Jump to content
Annons

Nån mer som gått på Mountain Lion


BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

Läste nån stans om att det går att tvångsköra Logic 8 med Lion (om jag inte minns fel) via terminal. Nån som vet om det finns nåt trix man kan använda så det funkar även i ML?

Jag är inte snål men det vore skoj om det funkade så jag kan lägga dom pengarna på nya Final Cut istället.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter skumt helt klart, installerade du till den nya disken/ligger allt på samma både ML on PT?

Jag vet att man måste ändra i Säkerhet och integritet under allmänt till "Var som helst" när man laddar hem sånt som inte finns på Appstore för att det ska funka när man hämtar från andra ställen. Det borde ju inte gälla för PT tycker man ju för det laddas väl hem via Appstore eller?

Japp installerade på den nya disken, ja allt på samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snow Leopard räcker gott för mig. Fattar inte vad jag skulle få mer om jag uppgradera.

Kan bli problematiskt om du vill uppgradera i framtiden. Apple brukar vilja att man "ligger i fas" med minst 2 os inför nästa uppgradering. Så snow leopard kommer förmodligen inte att gå att uppgradera till nästa os. Men det skiter väl du i?! 😉

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli problematiskt om du vill uppgradera i framtiden. Apple brukar vilja att man "ligger i fas" med minst 2 os inför nästa uppgradering. Så snow leopard kommer förmodligen inte att gå att uppgradera till nästa os. Men det skiter väl du i?! 😉

mvh Jon

Jasså är det så? Men om jag vill ha ett nyare så kostar det ju inte en förmögenhet att köpa nytt iaf. Men jaa jag skiter i lite så för ärligt talat så har jag aldrig förstått vad mitt os gör som är bra eller dåligt eller vad nått annat skulle göra bättre 😕
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag vet inte om jag tycker att det är så stor skillnad, ML kanske känns lite rappare men det kan ju vara inbillning oxå. Själv hade jag föredragit att stanna på SL och då hade Logic 8 funkat och allt varit frid och fröjd. Men av olika anledningar, bland annat att jag ville använda min vassaste dator till allt jag gör så jag slipper köra två datorer parallellt så blev jag tvungen att uppgradera.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 6 månader senare...

Jag har lovat mig själv att vänta tills Apple släpper Snoop Lion och tar tillbaka den gamla apple-loggan med reggaefärgerna.

reggae?

jag trodde det var hommoflaggan??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...