

Ljudkort......körde med mixer för mĂ„nga Ă„r sedan, men insĂ„g att det inte var nödvĂ€ndigt. 🙂

Inte för min del i alla fall. Blir lite skillnad kanske om man har en setup som Berg.

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

RÀtt svÄrt att fÄ samma sound i ett ljudkort som man fÄr i en A&H mixer?

Ett bra ljudkort ska inte ge nĂ„got speciellt "sound"! Det kan man fĂ€rga till i efterhand i mixen med diverse pluggar. 😉

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.