Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag letar efter hörlurar för att kunna göra okej mixning på min laptop eftersom jag gör helst musik på det sättet. Jag har läst igenom dom flesta trådarna här och på andra ställen och det är svårt att bilda sig en uppfattning eftersom de flesta inläggen är typ: akg k701 är jag nöjd med... - det säger ingenting.

Jag tänkte att vi gör en tråd där man säger något bra och något dåligt om luren OCH jämför den med minst en annan man har eller har provat, då får man en uppfattning om referensen. Lista bästa luren först och sedan i fallande ordning. Jag börjar med de jag provat:

Ultrasone pro 750 - extremt detaljerade, man hör verkligen allt, exempelvis reverbsvansar som annars försvinner bland resten av ljuden. Väldigt kliniska och bra bas. Jag tyckte att dom lät lite väl metalliska, ibland undrade man om det var lurarna som gav metallklangen eller om mixen lät så, kändes neutrala men med metallisk klang på allt.

Beyerdynamics DT990 - något mer bas än ultrasone men väldigt behagliga, saknade ultrasones metallklang och kändes som ett par lurar som man kan komponera i medans ultrasone är bättre för att hitta fel med. Mellanregistret kändes aningen tillbakadraget.

Audiotechnica m50 - För mycket bas, blöder igenom till mid tyckte jag. Men bra lur för de pengarna.

Lurar som jag är intresserade att höra om är: Fostex lurar och sennheiser hd600/650 vs ultrasone

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Var är Lundins hörlurs recensionstråd tro?

Lundin!!!

Postat (redigerat)

Jag gillar akg 701 för att kolla så att inget sticker ut och känns jobbigt. Likväl är det enkelt att höra transienter och reverbsvansar.

Sen diggar jag även akg 240?! (original) för att kolla så att sången hörs tillräckligt tydligt. Låter den grumlig i 240 är det något fel, låter den för bright är det också något på tok. 😉

mvh Jon

Redigerat av Yllet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.